szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Az ausztriai Tessdorf ÖAMTC (osztrák autóklub) tesztpályáján mutatta be a Michelin a négy méretben Nyíregyházán gyártott Pilot Sport 3 gumiabroncsát.

A Michelin csoport évente több mint 500 millió eurót költ kutatás-fejlesztésre. Legyen személyautó-, motorkerékpár-, teherautó-, vagy más járműre való Michelin gumiabroncs, mindegyik hasznát látja a technológiai központban végzett alapkutatási programok eredményeként létrejövő innovációknak. Azonban a Michelin egy teljesen más innovációs kutató laboratóriumra is támaszkodik a szériagyártású abroncsok folyamatos fejlesztésében.

Ez a másik laboratórium a versenypálya, amit a piacon vásárolt gumiabroncsok teljesítményének javítására használnak. A Michelin arra törekszik, hogy a versenyzés során megszerzett tudást a hétköznapi, közúti használatban kamatoztassa. A pályán különösen nagy a versengés, ami megköveteli, hogy az abroncsgyártók új megoldásokat keressenek, melyek végül minden járművezető hasznára lehetnek.

A Le Mans-i 24 órás versenyen 12 egymás utáni, összesen 18 győzelem szerepel a Michelin autósportban elért kimagasló eredményei között. A nagy teljesítményt és kitartást egyaránt megkövetelő autósport iránti elkötelezettsége lehetővé tette a csoport számára, hogy rengeteg értékes technológiai adatot gyűjtsön össze.

A hat éve a piacon lévő Michelin Pilot Sport PS2 több mint 200 elsőszerelői homologációval rendelkezik, ami jelzi, hogy rendkívül sikeres az autógyártók körében. A Porsche-nél referencia abronccsá vált, ezen kívül a gyorsasági világrekordot is ez az abroncs tartja Bugatti Veyron modellre szerelve.

2010 folyamán a Pilot Sport 3 különböző méreteit vezetik be. Az év végére az alábbi 25 méret lesz elérhető a gumiabroncs utánpótlás-piacon:

195/45 R16 84V XL
205/55 ZR16 91W
205/55 R16 91V
205/50 R16 87V
205/45 ZR16 87W XL
205/45 R16 83V
205/50 ZR17 93W XL
205/45 ZR17 88W XL
205/40 ZR17 84W XL
225/45 ZR17 91Y
225/45 ZR17 94W XL
225/45 ZR17 94Y XL
235/45 ZR17 97Y XL
245/45 ZR17 99Y XL
245/40 ZR17 91Y
225/40 ZR18 92W XL (Nyíregyházáról)
225/40 ZR18 (92Y) XL
235/40 ZR18 (95Y) XL
245/40 ZR18 (97Y) XL
255/35 ZR18 94Y XL (Ny)
265/35 ZR18 (97Y) XL
275/35 ZR18 (99Y) XL
245/40 ZR19 (98Y) XL
255/40 ZR19 100Y XL
275/40 ZR19 101Y

Autómenedzser

A Michelin Pilot Sport 3 sportos városi autókra, sportos kompaktokra, erős nagyautókra, sportkocsikra, kupékra és roadsterekre való a Renault Clio RS-től a Mercedes-Benz E65 AMG-ig. Globális abroncsnak készült, 2010 elején vezetik Dél-Amerikában, Európában, Afrikában, Ausztráliában és Óceániában, valamint Ázsiában. Észak-Amerikában egy évvel később kerül piacra. Már számos autógyártó hitelesítette, noha kereskedelmi forgalmazása még csak most kezdődik. Néhány autógyár az emblematikus sportautó modelljein való használatra is jóváhagyta az abroncsot, ilyen az Audi RS5 és az új Mercedes E 63 AMG. Elsőszerelt abroncsként az új Michelin Pilot Sport 3 abroncsot az Audi A4 és A5 valamint az új Mercedes E63 AMG modellekre már homologizálták. Az Audi A3, Citroën C4, Ford C-Max, Mercedes S65 AMG, Mercedes E-Class és Mercedes SL modellekre az új abroncs homologációja folyamatban van.

Milyen vezetni az új gumit? Tapasztalatok és látványos képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Hol kötelező a nappali fényszóró használata?

2011-től minden európai uniós országban kötelező lesz a nappali világítás. Sok ország már bevezette ezt a szabályozást, így ezekben egész évben kötelező a fényszórók használata. Magyarországon is kötelező, de csak településen kívül. 2011-től az új autókat úgy kell forgalomba hozni, hogy a gyújtással együtt a nappali fény is bekapcsoljon. Különösen a sötét autókat lehet jobban, előbb észrevenni a világításnak köszönhetően.

Autó

Milyen lesz az F1 2010-ben? Szabályok, csapatok, pilóták, esélyek

Vége a Formula 1-rajongók számára ínséges téli időszaknak, jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal útjára indul a világbajnoki sorozat 61. idénye. Sok a változás a tavalyi évhez képest, jósolni még a szokásosnál is nehezebb, így ismét garantáltak az izgalmak. A nyitóversenyhez közeledve az autómenedzser.hu körülnézett a száguldó cirkusz háza táján: mi változott, mire lehet számítani 2010-ben?

hvg.hu Autó

Vezetéstechnika: hogyan vezessünk gazdaságosan?

Négy hazai páros küzd 17 másik ország versenyzőivel a hétvégén Párizs és Genf között, hogy kiderüljön, ki Európa leggazdaságosabb sofőrje. A Peugeot Eco Cup résztvevői indulás előtt oktatáson vettek részt az Allianz Vezetéstechnikai Centrumban. Íme, a gazdaságos vezetés fortélyai.

Autó

Melyik az ideális navigációs rendszer?

Átláthatatlanul sok navigációs rendszer közül választhatunk a mobiltelefonon futó szoftvertől a Google Earth térképen navigáló beépített egységekig. Melyik a legjobb az autósoknak? A telefonos, a hordozható, vagy a beépített?

Autó

Itt a tavasz, mi legyen az autóval?

Fontos az autó szezonális ápolása: sok bosszúságtól és felesleges költségtől kímélheti meg magát, ha karbantartja autóját. Az idei hosszú, kemény tél után az autó különösen igényli az ápolást. Ehhez tartozik az autó alapos tisztítása, és a károk felülvizsgálata. Ezzel biztonságossá teheti a járművet és az értékét is megtarthatja.

Autó

Közlekedési baleset: mit tegyen, ha sérültet talál?

Nagyon sokan tartanak attól, hogy egy közlekedési balesetnél elsősegélyben kell részesíteniük az áldozatokat. A legtöbben attól félnek, hogy nem lesznek képesek cselekedni, esetleg valamit rosszul csinálnak, ha ilyen helyzetbe kerülnek. Jogilag azonban elsősegély közben nem lehet rosszat tenni. A jogszabály azt bünteti, aki elmulasztja a segítségnyújtást.

Autó

Leleplezés: melyik kocsira káros az autógáz?

Gázüzemű autók mindennaposak Spanyolországban, Olaszországban és Németországban, de a magyar utakon is számos gyári, illetve utólag átalakított LPG-autó fut. Nem minden autót lehet azonban átalakítani: írásunkban közöljük azoknak a modelleknek a listáját, melyek a tapasztalatok alapján nem alkalmasak a gázüzemre való áttérésre. Ezeknél az autóknál előfordulhat, hogy az átállás a motor végét jelenti.