Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"88220cd0-8005-4398-95ba-c01e0a7ebe58","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legújabb BMW iX felfrissített dizájnnal, modernizált technikával, megnövelt teljesítménnyel és minden korábbinál nagyobb hatótávval debütált.","shortLead":"A legújabb BMW iX felfrissített dizájnnal, modernizált technikával, megnövelt teljesítménnyel és minden korábbinál...","id":"20250129_bmw-ix-facelift-700-kilometeres-hatotavu-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88220cd0-8005-4398-95ba-c01e0a7ebe58.jpg","index":0,"item":"7dcd2b3b-46e9-4c5d-8a7d-b2fd506cb9f7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_bmw-ix-facelift-700-kilometeres-hatotavu-uj-villanyauto","timestamp":"2025. január. 29. 07:03","title":"Itt a BMW 700 kilométeres hatótávú új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48135edd-1006-4601-8bb4-856cba98f9c5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Elek Péter Ausztráliában él, önmagát keresztény konzervatívnak tartja, többször is a Fideszre szavazott. A rendező Magyar Péter megjelenéséről is beszélt. ","shortLead":"Elek Péter Ausztráliában él, önmagát keresztény konzervatívnak tartja, többször is a Fideszre szavazott. A rendező...","id":"20250129_Csurran-cseppen-megszolalt-Majka-klipjenek-rendezoje_Elek_Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48135edd-1006-4601-8bb4-856cba98f9c5.jpg","index":0,"item":"d00a7741-e0c0-4d34-97b6-5d0a90beb712","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Csurran-cseppen-megszolalt-Majka-klipjenek-rendezoje_Elek_Peter","timestamp":"2025. január. 29. 12:07","title":"„Áhhh a dal, ami után nem lesz több munkátok” – megszólalt Majka Csurran-cseppen klipjének rendezője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4aa9add-adf8-441c-b295-2e4d547c98c0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyorsan kellett cselekednie a háromszoros Oscar-díjas színésznőnek. ","shortLead":"Gyorsan kellett cselekednie a háromszoros Oscar-díjas színésznőnek. ","id":"20250130_Keritest-atvagva-menekult-Meryl-Streep-a-tuzvesz-elol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4aa9add-adf8-441c-b295-2e4d547c98c0.jpg","index":0,"item":"674fbefb-0acb-4a83-99c7-9202b366dd11","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Keritest-atvagva-menekult-Meryl-Streep-a-tuzvesz-elol","timestamp":"2025. január. 30. 17:56","title":"Tűzben edzett színésznő: szomszédja kerítését átvágva menekült Meryl Streep a tűzvész elől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eab3db08-ec11-41ce-991f-a3a26a560a50","c_author":"Munk Veronika","category":"360","description":"Az iskolai bombariadó-hullám nyomán Orbán jól elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a migránsokat nem szabad beengedni!. Pedig semmilyen bizonyíték nincs az elkövető kilétére, sőt az érintett országok egyikében sem találtak elkövetőt, ahogy bombát sem. A bizonytalanság viszont marad, túlságosan kiszolgáltatottak vagyunk a zavarkeltésnek – írja szerzőnk, a magyar nyelvű Napunk lapot is kiadó szlovák Denník N innovációért és új piacokért felelős igazgatója. Vélemény.","shortLead":"Az iskolai bombariadó-hullám nyomán Orbán jól elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a migránsokat nem szabad beengedni...","id":"20250129_hvg-Munk-Veronika-El-a-kezekkel-a-gyerekeinktol-szlovakia-magyarorszag-iskolai-bombariadok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eab3db08-ec11-41ce-991f-a3a26a560a50.jpg","index":0,"item":"67281de0-dee8-4591-902e-ee8d680a8e60","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Munk-Veronika-El-a-kezekkel-a-gyerekeinktol-szlovakia-magyarorszag-iskolai-bombariadok","timestamp":"2025. január. 30. 08:30","title":"Munk Veronika: El a kezekkel a gyerekeinktől!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","shortLead":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","id":"20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838.jpg","index":0,"item":"ee593f09-431a-4b47-968f-bf8eb159e10d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","timestamp":"2025. január. 29. 07:59","title":"46 percig folyamatosan drifteltek egy Porschéval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d4a054c-fddd-4757-8a47-90635262bac5","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Donald Trump egy tollvonással leállította a külföldi támogatások folyósítását, és ennek sokkoló hatása Magyarországon is érezhető. Az Orbán-kormány örömére a hazai civil szféra és a független sajtó egy része hosszú időre elbukhatja forrásainak egy részét. ","shortLead":"Donald Trump egy tollvonással leállította a külföldi támogatások folyósítását, és ennek sokkoló hatása Magyarországon...","id":"20250129_hvg-usa-donald-trump-kulfoldi-tamogatasok-befagyasztasa-magyarorszag-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4a054c-fddd-4757-8a47-90635262bac5.jpg","index":0,"item":"5919b6f5-b5cc-4ebc-9096-4a827e64fba2","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-usa-donald-trump-kulfoldi-tamogatasok-befagyasztasa-magyarorszag-civilek","timestamp":"2025. január. 29. 09:38","title":"Trump nagy ütést vitt be a magyar civileknek és a független sajtónak, de még visszakozhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70d5c547-da68-42a7-a050-5bc6736659c6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy videófelvétel rögzítette, amint újbudai szocialisták sértő megjegyzéseket tesznek a cigányokra. Az egyik érintett szerint csupán tréfálkoztak.","shortLead":"Egy videófelvétel rögzítette, amint újbudai szocialisták sértő megjegyzéseket tesznek a cigányokra. Az egyik érintett...","id":"20250130_Videon-az-ujbudai-szocialistak-ciganyozasa-ami-szerintuk-csak-vicc-volt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70d5c547-da68-42a7-a050-5bc6736659c6.jpg","index":0,"item":"c2b66ab4-2710-4a27-9019-242b0510d975","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Videon-az-ujbudai-szocialistak-ciganyozasa-ami-szerintuk-csak-vicc-volt","timestamp":"2025. január. 30. 18:47","title":"Videón az újbudai szocialisták cigányozása, ami szerintük csak vicc volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835ac576-a34e-44c4-95d9-7ae70c173058","c_author":"Iványi Blanka","category":"360","description":"Elutasította a Kúria a Magyarországi Autonóm Orthodox Izraelita Hitközség leváltott elnökének keresetét. Az ítélet túlmutat az egyházi belügyeken: eszerint a rabbi nem is pereskedhetett volna szabálytalan eltávolítása miatt, mert az állam nem tehet igazságot. ","shortLead":"Elutasította a Kúria a Magyarországi Autonóm Orthodox Izraelita Hitközség leváltott elnökének keresetét. Az ítélet...","id":"20250129_autonom-ortodox-izraelita-egyhaz-kuria-itelet-rabbik-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835ac576-a34e-44c4-95d9-7ae70c173058.jpg","index":0,"item":"40d6bdb3-6a82-4e25-98e9-82aebd83eea9","keywords":null,"link":"/360/20250129_autonom-ortodox-izraelita-egyhaz-kuria-itelet-rabbik-per","timestamp":"2025. január. 29. 12:15","title":"Különös ítélet a Kúrián: mikor van joga dönteni egyházi ügyekben a bíróságnak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hozzám nőtt a megtett 1600 kilométer során a legkisebb motorral szerelt ötös BMW. A könnyes érzelmeken túl a racionalitás is azt mondatja velem, hogy nem kell ennél különb autó. Kényelmes, impozáns, erős, takarékos, látványosan szép, technikája kifinomult, vezetése magabiztos és élvezetes. Az ára túlzottan magas, de ezt a prémium kategóriában szánalmas szóvá tenni. Aki jó autót akar, fizessen.
Egyre inkább távolodok el imádatom korábbi tárgyától, a hetestől, és vallom, hogy az ötös untig elég. Bár a hátsó sor kényelme lehetne nagyvonalúbb is (a helykínálat az elődhöz képest csak elöl nőtt, hátul maradt sportos), megdöbbentő az a tény, hogy a mai ötös akkora (4,9 méter), mint a kilencvenes évek hetes BMW-je (E32). A beltér eleganciája még a tesztelt, közepes felszereltségű változatban sem marad el a jelenleg futó nagy testvérétől, ahogy az extrák listája is szinte kimeríthetetlen. Hossza 17 centivel rövidebb, 10 centivel keskenyebb, de csak 6,5 centivel tágasabb a hátsó sor, csomagtartóban egyenesen veri a nagy bömöst: 20 liter a különbség.
Egy hét során az 520d két példányát is sikerült tesztelnem, mindkettő fehér színben pompázott, az egyikben csak félig volt bőr az ülések kárpitja, a másik többek között teljes bőrözést (400 ezer forint), valamint kulcsnélküli nyitást (230 ezer forint), oldalsó üdvözlőfényeket (80 ezer forint), tolatókamerát (120 ezer forint) és automatikus ajtóbehúzást (180 ezer forint) kapott pluszban. Bixenon, kanyarkövető fényszóró automatikus távfény kiegészítéssel (450 ezer forint), ülésfűtés (110 ezer forint), Bluetooth (180 ezer forint) és tempomat mindkettőben volt. A tesztalanyok amolyan üzleti autók, nem eltúlzott extrákkal, csak a legszükségesebbekkel, navit például egyik sem tartalmazott. Ebből még gond is lehetett volna, amikor negyedmagammal nekivágtunk a világnak és megcéloztuk a legrégebbi szlovén települést, Ptujt.
bcs
Csoda, de odaértünk navi nélkül, míg néhány kolléga a navigáció furcsaságai miatt élvezte a horvát határőrök vendégszeretetét. Hasonló nekünk is kijárt, igaz, minket uniós rendőrök állítottak falhoz. A hófehér BMW annyira megtetszett a szlovén civil ruhás zsernyákoknak, hogy az autópálya-pihenőbe kiterelt ukrán Tiidák és olasz rendszámú Sprinter kisbuszok közül rögtön kiintettek. Szerencsére mindenki rendelkezett érvényes papírokkal, és az autó dokumentumai is rendben voltak. A rendőrök teljes munkát végeztek, még a motor- és alvázszámot is leellenőrizték. Nem volt nagyon megalázó, legalább átéltük a folytonos utálatnak kitett BMW-sek mindennapjait. A kocsi vezetéséről nem kérdeztek, pedig elmondtam volna, hogy a négyhengeres motor ellenére kiválóan hasítja a pályát, a kétszázas tempót erőlködés nélkül eléri 130-ról, fölényesen tartja azt és magabiztosan uralja a belső sávot, ha kell. A nagy sebesség ellenére az oda-vissza 800 kilométeres utat 7 literes átlagfogyasztással tettük meg.
A második 520d-t teljesen szűzen vehettem birtokba, pár kilométer volt csak benne. Ennek megfelelően nem nyomtam tövig a gázt, nem faroltam aszfalton vele (jégen azért játszottam). 800 kilométert vezettem ezt is - volt egy 400 kilométeres autópálya túra is - de háromezres fordulat fölé nem hajtottam a motort. Minek is tettem volna, 100 kilométer/óránál 1500-at forog a főtengely percenként, 130 kilométer/óránál 2000-et, 170 kilométer/óránál 2500-at. A bejáratós autó kímélős üzemben 7 litert fogyasztott száz kilométerenként, így az 1600 kilométeres átlag maradt 7 liter. 184 lovas, többnyire négy személlyel használt, 1,7 tonnás autótól nem rossz. Hatótávja több mint 1000 kilométer. A manuálisan és elektromosan is állítható ülések kényelme példás, hosszú, több órás úton sem panaszkodtam, de még a hátsó felnőtt utasok sem sírtak. A klíma nem büntet, komfortos.
Motorja halk, de kihúzatva szépen duruzsolnak a kipufogók, élvezet lendületbe hozni. A kormányzás a méretes kormánykerék ellenére pontos, az íveken tapad, nem érezni túlkormányzási hajlamát, fenekét csak a legvégső esetben riszálja. Ha mégis, az ESP a legjobb időben és csak a legszükségesebb mértékben avatkozik be. A nyolcfokozatú automatikus váltóról (640 ezer forintért) ódákat lehetne zengni. Kézzel is kapcsolgattuk, de nem értük utol a technikát, sokkal izgalmasabb hagyni, hogy váltogasson kedvére. Fékezéskor és lassításkor energiát nyer vissza az autó, ezzel tölti az akkumulátort, abroncsai defekttűrők. Az úthibákat alig érezni az új ötösben, az elődjénél sokkal puhább az autó, finomabban csillapít.
Bódító az új autó szaga, izgató volt bejáratni egy ilyen jó és drága autót, először bizgetni a bizgentyűit, először párosítani a Bluetooth-t, először ledönteni a hátsó ülést (145 ezer forint). A 520d alapára 11,7 millió forint, a tesztelt példányra még 3,3 millió forint extrát rápakoltak, így 15 milliós autó kényeztetését élvezhettem.
Másik dimenzió. Kívül szétszteroidozott csodabogár, belül elvarázsolt kastély. Tuningalap, izomautó féktelen luxussal. Gazdasági válság idején ideális.
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.
Különleges, a maga nemében páratlan autót dobott piacra a BMW. Az X3-as és az 1-es sorozat keresztezéséből szokatlan BMW-öszvér született. Azt nem tudtam végérvényesen eldönteni, hogy fiúknak vagy lányoknak való ez a drága szerszám, de az biztos, úgy megy, mint egy igazi BMW.
Nehéz dolga van az új BMW X3-asnak. Elődje igazi bestseller volt, 650 ezer tulajdonossal büszkélkedhet. Hét éve jelent meg a piacon, de még mai is frissnek mondható megbízhatósága, strapabíró képessége, menetdinamikája és takarékos motorjai révén. Az új X3-as ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti: motorjai izmosak és takarékosak, vezetése élményszerű. Nagyobb, de elődjénél puhább autó az X3. Hozza az elvárhatót, de azért nem esünk hasra előtte.
Lehet egy kombi luxusautó? Érezheti magát versenyzőnek egy kombiban a sofőr? Van tökéletes BMW? Kérdések csak addig szikráznak a levegőben, amíg ki nem próbáljuk az ötös kombit. Gazdag felszereltsége, erős és takarékos hathengeres dízelmotorja mindenre válaszol. Csak azt nem tudjuk meg soha, honnan a 25,5 millió forint. Ennyiért vesztegetik az álomkombit.
Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.
Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.
Egy BMW vezetését nem lehet elfelejteni, akárhányszor újra módom van rá, fülig ér a szám. Pedig ez csak egy hármas dízel megint. Sajátos élményt ad, öröm vezetni.
Innovációs napon mutatta be legújabb modelljeit Magyarországon a BMW. A gyártó első sorozatgyártású hibrid meghajtású járművei, az új BMW ActiveHybrid 7-es és ActiveHybrid X6 mellett a minden eddiginél takarékosabb 320d EfficientDynamics Edition és a Z4 legerősebb változata, az sDrive35is is bemutatkozott a magyar közönségnek. A hetes kivételével mindegyiket vezettük.
Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.
Igaza volt a BMW igazgatójának, ez nem egy autó, ez egy lebegő szalon. Új műfajt teremtettek márkán belül a bajorok: Gran Tourismo. A GT az egyik legjobb utazóautó, amiben valaha ültem. Méregdrága, felejthetetlen, gyors, kényelmes és nem fogyaszt sokat.