szerző:
automenedzser.hu

A 265 lovas Cupra R után vettem gondviselésbe a másik végletet, a 105 lovas, 1,2 literes motorral szerelt Leont.

A 265 lovas Cupra R után vettem gondviselésbe a másik végletet, a 105 lovas, 1,2 literes motorral szerelt Leont. Egy nagyot nyeltem – idegileg össze kellett ráznom magam, mégiscsak 160 lóerőt veszítettem -, az adrenalin termelést minimumra csökkentettem és máris élveztem a kis turbós erőforrás munkásságát. Ez a motor igazi világsiker, Fabiától Yetiig, Polótól Golfig, Ibizától Audi A3-asig mindenben találkozhatunk vele. Van nyomatéka, ereje bőven elég autópályás közlekedésre, a fogyasztása pedig nem eltúlzott. Igaz, nem is a példás takarékosságáról híres. A Leonban 7,3 literes átlagot sikerült kifacsarnom belőle, ami jelentősen elmarad a gyári értéktől, de még nem kirívóan magas egy ekkora autótól.

További képek a galériában
©

Ha van egy jó motor, már csak egy hordozó testet kell találni hozzá. A Leon nem fiatal konstrukció, de kiforrott, mondhatni hibátlan kompakt autó. Kényelmes a családnak, ideális a cégnek, ár-érték arányban csak az Octavia jobb nála a kategóriában. A Leonnak már több mint másfél éve felvarrták a ráncait, azóta új motorokkal tartják fenn a vásárlók érdeklődését. A frissítés dacára gyengén teljesített tavaly a cégautópiacon, a HVG Cégautó 2010 kiadvány adatai szerint csupán 71-et vásároltak cégek, de magánkézbe is csak 78 került. Még Ibizából is többet vettek cégek.

Az új felszereltség elsősorban céges vásárlóknak lehet kedvező. A legfontosabb elemei: ABS és kipörgésgátló, 16 hüvelykes könnyűfém felnik, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl, hat légzsák, hűtött tárcsafékek elöl, tárcsafékek hátul, Isofix-csatolási pontok, félautomata klímaberendezés, USB/Aux-port, ködfényszórók kanyarfény funkcióval, négy irányban állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés, fedélzeti számítógép, multifunkciós kormány, mp3-as cd-lejátszó rádiótext funkcióval, osztottan dönthető hátsó ülések, sebességtartó automatika, sportülések elöl, sportfelfüggesztés elöl, sebességfüggő szervokormány.

©

Tesztautónkat ezeken felül start-stop rendszerrel – tökéletesen működött, nem fulladtam és nem égtem vele, légkondival nem kapcsolt be - szerelték fel. Ennek felára 257 500 forint és tartalmazza az ESP-t (menetstabilizáló), az EBA-t (vészfékasszisztens), az XDS-t (elektronikus differenciálzár: a menetstabilizálóval együttműködve egyfajta önzáró differenciálműként javítja az autó menettulajdonságait a kerekek tapadásvesztésével járó menethelyzetek során), a HHC-t (emelkedőn való elindulást segíti) és a guminyomás-ellenőrzőt. A Bluetooth-kapcsolatú telefonálást 121 500 forintért lehet választani. Ezekkel az extrákkal a tesztautó ára 26 ezerrel haladja meg listaáron az ötmillió forintot. 

Bár a nyomaték rendelkezésre áll már 1500-as fordulattól, élet a Leonba csak 3000-es fordulat fölött költözik, előzésekhez pörgetni kell a motort, a megfelelő tempó elérésben partner a pontos hatsebességes váltó, a közvetlen kormány és a sportosra hangolt futómű. Lámpás kigyorsításoknál rendszerint alulmarad, de szépen küzd, és hármasba kapcsolva megszerzi az előnyt.

Futóműve kemény, rossz úton nem csillapít megfelelően, az út egyenetlenségeiből adódó zajok behallatszódnak az utastérbe.

Biró Csongor

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában
©

 

Seat Leon 1,2 TSI Good Stuff
MOTOR  
Hengerűrtartalom (cm3) 1197
Környezetvédelmi besorolás  EURO 5
Max. teljesítmény lóerő/kW  105/5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm  175/1550-4100-as fordulaton
MÉRETEK  
Tengelytáv (mm)  2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1768/1458
Csomagtér 341 liter
Saját tömeg (kg)  1280
MENETTELJESÍTMÉNYEK  
Végsebesség (km/h)  185
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h  10,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)  
Városi   6,5
Országúti   4,7
Vegyes 5,4
Tesztfogyasztás 7,3
CO2 kibocsátás (g/Km)  124
ÁRA 4,64725 millió forinttól

 


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nem csak egy Rolls-Royce-ban lehet minibár, hanem egy melós platósban is

Nem csak egy Rolls-Royce-ban lehet minibár, hanem egy melós platósban is

A szakszervezet szerint a mentősök egy részének csak látszólagos béremelés jutott

A szakszervezet szerint a mentősök egy részének csak látszólagos béremelés jutott

A Momentum adja a közös ellenzéki polgármesterjelöltet Tatán

A Momentum adja a közös ellenzéki polgármesterjelöltet Tatán

Válságos állapotban van a stuttgarti buszbaleset legsúlyosabb magyar sérültje

Válságos állapotban van a stuttgarti buszbaleset legsúlyosabb magyar sérültje

Nem lesz egyszerű feladvány közlekedni Budapesten a hosszú hétvégén

Nem lesz egyszerű feladvány közlekedni Budapesten a hosszú hétvégén

Megváltoztathatja az iPhone-ok névadási gyakorlatát az Apple

Megváltoztathatja az iPhone-ok névadási gyakorlatát az Apple