szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hosszadalmas procedúra, amíg egy autóipai beszállító megrendeléshez juthat a japán földrengést követő ellátáshiány nyomán, így ez csak néhány magyar vállalatnak sikerülhet.

Arra van reális esély, hogy néhány magyar autóalkatrész beszállító megrendeléshez jusson azért, mert a japán földrengés és szökőár következtében számos járműalkatrész-gyár leállt - nyilatkozta a Világgazdaság hétfői számában Kerekes György, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal elnökhelyettese. Véleménye szerint arra nem lehet számítani, hogy a magyar beszállítók tömegesen kapnak feladatot. Rappensberger Csaba, a Magyar Gépjárműipari Szövetség főtitkára viszont arra hívja fel a figyelmet a cikkben, hogy a "beugráshoz" a beszállítóknak egy-két éves minősítésen kell átesniük, és ráadásul minden gyártónak minden alkatrészcsoportra 2-3 minősített beszállítója van.

A több mint 200 céget tömörítő Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetségének mintegy 50 tagját érinti a japán vállalatok termelés kiesése. Az üzemek általában egyhavi alkatrészkészletet tartanak és egy másik havi készlet hajón van - mondta el a Világgazdaságnak a szövetség főtitkára, Bogdanovits László.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!