szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.

Minden tervet felülmúlnak az előzetes várakozások, nem véletlenül. A VW Polo nagyon jó autó lett, a gond csak az vele, hogy nem tudjuk még az árát. Németországban 12 ezer eurótól adják a hatvan lovas, 1,2 literes, háromhengeres motorral és Trendline csomaggal felszerelt ötajtóst, Ausztriában ugyanezért 12,99 ezret kérnek. A magyar piacra kedvezőbb árat vár az importőr, jó hír, hogy az ESP, a vészfékasszisztens, az elektronikus differenciál, a dombsegéd, hat légzsák az alapfelszereltség részét képezi. Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos a 3,97 méteres kisautó.

Az új Polo időben és térben is jókor jött, Walter de Silva tisztaságra, tökéletességre és egyszerűségre vonatkozó receptje ezúttal is bejött: az autó minden ízében a Golfra hasonlít, de szebb, arányosabb, izgalmasabb annál. A harmónia azonban a használhatóság rovására megy az A-oszlop esetében, ez sokat kitakar. Az egyik kolléga magának Silva mesternek hányta a szemére a problémát, ami neki eddig nem tűnt fel. Igaz, ő alacsonyabb az átlagnál.

© Autómenedzser
Kényelmesen elfértem a Polóban, de társam, aki legalább 20 centivel túltesz rajtam, kínlódott a lábával, a térdével tartotta az egyébként jó fogású, precíz kormányt. Az autó masszív, jól fekszi az utat, futóműve magabiztos, az erős turbómotorral még sportosan is vezethető. Az 1,2 TSI annyira új a kínálatban, hogy még a gyári sajtóanyagban is csak jövő időben beszéltek róla. Alul-felül húz, érces a hangja. Élvezet vezetni, kritikus helyzetben is van tartaléka. Egy hosszú lejtő végén elkapott a hév, és kicsit veszélyesen közelítettem meg, majd hagytam magam mögött egy Corsát. Hajtűkanyar bejáratánál tudtam elévágni, a 105 lóerős Polo vidáman követte az ívet, de a tempó túl gyors volt és elnéztem a kanyar végén lévő kígyónyelvszerű kereszteződésben a helyes irányt. Amikor visszaevickéltem - egy laza megfordulást követően - a megfelelő sávba, láttam, hogy a sofőr félrehúzódva még mindig az előzés élményét dolgozza fel. És ez csak az 1,2-es motor volt, mi lesz majd, ha jön a GTI?

BlueMotion két fokozatban (Oldaltörés)

A kis turbóra várni kell még, kezdetben csak a megszokott 1,2 és 1,4 literes benzines (85 lóerős) erőforrásokkal érhető el a Polo. Dízelfronton kedvező változás, hogy 1,6 literesre hízott a motor, 75, 90 és 105 lóerős lehet. A középső motorral érhető el a BlueMotion technológia, amellyel a kisautó szén-dioxid-kibocsátása 96 gramm/kilométer, gyári átlagfogyasztása 3,6 liter száz kilométerenként. 2010-ben jön az igazi aszkéta, a VW Polo BlueMotion 3,3 literrel beéri majd, kibocsátását pedig 87 gramm/kilométerre szorítják le, új erőforrást kap: háromhengeres 1,2 literes TDI hajtja. Néhány motorhoz (1,4, 1,2 TSI, 85 lovas 1,6 TDI) duplakuplungos, hétsebességes DSG-váltó is rendelhető, ez a prémiumosztályba repíti a kisautót.

© Autómenedzser
Vezettük is a ma kapható legkisebb kibocsátású ötajtóst, igaz a 3,6 literes fogyasztást meg sem közelítettük, főként országúti használatban, szerpentineken, hágónak felfelé, állandó klímázással, fotózással 4,7 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép. Kipróbáltuk a leggyengébb dízelt, a 75 lóerős változat halványan teljesített a szardíniai sziklákat övező kanyargós hegyi szakaszokon. Egyenesben száz-százhússzal is repeszthettünk, de a legkisebb emelkedőnél kezdhettük a visszaváltást, sokszor kettesig kellett visszapakolni.

© Autómenedzser
A beltér minőségi, az anyagok tapintása olyan, mint amit a Golfban vagy a Passatban megszoktunk. A Golf belterét képzeljük el kicsiben, akár érintőképernyős multimédiás kijelzővel, SD-kártyáról olvasó navigációval. A tesztautókban egy lapocskával védték a trükkös tolvajok ellen a kártyát, ám ha valaki nem a lopás szándékával hozzányúlt a kártyához, büntetésül navigátor nélkül maradt. Szerencsére minden kocsiban volt térkép is.

Csomagtartója 280 literes alaphelyzetben, duplapadlós, így síkba is dönthető. Ekkor 952 literes poggyásztérrel gazdálkodhatunk.

B. Cs.

Műszaki adatok és több kép az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Volkswagen Scirocco teszt: Csipkerózsika metált hallgat

Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.

hvg.hu Autó

Passat-teszt: viszlát, traktorhang!

Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.

hvg.hu Autó

CC-teszt: több mint Passat

Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.

hvg.hu Autó

VW Golf teszt: lehet rossz egy Golf?

Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.

hvg.hu Autó

Exkluzív: a világ tetején vezettük az új Golfot

Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.

hvg.hu Autó

VW Caddy Life teszt: pattog, mint a ménkű

Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.