Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis magyar műholdgyártó, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft., is igyekszik kivenni a részét. A cég ügyvezető-tulajdonosával, Horváth Gyulával beszélgettünk, arról is kérdeztük, mit vár az újabb magyar űrhajós küldetésétől.","shortLead":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis...","id":"20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417.jpg","index":0,"item":"4efe1701-de11-4c6a-8557-4e8d5d6c441c","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","timestamp":"2025. május. 19. 13:30","title":"A magyar műholdgyártó, amelyik Elon Musk Starlinkjét is lekörözte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20dbd0dd-742d-42ef-a6d7-dc3b4256f107","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"„A cél világos: a hatalomtól független hangokat elhallgattatni” – mondták a javaslatról.","shortLead":"„A cél világos: a hatalomtól független hangokat elhallgattatni” – mondták a javaslatról.","id":"20250518_Civilek-szakszervezetek-atlathatosagi-torveny-tiltakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20dbd0dd-742d-42ef-a6d7-dc3b4256f107.jpg","index":0,"item":"cbc4d3b3-98be-4ea5-a255-f3599f935986","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Civilek-szakszervezetek-atlathatosagi-torveny-tiltakozas","timestamp":"2025. május. 18. 15:38","title":"„Civilek elleni bosszútörvény” a kormány javaslata a szakszervezetek szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"360","description":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak a változáshoz, amíg az EU asszisztál a „stabilokráciához” – írja Oliver Jens Schmitt történész. Miért érdekes a Tisza Párt felbukkanása?","shortLead":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak...","id":"20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"9d3b87d7-cf64-49ed-a714-986148f576eb","keywords":null,"link":"/360/20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 08:45","title":"Osztrák professzor: Dühös a magyar középréteg a korrupt és tekintélyuralmi elitre, de lerázni aligha tudja magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d5b088-040d-4e83-84e3-b9ce5cf1acd9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kevesen számítanak a légi megfigyelésre.","shortLead":"Kevesen számítanak a légi megfigyelésre.","id":"20250519_Olcso-hatekony-alig-lehet-kiszurni-rakapott-a-rendorseg-a-dronos-razziakra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d5b088-040d-4e83-84e3-b9ce5cf1acd9.jpg","index":0,"item":"fd42dae3-8372-4db0-82c2-805aaa2fcb73","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_Olcso-hatekony-alig-lehet-kiszurni-rakapott-a-rendorseg-a-dronos-razziakra","timestamp":"2025. május. 19. 08:53","title":"Olcsó, hatékony és alig lehet kiszúrni: nagyon rákapott a rendőrség a drónos razziákra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfeebedf-b30f-4c26-9349-70fa5b1bf6a1","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Egymás mellett próbáltuk ki a mágneses technológiát minden korábbinál egyszerűbb és olcsóbb formában kínáló Oral-B iO 2 fogkefét, illetve egy mesterséges intelligenciával megspékelt szónikus új Oclean-modellt, mely többek közt beszélni is tud.","shortLead":"Egymás mellett próbáltuk ki a mágneses technológiát minden korábbinál egyszerűbb és olcsóbb formában kínáló Oral-B iO 2...","id":"20250518_okosfogkefe-oclean-szonikus-oral-b-io-2-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfeebedf-b30f-4c26-9349-70fa5b1bf6a1.jpg","index":0,"item":"5f8da456-2544-448b-a74b-0b4e04ca54d3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_okosfogkefe-oclean-szonikus-oral-b-io-2-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 18. 18:00","title":"Van bármi értelme egy okosfogkefének? Szabad olcsóbbat venni belőle? Kipróbáltuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén már nem 40 ezer, hanem 5 ezer eurót kell kifizetniük a pilótáknak. A januárban bevezetett szigorítás mostani enyhítése mögött felsejlik a mind nagyobb feszültség a pilóták és az FIA-elnök között. ","shortLead":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén...","id":"20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa.jpg","index":0,"item":"52cd6c00-fb74-47ec-abcf-994c0100bf33","keywords":null,"link":"/elet/20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","timestamp":"2025. május. 18. 08:55","title":"Verstappenék mostantól kedvezményesen káromkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is, zenei influencerek és a szabad rögtönzéseket kedvelő publikum szeretete kíséri. ","shortLead":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is...","id":"20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a.jpg","index":0,"item":"1edcc74d-4bc4-4256-99b2-7eb84df6e930","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","timestamp":"2025. május. 18. 20:00","title":"Gerlóczy Zsigmond: Igyekszem a semmiből játszani, hogy ami elhagyja a kezemet, egyszeri és megismételhetetlen legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61d507ef-2a4f-4492-98f5-ddb7c56f1efc","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Távozása előtt egy új, rejtélyes alapítvány indításán tüsténkedett Matolcsy György, miközben a temérdek közpénzből ugyancsak általa létrehozott Pallas Athéné Alapítvány a túlélésért küzd.","shortLead":"Távozása előtt egy új, rejtélyes alapítvány indításán tüsténkedett Matolcsy György, miközben a temérdek közpénzből...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvany-matolcsy-uri-mulatsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61d507ef-2a4f-4492-98f5-ddb7c56f1efc.jpg","index":0,"item":"c4aeadc6-17a8-438b-bf4e-87c82ce3b7ca","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvany-matolcsy-uri-mulatsag","timestamp":"2025. május. 19. 06:30","title":"Matolcsy új alapítványa egyelőre rejtély, de az ügy hullámai elérhetik Mészáros MBH-ját is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Van, aki túlzásnak tartja a Superb Combi méreteit, Fabia kombira hasonlító puttonyát – szerintük gnóm ez a...
Van, aki túlzásnak tartja a Superb Combi méreteit, Fabia kombira hasonlító puttonyát – szerintük gnóm ez a koporsószállító. Vitatkozom velük, ahogy a Fabia kombi is, a Superb kombi is szép jószág. Kétségkívül túlméretes, de pont ez benne a pláne.
Több kép a galériában. Kattintson a képre.
Stiller Ákos
Multinacionális cégek és állami vállalatok vezetői tragédiaként élik meg, hogy a válság hatására az Audikból, Saabokból és Volkswagenekből Skodákba kell átülniük. Buták ők, hisz nem is gondolják, csöbörből vödörbe kerülnek. Az első hetek, hónapok tapasztalatait követően már bánni fogják, hogy sznobságukkal megsértették ezt a rendkívüli autót. A Skoda Superbet csak szeretni lehet. Főleg, ha kombi. Az egyhetes teszt során soha nem kellett kipakolni, benne voltak a foci- és a hoki felszerelésem, a botok, a labdák, két bevásárlókocsi nem romlandó tartalma, ruhák és munkaeszközök. Mindent elnyel, egyszer jó lenne vele nyaralni.
Kombibajnokság
Audi A6 Avant 2,0 TFSI multitronic, 170 LE, 565/1660 liter, 12,6 millió forint BMW 5 Touring 523i (kézi váltó), 204 LE, 560/1670 liter, 13,9 millió forint Ford Mondeo 2,3 automata, 160 LE, 554/1745 liter, 9,6 millió forint Mercedes-Benz E-osztály T 200 CGI (kézi), 184 LE, 695/1950 liter, 11,9 millió forint Opel Insignia SportsTourer 1,6 turbo (kézi) 180 LE, 540/1530 liter, 8,0 millió forint Skoda Superb Combi 1,8 TSI DSG, 160 LE, 633/1865 liter, 7,55 millió forint Volvo V70 2,0T automata, 203 LE, 555/1660 liter, 12,2 millió forint Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI DSG, 160 LE, 603/1731 liter, 9,23 millió forint
Hosszúsága 4838, szélessége 1817, magassága 1481 milliméter, (a széria tetősínekkel 1510 milliméter). Csomagtartója már alaphelyzetben is 633 literes, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1865 literig bővíthető. Hasonló méretű csomagtartót csak a Mercedes-Benz E-osztály T modellje tud felmutatni.
Amilyen nagy a Superb, olyan lomha alacsony fordulaton, de a turbó beavatkozása mindezt egy csapásra megváltoztatja, 2000-es fordulat fölött beindul, onnantól csak a hosszú tengelytávból adódó limuzin jelleg szab gátat a városi cikázásnak. Futóműve nem nőtt fel a feladathoz, a hasonló méretű luxus limuzinok lágyságához nem lehet mérni kemény, pattogós és zajos felütéseit. A kifejezetten veszélyes csepeli utakon el kellett engednem a mögöttem haladó Octaviákat, mert feltartottam őket. A fekvőrendőröket kimondottan rühelli. Nagy tempójú kanyarokban érezni, ahogy csavarodik az autó, ha hátsókerekes lenne, folyton kilinccsel előre autóznánk.
am
Hova száguldoznánk? A Superb Combi nyugodt, megfontolt autó, ilyen vezetőknek ajánlott leginkább. Ha kell, repül, de minek mindig sietni? Élvezzük a csúcshifit, a kellemes klímát és a koncerttermi tágasságot. A hétsebességes DSG-váltó észrevétlenül dolgozik, csak hirtelen kigyorsításkor és padlógáznál érezzük úgy, hogy jobb lenne kézzel váltani. Sportfokozatban izgalmas vadmacskává változik a méretes kombi, padlógáznál a piros tartományba beleharap a fordulatszámmérő mutatója. Ha megfontoltan közlekedünk, a fogyasztásra sem lehet panaszunk. A hatszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (autópályán, országúton és városban használva) 8,5 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként.
Nagyon jól felszerelt volt a tesztautó (első hátsó ülésfűtés, kanyarkövető bixenon lámpák, elektromos csomagtérnyitás stb.), de hiányoltam a Bluetooth-os telefonálást és az érintőképernyős, navigációval kombinált Columbus fejegységből a rádiótextet.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
am
Skoda Superb Combi 1,8 TSI DSG
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1798
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
160 lóerő 4500-6200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
250 Nm 1500-4500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2761
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4838 / 1817 / 1510
Csomagtér
633-1865 liter
Saját tömeg (kg)
1504
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
199
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
10,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes
9/5,6/6,9
Tesztfogyasztás
8,5
CO2 kibocsátás (g/km)
159
ÁRA
7,55 millió forint tesztautó ára kb. 10,2 millió forint