szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

2006-ban 4 millió forint volt az új autók átlagára, tavaly már megközelítette az 5 milliót, idén pedig már 5,7 millió forintra nőtt.

Alaposan megfogyatkozott a legolcsóbb autók mezőnye, jelenleg már csak hét típust lehet 2 milliónál olcsóbban, harmincat pedig 2,5 millió forintnál kevesebbért venni - írja a szerdai Népszabadság.

Míg 2006-ban még 4 millió forint volt az új autók átlagára, tavaly már megközelítette az 5 milliót, idén pedig már 5,7 millió forintra nőtt. 

A mezőny legolcsóbb modelljeit a Renault és a Dacia kínálja: az új Thalia a kedvezményekkel, bónuszokkal akciósan már 1,59 millió forintért is elérhető, a Logan és Sandero ára 1,79 millió forint.

Az autószalonokban nem a készpénzt preferálják: jó néhány modellt csak akkor lehet a listaárnál olcsóbban, akciós áron megkapni, ha nem készpénzre, hanem a márkakereskedő által ajánlott finanszírozási formában vásárolják meg.

Egy másik cikkben arról ír alap, hogy a gyártók alátervezték idei darabszámaikat, ezért olykor fél évnél is többet kell várni a megrendelt új autóra.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!