Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst. A cég szerint az eszköz a szoftverfejlesztők és üzleti felhasználók hatékonyságát növeli, és új szintre emeli az adatvezérelt döntéshozatalt.","shortLead":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst...","id":"20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451.jpg","index":0,"item":"8650bc6f-d04d-42ce-ae53-69827efcc188","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:03","title":"Megjelent a Q","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lengyel példából az derül ki, hogy egy autokratikus rendszert nem lehet eltakarítani a szokásos játékszabályok mentén mozogva. Más megoldások lehetnek – de azok pont olyan kihívásokkal járnának, mint Lengyelországban. Domány Andrást Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"A lengyel példából az derül ki, hogy egy autokratikus rendszert nem lehet eltakarítani a szokásos játékszabályok mentén...","id":"20250604_Fulke-podcast-Domany-Andras-Lengyelorszag-Magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab.jpg","index":0,"item":"b1487db8-334d-4299-af70-77b6260d47e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Fulke-podcast-Domany-Andras-Lengyelorszag-Magyarorszag-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 18:02","title":"Lengyel példán látjuk: a NER-t nem lehet lebontani jogállami eszközökkel – Domány András a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"188ff732-45ad-4e07-9782-f37d31bf727f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iOS-re fejlesztett alkalmazás után az androidos verziót is kiadta az Adobe a Photoshopból. A felhasználók egy ideig a prémium funkciókhoz is ingyen férhetnek hozzá.","shortLead":"Az iOS-re fejlesztett alkalmazás után az androidos verziót is kiadta az Adobe a Photoshopból. A felhasználók egy ideig...","id":"20250605_adobe-photoshop-kepszerkeszto-android","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/188ff732-45ad-4e07-9782-f37d31bf727f.jpg","index":0,"item":"1b394897-ab8a-41d8-873b-25614baf0a68","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_adobe-photoshop-kepszerkeszto-android","timestamp":"2025. június. 05. 10:33","title":"Töltse le, megéri: itt az androidos Photoshop, és teljesen ingyenes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b366b365-c8d4-48e3-93df-76b85822539e","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"A nyereséget és az eredménytartalékot is kivette osztalékként a felerészben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamedia Network holdingvállalat. Jelentős változás történt a szervezeti struktúrában is: a Totalcar az Indexhez kerül, ezzel az alapító Karotta is távozik, a Port.hu ezentúl a Femina Médiához tartozik.","shortLead":"A nyereséget és az eredménytartalékot is kivette osztalékként a felerészben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamedia...","id":"20250604_indamedia-vaszily-leanyceg-Index-tulajdonos-starcz-ziegler-osztalek-port-totalcar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b366b365-c8d4-48e3-93df-76b85822539e.jpg","index":0,"item":"d640c380-ada1-4919-9941-800ff18614a3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_indamedia-vaszily-leanyceg-Index-tulajdonos-starcz-ziegler-osztalek-port-totalcar-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:35","title":"Összes leánycégét kiürítette az Index tulajdonosa, Karotta távozik a Totalcartól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2646f6d8-10a4-416d-8d15-5b826e522b6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyre több kormánypárti szavazó gondolja úgy: a Magyar Péter által nyilvánosságra hozott hangfelvétel bizonyíték arra, hogy Orbánék becsapják a szavazókat.","shortLead":"Egyre több kormánypárti szavazó gondolja úgy: a Magyar Péter által nyilvánosságra hozott hangfelvétel bizonyíték arra...","id":"20250604_A-magyarok-tobbsege-hallott-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-hangfelvetelerol-ami-utan-le-kene-mondania","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2646f6d8-10a4-416d-8d15-5b826e522b6a.jpg","index":0,"item":"f2562c27-df79-46f9-bf37-202b793b99e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_A-magyarok-tobbsege-hallott-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-hangfelvetelerol-ami-utan-le-kene-mondania","timestamp":"2025. június. 04. 07:55","title":"A magyarok többsége szerint Szalay-Bobrovniczky Kristófnak le kellene mondania a kiszivárgott hangfelvétel miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ded83c5f-b11b-4189-a9d1-1588411d5390","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Horváth Ádám születésnapján Trokán Péter kulisszatitkokat árult el a nagy sikerű sorozatról.","shortLead":"Horváth Ádám születésnapján Trokán Péter kulisszatitkokat árult el a nagy sikerű sorozatról.","id":"20250604_szomszedok-trokan-peter-szinesz-budapest-horvath-adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ded83c5f-b11b-4189-a9d1-1588411d5390.jpg","index":0,"item":"2fba2a3f-02c1-43e3-8f7b-b3704ba63d3f","keywords":null,"link":"/elet/20250604_szomszedok-trokan-peter-szinesz-budapest-horvath-adam","timestamp":"2025. június. 04. 12:53","title":"A Szomszédok megalkotója a záróepizód panziójáról akart új sorozatot készíteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed0555e-5046-4940-b08d-c18de90465a7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Azok után merült fel a kérdés, hogy a VSquare arról írt, létezik egy fideszes vészforgatókönyv, hogy Orbán Viktor helyett valaki más legyen a párt kormányfőjelöltje. ","shortLead":"Azok után merült fel a kérdés, hogy a VSquare arról írt, létezik egy fideszes vészforgatókönyv, hogy Orbán Viktor...","id":"20250604_gulyas-gergely-orban-viktor-miniszterelnok-jelolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed0555e-5046-4940-b08d-c18de90465a7.jpg","index":0,"item":"e026e582-0702-4168-b436-aa843c48119d","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_gulyas-gergely-orban-viktor-miniszterelnok-jelolt","timestamp":"2025. június. 04. 16:28","title":"Gulyás elárulta, lehetséges-e, hogy ne Orbán Viktor legyen a miniszterelnök-jelöltjük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c494e1ee-586a-43e6-a66f-91369cd19e28","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bajor gyártó talált még néhány eddig szunnyadó kilométert villanyos szedánjai hajtásláncában.","shortLead":"A bajor gyártó talált még néhány eddig szunnyadó kilométert villanyos szedánjai hajtásláncában.","id":"20250605_tovabb-gurul-egy-toltessel-a-legujabb-elektromos-bmw-i4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c494e1ee-586a-43e6-a66f-91369cd19e28.jpg","index":0,"item":"ecbce81b-8f7a-4961-ad79-63b1bd58b006","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_tovabb-gurul-egy-toltessel-a-legujabb-elektromos-bmw-i4","timestamp":"2025. június. 05. 07:21","title":"Tovább gurulnak egy töltéssel a legújabb elektromos BMW-k","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Azt még nem tudjuk, hogy Magyarországon kapható lesz-e az új Golf kabrió, de az biztos, hogy a megújult Volkswagen Eos már a hazai kereskedésekben várja napfürdőre vágyó vásárlóit. Az Eos is egy Golf kabrió, amitől csak különleges, kemény, napfénytetővel kombinált, mozgatható fedele különbözteti meg.
Sós tengerszag marja a szemem, éles madárfütty fészkeli be magát az agyamba, de az autó zaját nem hallom. Nyitva a tető, a kocsi dízel, de csak benzinesre emlékeztető surrogás hallatszik, ha teljesen lehalkítom a zenét. De a kabrió hangos muzsikával az igazi, még akkor is, ha borzalmas zenéket csal elő a rádió.
bcs
bcs
bcs
Hiába rendelkezik a VW a BlueMotion technológiával, amelynek révén kevesebb az autók fogyasztása és károsanyag-kibocsátása, az árra érzékeny magyarok nem veszik a kicsivel drágább zöldebb Volkswageneket. Az Eosból például csak a TSI benzinmotor leggyengébb, 122 lovas változata érkezik hozzánk, dízelből is csak egyet választhatunk, a kétliteres 140 lovas közös nyomócsöves turbódízelt. A különbség, hogy a hazai autókban nem lesz start-stop rendszer és energia-visszanyerés, emiatt a dízel négy decivel, a benzines 2 decivel fogyaszt többet átlagban, vegyes üzemben száz kilométerenként.
bcs
A szlovéniai bemutatón osztrákokkal voltunk együtt, az ő piacukra méretezett takarékos (BlueMotion) üzemű dízel és benzinmotorokkal (nálunk a 2006-os bevezetés óta 502 Eost adtak el, Ausztriában 2194-et). A dízelt tettük próbára, duplakuplungos DSG váltóval. Meglepő volt az a csend, ami nyitott és zárt tetővel is kísért az utunkon. Semmi kerregés, semmi dízelhang, 100-as tempóig nyitott tetővel is élvezhető, autópályán 130-150 kilométer/órás tempóval már fájdalmas a kabriózás, a szemek és a fülek bánják a kora nyári élvezeteket. A szélfogót két autós újságíró 3 perc alatt képes összerakni, jól tompítja a hátulról érkező légáramlatokat, a frizurát a szélvédőkeretből kihajtható bogár- és első szélfogó óvja, igaz, ilyenkor hangosabb lesz a menetzaj.
A 140 lovas dízelmotor könnyedén mozgatja a Golf méretű autót, a DSG pontosan és élvezetesen kapcsol, a kormány mögött lépő kapcsolókkal könnyedén beleavatkozhatunk az automatikába, sport módban vehemensebb a kocsi. Több mint 300 kilométeren át faggattuk az Eost, amiből legalább 200-at autópályán tettünk meg nagy tempóban. Ennek ellenére a teszt végén 6,2 literes fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, a DSG váltó átlagban 0,7 literrel kér többet.
Nagyon merev az autó, ez kabriónál kifejezetten fontos, mindegyik versenytársát veri ebben a műfajban és ebben a számban. Pontos és feszes a kormányzás, futóműve kitűnően csillapít, de azért sportos, igaz a szlovén utak simák, mind szélcsendben a Balaton. Extraként állítható futómű is rendelhető (255 ezer forintért), ez azonban meggondolandó tekintve a kocsi magas, 7,8 milliós alapárát. Igaz, ezért az összegért jelentősen gazdagabb az Eos alapfelszereltsége, mint korábban: kétzónás automatikus klíma, 8 hangszórós mp3-as rádió, esőszenzor, fűthető sportülések, szélfogó, tempomat (osztrák rendszámos tesztautónkban nem volt), parkolóradar, LED hátsó lámpa járnak hozzá.
[[ Oldaltörés (Szebb és jobb) ]]
Sokkal szebb az új Eos, mint az elődje: fekete lamellázattal és krómszegéllyel kialakított hűtőrács és a szintén krómfoglalatú légbeömlő nyílások jellemezte új Volkswagen-arculat is éppúgy része, mint a hangsúlyos hátsó diffúzor-elem, vagy éppen a fejlett LED-, illetve fénycső-technikával működő hátsó lámpák. Az igazi különlegességet azonban kétségkívül a már jól bevált konstrukcióként megjelenő, integrált toló-/billenő üvegtetővel kiegészített, ötrészes CSC acéltető-rendszer képviseli, amely 25 másodperc alatt nyílik vagy záródik. Az üveg-acél konstrukció igény szerint a rögzített keménytető, az igényes toló-/billenő üvegfelület, illetve a lehajtható kabriótető funkcióját is betöltheti.
bcs
Az innovatív fénycső-technikával kombinált, fénykibocsátó diódák (LED) alkotta hátsó lámpatestek egyedi megjelenést kölcsönöznek az új Eos számára (valamiben különböznie kell a Golf kabriótól). Felárért 14 LED-es bixenon fényszórók is rendelhetők.
Az új Eos számos intelligens vezetői segédrendszerével könnyíti a mindennapos közlekedést. A pontos parkolás önálló kormányzással működő parkolássegítő rendszere révén egyszerűsödik, fényszóró-asszisztense a közlekedés többi résztvevője vakítása nélküli, ám mindenkor lehető legjobb látást biztosító világítást segíti. Mindez természetesen plusz pénzért.
Az Eosban négyen is elférnek, hátul nem kényelmesen, de az első sportülések kiválóan tartanak,, a bőrülés azonban hamar felmelegszik. Akiknek ez gondot jelent, választhatnak nappa bőrt, amely kialakítása révén visszaveri a napsugarakat, és kevésbé melegszik fel.
A VW Eos isofix gyerekülés-rögzítési pontjai révén legkisebb utasai számára is védelemmel szolgál, leginkább gyerekek szoktak benne hátul ülni. Működési elve egyszerű: a gyerekülés két masszív rögzítő idom segítségével reteszelhető a helyére, megbízható módon, közvetlenül a karosszériaszerkezethez. A hátsó ülésen már a szériafelszereltségben is két gyerekülés rögzíthető ily módon, de extraként az első utasüléshez is rendelhetők isofix-tartók. A Volkswagen saját fejlesztésű fejtámlái baleset esetén hatékonyan működnek közre a fej-, illetve nyakcsigolya-sérülések megelőzésében, enyhítésében. Az Eos olyan aktív borulásvédelmi rendszerrel készül, amely teteje nyitott és zárt állapotában változatlan hatékonysággal működik. Védőelemei szükség esetén teljesen automatikusan, s mindössze 0,25 másodperc alatt 265 milliméteres magasságba emelkedve óvják az új Eos minden utasát. Az önműködő ellenkormányzás-támogatással kiegészített elektronikus menetstabilizáló berendezés (ESP), a vészfékrásegítővel kombinált blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (EDS), a motor fékezőnyomaték-szabályzása (MSR) és a vontatmánystabilizáló rendszereket foglalja magában. A kritikus menethelyzetek során a motorszabályzásba avatkozva, illetve az egyes kerekek célzott fékezésével segít az autót a kívánt pályán tartani.
Magyarországon két motorral kapható a Volkswagen Eos, az 1,4 literes TSI benzinmotor 122 lovas (alapára 7,8 millió forint), a dízel 140 lóerős (8,9 millió forint). Utóbbi választható DSG váltóval is (9,4 millió forint). Ausztriában kapható 160 lovas változatban is az 1,4-es, illetve ott elérhető a 211 lovas kétliteres TSI motor is (DSG-vel 40 570 eurótól).
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Az Auto Bild német autós szaklap közzétette a német műszaki vizsgaállomások 2010-es adatait feldolgozó statisztikáit. 7 253 709 autót vizsgáltak át, összesen 211 Németországban népszerű típust. A rangsort az határozza meg, hogy a megvizsgált autók milyen százalékánál találtak komolyabb hiányosságot a szervizek. A statisztika nem reprezentatív, de használt autó vásárlásakor hasznos lehet. A 4-5 éves használt autók között a legkevesebb meghibásodást a Porsche Boxter/Caymannál és a Toyota Corolla Versónál találták.