szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagyítóval kell keresni a jó állapotú, újszerű használtautókat a kereskedésekben, vagy az interneten. Az új gépkocsi értékesítés drámai visszaesése befékezte a használtautó forgalmat is. A kínálat csökkenése mégsem járt az árak megugrásával, mert a kereslet is gyengélkedik – szerepel a Népszava pénteki számában.

Kevesebb új gépkocsit értékesítenek idén még a tavalyihoz képest is. Ez pedig csökkenti a használtautó utánpótlást is. A szakemberek szerint emiatt is egyre nehezebb újszerű, jó állapotú használt gépkocsira lelni a piacon. Erre az évre 55-60 ezer új autó eladásával számolnak a kereskedők.

Alig néhány éve, 2003-2004-ben még évi 200 ezer új autó kelt el. Egyebek mellett ennek a mesterségesen felpörgetett forgalomnak és a válságnak a levét is issza jelenleg a teljes autópiac. A magyar vásárlóerő átlagos gazdasági körülmények között 120-150 ezer új gépkocsit „bír el”. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Rgyesületének (MGE) elnöke elmondta, idén még a vártnál is kevesebb, mindössze 44 ezer új autót és 8 ezer kishaszonjárművet adnak el a márkakereskedők. Az egyesület elnöke hozzáfűzte, jövőre érhetik el azt az 55-60 ezres nagyságrendet, amelyet eredetileg erre az évre prognosztizáltak. Az egy kulcsos adó, vagy a társasági adó csökkentése legföljebb kis mértékben mozdíthatja meg a piacot, leginkább a céges flotta vásárlásoknál, hiszen a vállalkozásoknak a régi autók fenntartása drágább, mintha újra cserélik azokat.

Attól egyelőre nem kell tartani, hogy a nagy márkák regionális központjai kivonulnak a jelentéktelenné váló magyar piacról, de a veszélye fennáll - figyelmeztetetnek a szakemberek. A hazai személyautó állomány átlagéletkora eléri a 10 évet és ez a helyzet még jó ideig nem javul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!