szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

2010-ben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 51 591 személygépkocsit adtak el, ez 34,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon tavaly 43 423 személyautót helyeztek forgalomba, 27,8 százalékkal kevesebbet, mint 2009-ben – olvasható az egyesület közleményében.

Az MGE statisztikái szerint 2010-ben a legnagyobb, 12,7 százalékos piaci részesedése (a nagykereskedelmi eladások tekintetében) a Volkswagennek volt, ezt követte a Ford 12,5, majd a Skoda 9,3 százalékkal. Tavaly január-novemberben az első helyen a Suzuki szerepelt 17,3 százalékkal, ezt az Opel és a Ford követte 9,5 százalékkal. A forgalomba helyezés alapján a sorrend: Ford, Opel, Skoda volt 2010-ben.

Az MGE adatai szerint 61 380 járművet (személy- és teherautót) értékesítettek Magyarországon. Ennél valamivel kevesebb autót helyeztek forgalomba itthon, 8168 személyautót külföldre vittek, vagy még nem kapott hazai rendszámot (köztük 2229 Volkswagen, 1329 Seat és 1211 Skoda). 2010. december 31-ig 2837 nagyhaszon-gépjárművet adtak el a kereskedők.

Íme, az MGE kategóriái szerinti toplisták (a kategóriákban szereplő autókat az MGE válogatta be, kilóg a sorból többek között az Alfa Giulietta, a VW Passat CC és a Porsche Cayenne, amelyek a sportautók között szerepelnek, vagy a Hyundai ix20, amely a 4x4-esek között).

Márkarangsor 2010 (személy- és teherautó összesen)
1. Volkswagen 7793 jármű
2. Ford 7680
3. Skoda 5727
4. Opel 5528
5. Renault 4706

Kis- és középhaszonjármű márkák rangsora
1. Ford 1603 jármű
2. VW 1293
3. Fiat 1224
4. Renault 1121
5. Toyota 836 

Nagyhaszonjármű-márkák
1. Mercedes 570 jármű
2. DAF 491
3. Iveco 429
4. Volvo 422
5. Scania 373

Mini autók
1. Chevrolet Spark 303 autó
2. Fiat 500 264
3. Fiat Panda 175
4. Renault Twingo 51
5. Kia Picanto 44

Kisautók
1. Skoda Fabia 1749 autó
2. VW Polo 1700
3. Seat Ibiza 1250
4. Ford Fiesta 972
5. Suzuki Swift 866

Alsó- középkategória
1. Ford Focus 3395 autó
2. VW Golf/Golf Plus 3049
3. Skoda Octavia (kivéve Tour) 2954
4. Opel Astra (H és I) 2430
5. Nissan Qashqai 1620

Egyterű (C-kategória)
1. Renault Scénic 526 autó
2. Ford C-Max 379
3. Opel Zafira 363
4. Opel Meriva 302
5. Citroen C4 Picasso 299

Felső-középkategória
1. Ford Mondeo 888 autó
2. Opel Insignia 796
3. VW Passat 635
4. Audi A4 464
5. Skoda Superb 436

Egyterű (D-kategória)
1. Fiat Doblo Panorama 112 autó
2. Mercedes B-osztály 76
3. Renault Trafic (szgk) 65
4. Renault Espace 61
5. Ford Galaxy 34

Nagyautó
1. Mercedes E-osztály 270 autó
2. BMW 5 210
3. Audi A6 128
4. Volvo S80 82
5. Saab 9-5 52

Luxusautó
1. Mercedes S-osztály 24 autó
1. Audi A8 24
3. BMW 7 15
4. Audi A7 8
5. Jaguar XJ 7
5. VW Phaeton 7

Sportautó
1. VW Passat CC 178 autó
2. Audi A5 (+ kabrió) 128
3. Porsche Cayenne 101
4. Renault Mégane Coupé (+ CC) 66
5. Alfa Romeo Giulietta 43

Terepjáró, prémium terepjáró, 4x4 (összevont rangsor)
1. Skoda Yeti 300 autó
2. Honda CR-V 277
3. Volvo XC60 275
4. Kia Sportage 251
5. Hyundai ix35 192

Kishaszonjárművek
1. VW Caddy 720 jármű
2. Opel Combo 368
3. Fiat Doblo Cargo 240
4. Renault Kangoo Express 222
5. Peugeot Partner 203

Középhaszonjárművek
1. Ford Transit 972 jármű
2. Fiat Ducato 710
3. Renault Master 585
4. Toyota Hilux 492
5. Nissan Navara 365

(Az adatok tájékoztató jellegűek.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Újabb módszert vetnek be az autótolvajok?

Egy e-mailben terjedő valótlan figyelmeztetés arra hívja fel a figyelmet, hogy nagy áruházak parkolóiban újfajta, trükkös módszerrel dolgoznak az autótolvajok. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) tájékoztatása szerint Magyarországon még nem tettek ilyen ügyekről bejelentést.

Biró Csongor Autó

Citroen C4 teszt: megjött a megmentő

Minden autógyártónak megvan a maga messiása, a Citroené ezúttal a C4. Úgy tekintenek rá, mint arra a szuperhősre, aki megmenti a világot, vagy a világnak azt a részét, amelyben éppen vagyunk. Talán ezért választotta a márka a Korda Filmstúdiót a hazai bemutató helyszínéül. Arról, hogy nekünk, statisztáknak szükségünk van-e a C4-esre, nem szól a film, 4 millió forint alatti alapára kedvezőnek számít a piacon.