Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cd59d2f6-099a-4f50-b903-81f15842d610","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külpolitikai szakértő szerint, amit Trump megengedhet Oroszországgal szemben Amerikából, azt Kelet-Európa nem kockáztathatja meg.","shortLead":"A külpolitikai szakértő szerint, amit Trump megengedhet Oroszországgal szemben Amerikából, azt Kelet-Európa nem...","id":"20250301_Feledy-Botond-uj-vasfuggony-Trump-Zelenszkij-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd59d2f6-099a-4f50-b903-81f15842d610.jpg","index":0,"item":"54218ed3-5c7c-47e8-9975-4664b5221c7e","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_Feledy-Botond-uj-vasfuggony-Trump-Zelenszkij-Orban","timestamp":"2025. március. 01. 11:35","title":"Feledy Botond: Ha most lenne új vasfüggöny, egyértelmű, hogy a magyar kormány melyik oldalra gondolja az országot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A javaslat szerint a béke aláírása után európai csapatokat is küldenének Ukrajnába.","shortLead":"A javaslat szerint a béke aláírása után európai csapatokat is küldenének Ukrajnába.","id":"20250303_ukrajnai-haboru-reszleges-tuzszunet-emmanuel-macron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f.jpg","index":0,"item":"46dffe8e-2fea-4c74-8b7d-10dae1c658b8","keywords":null,"link":"/vilag/20250303_ukrajnai-haboru-reszleges-tuzszunet-emmanuel-macron","timestamp":"2025. március. 03. 10:31","title":"Egy hónapos részleges tűzszünetet javasol Ukrajnában Franciaország és Nagy-Britannia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1930f1e3-2e5d-44f6-9b7e-891b50aac8bb","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"„Végre is az ember akkor nyúl a mézhez, amikor vágyik rá. Teljesen a Jókai magándolga az, amelyhez senkinek semmi köze” – írta Mikszáth Kálmán a kétszáz éve született Jókai Mór kései házasságáról. Ma sem tudni, érdekből vagy szerelemből ment-e hozzá egy húszéves színinövendék a nála 54 esztendővel idősebb, tekintélyes íróhoz. A frigyből országos botrány kerekedett, de még súlyosabb megaláztatás várt később az özvegyre, Nagy Bellára, akit zsidó származása miatt is támadtak.","shortLead":"„Végre is az ember akkor nyúl a mézhez, amikor vágyik rá. Teljesen a Jókai magándolga az, amelyhez senkinek semmi köze”...","id":"20250301_hvg-magandolgok-kozerkolcstelensegek-jokai-mor-nagy-bella-botrany-ragalmak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1930f1e3-2e5d-44f6-9b7e-891b50aac8bb.jpg","index":0,"item":"323d9924-4ccf-4d38-a910-a3a0305be7df","keywords":null,"link":"/360/20250301_hvg-magandolgok-kozerkolcstelensegek-jokai-mor-nagy-bella-botrany-ragalmak","timestamp":"2025. március. 01. 15:30","title":"„Sexuális erotománia folytán beállt aggkori elmegyengeség” miatt vették volna gyámság alá a szerelmes Jókai Mórt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74e0d126-52e0-4bc3-a8f7-b2661014a9c8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ha nem lett volna elég az egyik baj, gyorsan jött a következő.","shortLead":"Ha nem lett volna elég az egyik baj, gyorsan jött a következő.","id":"20250303_Osszetort-autojuk-mellett-inteztek-varatlan-folytatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74e0d126-52e0-4bc3-a8f7-b2661014a9c8.jpg","index":0,"item":"a945d063-8678-4cc6-babc-c03f8dfbf5a9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_Osszetort-autojuk-mellett-inteztek-varatlan-folytatas-video","timestamp":"2025. március. 03. 07:36","title":"Összetört autójuk mellett intézték a papírmunkát, amikor jött a váratlan folytatás – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad8dfc70-4f32-4266-b0cb-1413a86edde5","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Harmadszor térnek vissza a luxusnyaraláson unatkozó gazdagok A Fehér Lótusz című sorozatban. Ahogy nyílik az olló az elit és a társadalom szegényebb rétegei között, úgy nő a népszerűsége az „Eat the rich!” témájú filmeknek és sorozatoknak. Nem mindenki elégedett azonban e mozgóképes feldolgozások fáradtan ironikus megközelítéseivel, szerintük radikálisabb hangra lenne szükség.","shortLead":"Harmadszor térnek vissza a luxusnyaraláson unatkozó gazdagok A Fehér Lótusz című sorozatban. Ahogy nyílik az olló...","id":"20250301_hvg-bekebelezve-feher-lotusz-gazdagok-sorozatok-egyenlotlenseg-eat-the-rich","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad8dfc70-4f32-4266-b0cb-1413a86edde5.jpg","index":0,"item":"e693b4d1-daf6-485b-9b48-566f7e8796f1","keywords":null,"link":"/360/20250301_hvg-bekebelezve-feher-lotusz-gazdagok-sorozatok-egyenlotlenseg-eat-the-rich","timestamp":"2025. március. 01. 19:30","title":"Szédítően szép helyeken vannak meglehetősen rosszul – itt vannak a gazdaggyűlölő filmek, és az emberek imádják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a5a7ff7-785f-4acb-96d6-9a06e62d6e10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az állítólagos ukrán drónokat leszedte az orosz légvédelem.","shortLead":"Az állítólagos ukrán drónokat leszedte az orosz légvédelem.","id":"20250301_szijjarto-peter-szergej-lavrov-ukran-tamadas-dron-torok-aramlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a5a7ff7-785f-4acb-96d6-9a06e62d6e10.jpg","index":0,"item":"06add94e-6e17-4100-a9df-990cfcfac01a","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_szijjarto-peter-szergej-lavrov-ukran-tamadas-dron-torok-aramlat","timestamp":"2025. március. 01. 19:24","title":"Szijjártó azt írja, Lavrov szerint ukrán támadás indult a Török Áramlat ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f915508e-f8a1-41b2-85ef-36092598a0d0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Zelenszkij Washingtonból egyenesen Londonba repült, ahol Keir Starmerrel tárgyal.","shortLead":"Zelenszkij Washingtonból egyenesen Londonba repült, ahol Keir Starmerrel tárgyal.","id":"20250301_nagy-britannia-ukrajna-keir-starmer-volodimir-zelenszkij-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f915508e-f8a1-41b2-85ef-36092598a0d0.jpg","index":0,"item":"3b0f518a-4b90-44e5-a225-f38954532287","keywords":null,"link":"/vilag/20250301_nagy-britannia-ukrajna-keir-starmer-volodimir-zelenszkij-targyalas","timestamp":"2025. március. 01. 19:49","title":"Brit miniszterelnök: „Ukrajna mellett állunk, amíg csak szükséges”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bde15811-feaf-4666-aa9d-c241abb406bd","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az oltásban vasárnap repülőgépeket és helikoptereket is bevetettek, valamint földmunka-gépekkel is próbálják megakadályozni a lángok terjedését.","shortLead":"Az oltásban vasárnap repülőgépeket és helikoptereket is bevetettek, valamint földmunka-gépekkel is próbálják...","id":"20250302_erdotuz-egyesult-allamok-kitelepites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bde15811-feaf-4666-aa9d-c241abb406bd.jpg","index":0,"item":"f74cf3ce-1da5-4834-befe-a4519dc8ac41","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_erdotuz-egyesult-allamok-kitelepites","timestamp":"2025. március. 02. 22:04","title":"Erdőtüzek tombolnak az Egyesült Államokban, több államban is kitelepítéseket rendeltek el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új négyhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős motor érett kamaszt faragott a lányos kisfiúból. Nem mondom, hogy izompacsirta lett a VW Polo, ezt a jelzőt meghagyjuk a GTI-nek, de a 105 lóerő bőven elég ahhoz, hogy élvezetes kisautóban töltsük a dolgos mindennapokat.
A Polo kisautó, de csak mai szemmel. Ha visszafutunk az időben egy évtizeddel, a Polo méretű autók családi autóként üzemeltek. Igaz, a gyerekeink nagyobbak, mint tíz évvel ezelőtti hasonló korú társaik. A Polo hátuljába továbbra is csak gyerekek férnek be kényelmesen. Két vékonyabb felnőtt hosszabb úton is utazhat, én magam mögött kényelmesen elfértem, de csak egyedül. Vállban és csomagtartóban szűk a Polo.
A vezetőülés kényelmesre állítható, jó a kilátás, de kiszálláskor bevertem a fejem az ablakkeretbe. Először. Másodszor már odafigyeltem. Tanul az ember, főleg ha fájdalommal ösztönzik.
Autómenedzser.hu
A Polo beltere letisztult, egyhangú, puha műanyagok és szövet borítás vesz körül. A műszerórák ízlésesek, a műszerfal teteje a nagyméretű zenelejátszóval tetszetős, alatta a klíma panel nagyon elavult és olcsó hatású, bár funkciójának megfelel. A magasabb felszereltségű szinteken teljesen más a miliő. A gazdagon és a szegényen felszereltre együttesen igaz, hogy az összeszerelés minősége kiváló. Zavart, hogy a világítás nem kapcsol le az autó bezárásakor, pedig az én jelentősen olcsóbb Fabiámban nem marad égve.
A tesztautóm nem volt a szó szoros értelmében fapados, sőt: ESP, négy elektromos ablakemelő, kipörgésgátló, két pohártartó, sebességfüggő szervókormány, hegymenetasszisztens, három fejtámla hátul, manuális klíma, fűthető külső tükrök, fűthető első ülések, Isofix-bekötési pontok, kanyarlámpák, négy légzsák szerepelt többek mellett a listában. Ennek megfelelően nem volt olcsó a tesztelt autó, extrákkal (klíma, RCD310 rádió, fűthető ülés, gumiabroncs nyomás ellenőrző stb.) 4,3 milliót kértek érte. Az 1,2 literes 105 lovas Trendline változat alapára 3,6 millió forint, az általunk vezetett Comfortline változat alapára 3,9 millió forint.
A 105 lovas kis turbóst hatsebességes váltóval társították, így lehetővé vált, hogy a pörgés mellett a takarékosság se szenvedjen csorbát. Nem kell gyakran visszaváltani, hisz a nyomatékmaximum 1500 és 3500 percenkénti fordulat között a rendelkezésünkre áll. Ha elfelejtenénk takarékosan vezetni, a váltási esedékességre figyelmeztető jelzés mutatja a műszerfalon, hogy melyik fokozat lenne előnyösebb a pénztárcánknak. Ám, ha kiesünk ebből a tartományból, a turbó elhallgat, lecsúszunk a 175 newtonméteres nyomatékról és bőszen kell visszakapcsolnunk, hogy haladjunk. Ebben és a fogyasztásban még kisautós a Polo. A teszt során vegyesen városban és országúton megtett 300 kilométer során az 1,2 TSI motorral szerelt járgány beérte 6,19 liter benzinnel száz kilométerenként. Igaz, nem nyomtam neki, mint az őrült.
A kormány fogása jó, a váltó pontos, a futómű nem teljesen nőtt fel a szerephez, erősebb gázadáskor az ESP-nek kell megzaboláznia az autót, folyton villogott a visszajelző. A komolyabb úthibákon csúnyán felüt, igaz ez inkább az útkezelő, és nem a Polo hibája.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Ráncfelvarrásnak indult, mégis pofás új autó lett belőle. A 2003 óta 1,13 millió gazdára találó, akár hétszemélyes, felettébb praktikus wolfsburgi egyterű új korszakot kezd. A külső változtatások mellett új, takarékosabb, modernebb motorokat kapott, az extralistája luxus cikkeket is tartalmaz, és javult a variálhatósága is. A szeptemberi bevezetéskor meglepetésárakat ígér az importőr.
Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
A Fidesz frakcióvezetője beszélt a készülő „brutális” törvényekről, Magyar Péterről pedig azt mondta, hogy az egyik legirritálóbb fideszesből a legszerethetőbb baloldali lett.