szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A német AutoBild magazin és a használtautók értékét meghatározó EurotaxSchwacke 10 kategóriában állították fel a legértékállóbb autók rangsorait. A lista összeállításában nem a múltra alapoztak, hanem megbecsülték, mennyit fognak érni az autók 4 év múlva. Az AutoBild szerint az év nyertese a Mini Cooper és a Dacia Sandero - ez a két autó őrzi meg a legjobban értékét euróban (a Dacia 3843 eurót veszít értékéből), illetve vételárának százalékában (Mini 68,5 százalék).

A német magazin 18 győztest hirdetett, két autó, a Ford Ka és a BMW 730d mindkét kritérium alapján a legértékállóbbnak bizonyult. A rangsor alapját 28 ezer különböző autótípus (márka, modell, motor, váltó, felszereltségi szint) több, mint havi 1,2 millió hirdetésének átvizsgálása - az aktuális újautó-árak, az egyes autók népszerűsége, állapota, piacon betöltött helye, piaci trendek, fenntartási költségek, gyártási minőség, elődmodellek életciklusa, valamint visszahívások gyakoriságának mérlegelése - képezik.

Az autók értékvesztéséhez kötött futásteljesítményt határoztak meg: a minik és a kisautók esetében ez 11 000 kilométer/év, a kompakt- és középkategóriában 15 000 kilométer/év, a felső- és luxus kategóriában, a terepjárók és az egyterűek esetében pedig 20 000 kilométer/év. Az egyes táblázatokban szereplő autók felszereltségben, árban eltérnek az azonos nevű, márkájú autóktól (lásd BMW 730d, Mercedes-Benz S250 CDI stb.). Bár a prognózis a német használt autós piacra jellemző adatok alapján készült, a rangsorok nálunk is hasznosak lehetnek azoknak, akik autót vásárolnak.

A márkák között a BMW/Mini végzett az élen, hat kategóriában győztek autóik. A Renault-Dacia család ötször nyert, a legkisebb értékvesztésben jeleskedtek (euróban). A Ford három, az Audi és a VW kettő, a Mercedes, a Mitsubishi, a Skoda és a Toyota egy-egy kategóriában lett a legjobb.

Összesített eredmény

Kategória

Legjobb értéktartó százalékban

Legkisebb értékvesztés euróban

Minik

Ford Ka 1,2 Titanium

Ford Ka 1,2 Concept

Kisautók

Mini Cooper

Dacia Sandero Stepway 1,6 MPI

Alsó-középkategória

Toyota Prius Life

Dacia Logan MCV 1,4 Ambiance

Középkategória

Audi A4 Avant 2,0 TDI Ambiente

Renault Laguna 1,6 16V 110

Nagyautók

Mercedes E 300 T CDI

BMW 520d

Luxusautók

BMW 730d Blue Performance

BMW 730d Blue Performance

Kompakt egyterűk

VW Touran 2,0 TDI Comfortline

Skoda Roomster 1,2 TSI

Egyterűk

VW Sharan 2,0 TDI BlueMotion

Ford Galaxy 2,0 Viva

Kompakt
szabadidő-autók

Audi Q5 2,0 TDI quattro

Dacia Duster 1,6 16V 4x4 Ambiente

Terepjárók

BMW X5 xDrive 30d

Mitsubishi Outlander 2,0 2WD

Részletes eredmények kategóriánként az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Értékállósági ranglista: nem német és nem japán az első

Az autóvásárlók elsősorban a minőségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetűnőbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevőelégedettségi listáiból válogattunk.

hvg.hu Autó

A legjobb és legrosszabb használt autók - 2009

Az Auto Bild német autós szaklap közzétette a német műszaki vizsgaállomások tavalyi adatait feldolgozó statisztikáit. 7,5 millió autót vizsgáltak át, összeállításunkban évjáratonként az öt legjobbat és az öt legrosszabbat soroltuk fel. A rangsort az határozza meg, hogy a megvizsgált autók milyen százalékánál találtak komolyabb hiányosságot a szervizek. A statisztika természetesen nem reprezentatív, de használt autó vásárlásakor hasznos lehet.

Biró Csongor Autó

Melyek a legértékállóbb autók? Toplisták

Új autót jó áron vásárolni az érem egyik oldala. Azonban amikor azt használtautóként kívánjuk eladni 2014-ben, kiderül, hogy az autó a valóságban mennyit ér. A Focus német magazin online kiadása 15 járműkategóriában a bähr & fess forecasts piackutatóval közösen felmérte a piacot és kihirdette járműkategóriánként az értékállóság bajnokait.