szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Good stuff, azaz jó cucc a neve a Seat Leon új felszereltségének. A Reference szintnél hetvenezer forinttal drágább, de hasznos és praktikus dolgokat tartalmaz, igazi cégautós csomag.

A Cupra R után vettem gondviselésbe a másik végletet, a 105 lovas, 1,2 literes motorral szerelt Leont. Egy nagyot nyeltem – idegileg össze kellett ráznom magam, mégiscsak 160 lóerőt veszítettem -, az adrenalin termelést minimumra csökkentettem és máris élveztem a kis turbós erőforrás munkásságát. Ez a motor igazi világsiker, Fabiától Yetiig, Polótól Golfig, Ibizától Audi A3-asig mindenben találkozhatunk vele. Van nyomatéka, ereje bőven elég autópályás közlekedésre, a fogyasztása pedig nem eltúlzott. Igaz, nem is a példás takarékosságáról híres. A Leonban 7,3 literes átlagot sikerült kifacsarnom belőle, ami jelentősen elmarad a gyári értéktől, de még nem kirívóan magas egy ekkora autótól.

 

am

Ha van egy jó motor, már csak egy hordozó testet kell találni hozzá. A Leon nem fiatal konstrukció, de kiforrott, mondhatni hibátlan kompakt autó. Kényelmes a családnak, ideális a cégnek, ár-érték arányban csak az Octavia jobb nála a kategóriában. A Leonnak már több mint másfél éve felvarrták a ráncait, azóta új motorokkal tartják fenn a vásárlók érdeklődését. A frissítés dacára gyengén teljesített tavaly a cégautópiacon, a HVG Cégautó 2010 kiadvány adatai szerint csupán 71-et vásároltak cégek, de magánkézbe is csak 78 került. Még Ibizából is többet vettek cégek.

Az új felszereltség elsősorban céges vásárlóknak lehet kedvező. A legfontosabb elemei: ABS és kipörgésgátló, 16 hüvelykes könnyűfém felnik, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl, hat légzsák, hűtött tárcsafékek elöl, tárcsafékek hátul, Isofix-csatolási pontok, félautomata klímaberendezés, USB/Aux-port, ködfényszórók kanyarfény funkcióval, négy irányban állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés, fedélzeti számítógép, multifunkciós kormány, mp3-as cd-lejátszó rádiótext funkcióval, osztottan dönthető hátsó ülések, sebességtartó automatika, sportülések elöl, sportfelfüggesztés elöl, sebességfüggő szervokormány.

 

am

Tesztautónkat ezeken felül start-stop rendszerrel – tökéletesen működött, nem fulladtam és nem égtem vele, légkondival nem kapcsolt be - szerelték fel. Ennek felára 257 500 forint és tartalmazza az ESP-t (menetstabilizáló), az EBA-t (vészfékasszisztens), az XDS-t (elektronikus differenciálzár: a menetstabilizálóval együttműködve egyfajta önzáró differenciálműként javítja az autó menettulajdonságait a kerekek tapadásvesztésével járó menethelyzetek során), a HHC-t (emelkedőn való elindulást segíti) és a guminyomás-ellenőrzőt. A Bluetooth-kapcsolatú telefonálást 121 500 forintért lehet választani. Ezekkel az extrákkal a tesztautó ára 26 ezerrel haladja meg listaáron az ötmillió forintot. 

Bár a nyomaték rendelkezésre áll már 1500-as fordulattól, élet a Leonba csak 3000-es fordulat fölött költözik, előzésekhez pörgetni kell a motort, a megfelelő tempó elérésben partner a pontos hatsebességes váltó, a közvetlen kormány és a sportosra hangolt futómű. Lámpás kigyorsításoknál rendszerint alulmarad, de szépen küzd, és hármasba kapcsolva megszerzi az előnyt.

Futóműve kemény, rossz úton nem csillapít megfelelően, az út egyenetlenségeiből adódó zajok behallatszódnak az utastérbe.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Seat Exeo ST teszt: déjà vu

Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.

Biró Csongor Autó

Seat Ibiza Cupra teszt: fékezett vadság

Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.

hvg.hu Autó

Seat Exeo teszt: Audi a Seattól Passat áron

A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.

Biró Csongor Autó

Seat Leon Cupra R teszt: végkielégítés

Nem szégyelli izmait a Leon Cupra R, és az sem ébreszt benne kisebbrendűségi érzést, hogy genetikailag közeli rokonai – a Golf R és az S3 – sokkal díszesebb öltözetben mutatkoznak és tapadásukról Haldex-összkerékhajtás gondoskodik. Egyáltalán nem érzi tehernek az első kerekekre zúduló 265 lóerőt, igaz, természete miatt padlógázhoz csak végső esetben ajánlatos folyamodni. Csak a legvégső esetben. Olyankor szelídségét levetkőzve Hulkként tépi szét az aszfaltot. Legény legyen ilyenkor a talpán, aki képes megzabolázni.

Autó

Seat Alhambra teszt: öt százalék

A Volkswagen-csoportnál nem vesztegették az időt, az új Sharan bemutatása után nem sokkal már az ikertestvérét, a Seat Alhambrát is kipróbálhattuk. A nemzetközi menetpróbán csak az volt a kérdés, hogy miért venné valaki inkább ezt az autót a kisebb presztízst hordozó emblémával.