szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A Jato Dynamics adatai szerint októberben 8,07 százalékkal nőttek az autóeladások 2009 októberéhez viszonyítva. A legnépszerűbb márka a Volkswagen, a legnépszerűbb modell a Skoda Octavia volt a múlt hónapban. A legnagyobb visszaesők: a Fiat, a Honda és a Suzuki.

Éves szinten 31,22 százalékkal százalékkal esett vissza a magyar autópiac, a tavalyinál 16 500 autóval kevesebbet, 36 368 autót helyeztek forgalomba október végéig. Októberben 3682 autó talált gazdára. 2010-ben az első tíz hónap adatai alapján a legnépszerűbb autómárka a Ford, második a Skoda, harmadik pedig a VW. A legnépszerűbb autó még mindig a Ford Focus, de a Skoda Octavia szorosan a nyomában van.

Top 10 márka
Márka október/teljes év
1. Volkswagen 391/3658
2. Ford 336/4303
3. Skoda 333/3681
4. Opel 315/3649
5. Renault 311/2973
6. Suzuki 279/2049
7. Toyota 195/2140
8. Nissan 160/1170
9. Peugeot 125/1196
9. Fiat 125/1397


Top 10 típus
Típus október/teljes év
1. Skoda Octavia 229/2250
2. Suzuki Swift 185/753
3. Ford Focus 157/2361
4. Volkswagen Golf 147/1424
5. Opel Astra 139/1839
6. Renault Mégane 93/851
6. Nissan Qashqai 93/693
8. Volkswagen Polo 80/719
9. Renault Fluence 78/758
10. Opel Corsa 73/553

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Melyik a legnépszerűbb luxus cégautó Magyarországon?

Csaknem kizárólag céges piac ez, mondhatni, kifejezetten vezérigazgató-kategória. 2009-ben a friss BMW 7-es sorozat számított kedvencnek, de még ebből is kevesebbet adtak el, mint az előző évben. A válság ezek szerint a luxuskategóriára is hatott. Az előző évekhez mérten jelentős a Mercedes Benz S osztály lemaradása. Dobogós a Lexus hibridhajtású limuzinja, az LS600h is, idén jobb eredményekre számíthat a tavaly negyedik helyezett, de év végén új generációba lépett Audi A8.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb cégautómárka Magyarországon?

Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

Autó

Melyik a legnépszerűbb státusautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges sportautó?

Meglepő, de évente több mint száz sportautót, kabriót vesznek cégek. Az élmezőnyt a német márkák uralják, az élen az Audi A5 áll, második a Volkswagen Scirocco, harmadik a magyarországi gyártású Audi TT.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges terepjáró?

A kategóriát a kisebb méretű szabadidő-autók vezetik, az élen a Nissan Qashqai áll. Ebben a szegmensben tavaly több drágább modell is túllépte 2008-as eladásait, de a prémium márkák túlsúlya még nem jellemző itt. A piac főként utcai használatra alkalmas, biztonságosan magas felépítésű modelleket preferál, a valódi terepjárók iránti igény egyre szerényebb - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.