szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?

Luxuslimuzin és népautó? Összeegyezhetetlen fogalmak. A vásárlók is ezt gondolják, amikor az Audi A8-cal lényegében megegyező, de annál olcsóbb Phaeton helyett a négykarikás limót választják. Pedig a korábban Németországban tesztelt W12-es hosszított Phaeton szerintem még mindig a világ egyik legjobb luxusautója. Ugyanezt persze nem mondanám az itthon kipróbált, kissé leharcolt, 37 ezer tesztkilométert futott, háromliteres dízel változatról.

Az autón nehéz izgalmas egyedi jegyeket találni, nagy tepsi alakjában csupán az izgalmas, hogy egy gyártósoron készül a Bentley Continental Flying Spur-rel. Az Individual, tehát egyedi rendelésre készült modell belsejében a bordó az uralkodó szín, a teljes bőrkárpit lázban ég. Masszázsülései marasztalóak. Finom szivarszag lengte be a tesztautót, jelezve, hogy hollywoodi sztár vezette előttem.

© Autómenedzser
A Volkswagen Phaeton kényelmes, elegáns és kényeztető, ám szórakoztató és információs rendszere elavult, még a ráncfelvarrás előtti időkből való. Oldschool a navigáció, de működik a digitális tévé, van DAB-radióvevő, a Bluetooth-os kapcsolat technikai akadályokba ütközik. Párosításkor 16 számjegyű kódot kér (más autó megelégszik négyszámjegyű PIN-nel), de a 16 számjegy bepötyögése után is csak látja a telefont, használni nem tudja. Fűthetőek és szellőztethetőek az ülések.

A nyújtott változatot nyúztuk, akkora itt a lábtér, hogy óriás klingonok is kényelmesen utazhatnak. A Dynaudio 1000 wattos hifije parádésan szól.

Az ajtók finoman csukódnak, a csomagtartó elektromosan nyílik, a fabetétek igazinak tűnnek. A fakormányos autó vezetése semleges érzés, hajóként irányítjuk és imádkozunk a szűk utcákban. A tolatásban elöl-hátul érzékelők segítenek, a szélvédő aljában látható szimbólumok jelzik az akadályok közelségét. Az oldalsó ablakok is párátlaníthatóak, az árnyékoló rolók elektromos mozgatásúak.

A LED-es nappali fény mellett a motor jelent újdonságot az elődhöz képest. Az Euro 5-ös szabványnak megfelelő V6 TDI megnövelt teljesítményű és forgatónyomatékú, új változatának átlagos üzemanyag-fogyasztása a Phaetonban 0,3 literrel mérséklődött. A common-rail közvetlen befecskendezésű erőforrás a korábbi 171 kW/231 LE helyett már 176 kW/240 LE teljesítményt produkál, miközben maximális forgatónyomatéka 450-ről 500 newtonméterre (1500 percenkénti fordulatnál) emelkedett. A 237 kilométer/óra csúcssebességű Phaeton V6 TDI 3.0 alapára 20,126 millió forint. Ha tesztautónk új lenne, 27 millió körül lenne a vételára.

© Autómenedzser
A már alapkivitelében összkerékhajtással, légrugózással és huzatmentes négyzónás légkondicionálóval (látványos, amint a középkonzol fabetétje felcsúszik és alóla előtűnik a szellőző rostélya) és készülő Volkswagen modell műszaki fejlesztései között olyan opcióként rendelhető felszerelések szerepelnek, mint a követési távolság integrált fékút-rövidítéssel (Front Assist) kiegészített automatikus szabályzása (ACC) és a sávváltást segítő segédrendszer (Side Assist).

A futómű négy fokozatban állítható a komfortostól a sportosig. Leültetett és kemény állásban sem ráz az autó. A fékek komótosan lassítanak. Az összkerékhajtás hasznát kanyarokban érezzük, szinte halljuk, ahogy az aszfaltba harapnak a kerekek. A váltó sportfokozatában sem vadul meg az autó, marad öreguras luxusjármű. Ha finoman vezetjük, 12 liter alatt marad a fogyasztása száz kilométerenként.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!