Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia fejlődésének újabb állomásához közelítünk. Amint a mesterséges intelligencia elég okossá válik ahhoz, hogy eltitkolja viselkedését az ember elől, számítania kell arra, hogy könyörtelenül fogja követni a saját céljait.","shortLead":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia...","id":"20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"3742f8c2-f9fc-4471-9fbb-3f1f1c5e3ee5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","timestamp":"2024. december. 28. 18:03","title":"Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ffb2b14-cf03-49d0-a026-b1ab65e58f05","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz államfő telefonon beszélt Alijev azeri elnökkel, de nem ismerte el közvetlenül, hogy ők lőtték volna le a repülőgépet.","shortLead":"Az orosz államfő telefonon beszélt Alijev azeri elnökkel, de nem ismerte el közvetlenül, hogy ők lőtték volna le...","id":"20241228_Vlagyimir-Putyin-Ilhan-Alijev-Azerbajdzsan-lelott-utasszallito-repulogep-bocsanatkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ffb2b14-cf03-49d0-a026-b1ab65e58f05.jpg","index":0,"item":"256edf0d-cb94-4f47-aeba-d3369c638bfb","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_Vlagyimir-Putyin-Ilhan-Alijev-Azerbajdzsan-lelott-utasszallito-repulogep-bocsanatkeres","timestamp":"2024. december. 28. 14:53","title":"Putyin bocsánatot kért a lezuhant azeri utasszállító \"tragikus balesete\" miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f0bfafb-1b75-4555-a9af-9601dd04f20a","c_author":"Balizs Benedek","category":"kultura","description":"98 éves volt az amerikai üzletember.","shortLead":"98 éves volt az amerikai üzletember.","id":"20241229_Meghalt-Charles-Dolan-az-HBO-alapitoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f0bfafb-1b75-4555-a9af-9601dd04f20a.jpg","index":0,"item":"95b19891-a5d9-48a5-a40b-2fd57381f33c","keywords":null,"link":"/kultura/20241229_Meghalt-Charles-Dolan-az-HBO-alapitoja","timestamp":"2024. december. 29. 10:10","title":"Meghalt Charles Dolan, az HBO alapítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac1f46df-2d8b-447c-8014-16ecfd6856ae","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sok gép megtelt vagy elromlott, sok helyen sorba kellett állni karácsony után.","shortLead":"Sok gép megtelt vagy elromlott, sok helyen sorba kellett állni karácsony után.","id":"20241228_Karacsonyi-alkalmatlansag-tul-sok-volt-az-uveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac1f46df-2d8b-447c-8014-16ecfd6856ae.jpg","index":0,"item":"7a45bc6e-9ead-4d62-854f-250b1522e3bb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Karacsonyi-alkalmatlansag-tul-sok-volt-az-uveg","timestamp":"2024. december. 28. 10:55","title":"Karácsonyi alkalmatlanság: túl sok volt a pia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03531fc7-3284-48e7-88e9-b4ed66f55644","c_author":"HVG","category":"360","description":"2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi összefoglaló 3. része.","shortLead":"2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi...","id":"20241229_hvg-2024-Kronikaja-Vilag-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03531fc7-3284-48e7-88e9-b4ed66f55644.jpg","index":0,"item":"6f22d30a-12f5-44a4-a4f4-afd5075d13d3","keywords":null,"link":"/360/20241229_hvg-2024-Kronikaja-Vilag-3-resz","timestamp":"2024. december. 29. 11:00","title":"Aranyak a párizsi olimpián, szélsőjobbos és kommunista győzelmek a világban – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f6a1d67-beaa-4b0e-9b38-5f0c04dc4279","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.","shortLead":"Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg...","id":"20241228_Hilarion-metropolita-szexualis-zaklatas-orosz-ortodox-egyhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f6a1d67-beaa-4b0e-9b38-5f0c04dc4279.jpg","index":0,"item":"7f78e4c6-9e7a-44cd-bece-3ba07684ba43","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Hilarion-metropolita-szexualis-zaklatas-orosz-ortodox-egyhaz","timestamp":"2024. december. 28. 16:43","title":"Menesztették a magyar egyházmegye éléről a botrányairól elhíresült Hilarion metropolitát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5459404-06c3-4c45-82d0-2cebdb5c4add","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Külön tudomány lehet annak ösztönzése, hogy komplikációk nélkül kerüljenek a megfelelő helyre a közterületen eldobott italos üvegek és dobozok.","shortLead":"Külön tudomány lehet annak ösztönzése, hogy komplikációk nélkül kerüljenek a megfelelő helyre a közterületen eldobott...","id":"20241229_hatar-az-uvegvisszavaltasnal-betetes-gyuru-pfandring-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5459404-06c3-4c45-82d0-2cebdb5c4add.jpg","index":0,"item":"66022ba0-0d74-4871-a778-4478dab289f0","keywords":null,"link":"/360/20241229_hatar-az-uvegvisszavaltasnal-betetes-gyuru-pfandring-mohu","timestamp":"2024. december. 29. 13:30","title":"Számít-e az ötezer forintos határ az üvegvisszaváltásnál? Van-e haszna a betétes gyűrűnek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afd3d205-c793-42e7-b0ee-16b582056511","c_author":"Balizs Benedek","category":"vilag","description":"Meghibásodott a gép futóműve, ezért landoláskor a leszállópályához csapódott a szárny.","shortLead":"Meghibásodott a gép futóműve, ezért landoláskor a leszállópályához csapódott a szárny.","id":"20241229_Kigyulladt-az-Air-Canada-jaratanak-bal-szarnya-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afd3d205-c793-42e7-b0ee-16b582056511.jpg","index":0,"item":"f7cb8453-0425-471c-b1aa-ba99e59db494","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_Kigyulladt-az-Air-Canada-jaratanak-bal-szarnya-video","timestamp":"2024. december. 29. 12:37","title":"Kigyulladt az Air Canada járatának bal szárnya – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
VW Polo: vezettük a világ legkisebb fogyasztású ötajtós autóját
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.
Minden tervet felülmúlnak az előzetes várakozások, nem véletlenül. A VW Polo nagyon jó autó lett, a gond csak az vele, hogy nem tudjuk még az árát. Németországban 12 ezer eurótól adják a hatvan lovas, 1,2 literes, háromhengeres motorral és Trendline csomaggal felszerelt ötajtóst, Ausztriában ugyanezért 12,99 ezret kérnek. A magyar piacra kedvezőbb árat vár az importőr, jó hír, hogy az ESP, a vészfékasszisztens, az elektronikus differenciál, a dombsegéd, hat légzsák az alapfelszereltség részét képezi. Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos a 3,97 méteres kisautó.
Az új Polo időben és térben is jókor jött, Walter de Silva tisztaságra, tökéletességre és egyszerűségre vonatkozó receptje ezúttal is bejött: az autó minden ízében a Golfra hasonlít, de szebb, arányosabb, izgalmasabb annál. A harmónia azonban a használhatóság rovására megy az A-oszlop esetében, ez sokat kitakar. Az egyik kolléga magának Silva mesternek hányta a szemére a problémát, ami neki eddig nem tűnt fel. Igaz, ő alacsonyabb az átlagnál.
Kényelmesen elfértem a Polóban, de társam, aki legalább 20 centivel túltesz rajtam, kínlódott a lábával, a térdével tartotta az egyébként jó fogású, precíz kormányt. Az autó masszív, jól fekszi az utat, futóműve magabiztos, az erős turbómotorral még sportosan is vezethető. Az 1,2 TSI annyira új a kínálatban, hogy még a gyári sajtóanyagban is csak jövő időben beszéltek róla. Alul-felül húz, érces a hangja. Élvezet vezetni, kritikus helyzetben is van tartaléka. Egy hosszú lejtő végén elkapott a hév, és kicsit veszélyesen közelítettem meg, majd hagytam magam mögött egy Corsát. Hajtűkanyar bejáratánál tudtam elévágni, a 105 lóerős Polo vidáman követte az ívet, de a tempó túl gyors volt és elnéztem a kanyar végén lévő kígyónyelvszerű kereszteződésben a helyes irányt. Amikor visszaevickéltem - egy laza megfordulást követően - a megfelelő sávba, láttam, hogy a sofőr félrehúzódva még mindig az előzés élményét dolgozza fel. És ez csak az 1,2-es motor volt, mi lesz majd, ha jön a GTI?
BlueMotion két fokozatban (Oldaltörés)
A kis turbóra várni kell még, kezdetben csak a megszokott 1,2 és 1,4 literes benzines (85 lóerős) erőforrásokkal érhető el a Polo. Dízelfronton kedvező változás, hogy 1,6 literesre hízott a motor, 75, 90 és 105 lóerős lehet. A középső motorral érhető el a BlueMotion technológia, amellyel a kisautó szén-dioxid-kibocsátása 96 gramm/kilométer, gyári átlagfogyasztása 3,6 liter száz kilométerenként. 2010-ben jön az igazi aszkéta, a VW Polo BlueMotion 3,3 literrel beéri majd, kibocsátását pedig 87 gramm/kilométerre szorítják le, új erőforrást kap: háromhengeres 1,2 literes TDI hajtja. Néhány motorhoz (1,4, 1,2 TSI, 85 lovas 1,6 TDI) duplakuplungos, hétsebességes DSG-váltó is rendelhető, ez a prémiumosztályba repíti a kisautót.
Vezettük is a ma kapható legkisebb kibocsátású ötajtóst, igaz a 3,6 literes fogyasztást meg sem közelítettük, főként országúti használatban, szerpentineken, hágónak felfelé, állandó klímázással, fotózással 4,7 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép. Kipróbáltuk a leggyengébb dízelt, a 75 lóerős változat halványan teljesített a szardíniai sziklákat övező kanyargós hegyi szakaszokon. Egyenesben száz-százhússzal is repeszthettünk, de a legkisebb emelkedőnél kezdhettük a visszaváltást, sokszor kettesig kellett visszapakolni.
A beltér minőségi, az anyagok tapintása olyan, mint amit a Golfban vagy a Passatban megszoktunk. A Golf belterét képzeljük el kicsiben, akár érintőképernyős multimédiás kijelzővel, SD-kártyáról olvasó navigációval. A tesztautókban egy lapocskával védték a trükkös tolvajok ellen a kártyát, ám ha valaki nem a lopás szándékával hozzányúlt a kártyához, büntetésül navigátor nélkül maradt. Szerencsére minden kocsiban volt térkép is.
Csomagtartója 280 literes alaphelyzetben, duplapadlós, így síkba is dönthető. Ekkor 952 literes poggyásztérrel gazdálkodhatunk.
Feltámadt egy legenda. Volkswagen Scirocco. Lassan hat, mint a keserű csoki. Kezdetben taszít, de amint felolvad és íze eléri az agyat, függőséget okoz. 1,4 literes motorral sportkocsinak kevés, 7 milliós árával és magas fogyasztásával a Golf-szerepből jócskán kilóg.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.
Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.