Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"„Ahol már végrehajtották, ott visszacsinálják” – üzent a nemzetgazdasági miniszter a biztosítóknak.","shortLead":"„Ahol már végrehajtották, ott visszacsinálják” – üzent a nemzetgazdasági miniszter a biztosítóknak.","id":"20250424_Nagy-Marton-ket-het-biztositok-onkentes-dijkorlatozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582.jpg","index":0,"item":"8f42451f-d354-4a36-af40-7e47ebf5db99","keywords":null,"link":"/kkv/20250424_Nagy-Marton-ket-het-biztositok-onkentes-dijkorlatozas","timestamp":"2025. április. 24. 11:22","title":"Nagy Márton két hetet adott a biztosítóknak az önkéntes díjkorlátozásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.","shortLead":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat...","id":"20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31.jpg","index":0,"item":"c2714ca0-eaf1-48ac-8e70-753bac2be2b8","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","timestamp":"2025. április. 24. 07:30","title":"FC Barcelona-partnerséggel és prémium termékekkel építi globális márkáját a BioTechUSA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6761691b-15e9-45cd-95e2-c2683df84660","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Továbbra is benne van a pakliban, hogy a Google-nek meg kell válnia a piacvezető böngészőjétől, de egy dolog biztos: vevőjelölt akad szép számmal. ","shortLead":"Továbbra is benne van a pakliban, hogy a Google-nek meg kell válnia a piacvezető böngészőjétől, de egy dolog biztos...","id":"20250425_google-chrome-bongeszo-eladasa-trosztellenes-per-perplexity-yahoo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6761691b-15e9-45cd-95e2-c2683df84660.jpg","index":0,"item":"78ca8298-d587-488a-aeb4-8c39dca9fe36","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_google-chrome-bongeszo-eladasa-trosztellenes-per-perplexity-yahoo","timestamp":"2025. április. 25. 09:03","title":"Az OpenAI után újabb két cég jelentkezett be, hogy megvenné a Chrome böngészőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"168c67e8-4af5-4290-8548-6377ee514824","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Rövid időn belül már a második új vállalkozását indítja el Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos mellett a Fidesz másik nagy gazdasági aktora volt, de az elmúlt években már sokkal visszafogottabb az üzleti tevékenysége, mint korábban.","shortLead":"Rövid időn belül már a második új vállalkozását indítja el Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos mellett a Fidesz másik...","id":"20250424_hvg-Gyogyszer-kereskedelembe-fog-a-milliardos-nyerges-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/168c67e8-4af5-4290-8548-6377ee514824.jpg","index":0,"item":"5a2d6cf0-72e8-4fc8-adcb-ca19a69d3dde","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-Gyogyszer-kereskedelembe-fog-a-milliardos-nyerges-zsolt","timestamp":"2025. április. 24. 06:00","title":"Gyógyszer-kereskedelembe fog Simicska Lajos egykori jobbkeze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e47d624-af5c-4fa1-bff9-eed2cce83dfe","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök is részt vesz az eseményen.","shortLead":"A miniszterelnök is részt vesz az eseményen.","id":"20250424_tv2-ferenc-papa-temetes-orban-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e47d624-af5c-4fa1-bff9-eed2cce83dfe.jpg","index":0,"item":"9dc51a89-83f9-4618-abf5-8f2caece5339","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_tv2-ferenc-papa-temetes-orban-interju","timestamp":"2025. április. 24. 14:01","title":"Exkluzív Orbán-interjúval fogja közvetíteni a TV2 Ferenc pápa temetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2da88a0-d445-4e93-a6f5-b665258dea02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A benzin ára a héten már nem változik.","shortLead":"A benzin ára a héten már nem változik.","id":"20250425_Jon-egy-pici-armozgas-a-dizelnel-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2da88a0-d445-4e93-a6f5-b665258dea02.jpg","index":0,"item":"1cf60db0-9375-432f-a8e4-dacb53fa51ff","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_Jon-egy-pici-armozgas-a-dizelnel-hetvegen","timestamp":"2025. április. 25. 10:08","title":"Jön egy pici árváltozás a dízelnél hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a80ff9c8-457b-467e-a3e4-fa65fa1d539d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök reagált Ukrajna követeléseire, úgy tűnik, ismét távolodni látszik orosz–ukrán konfliktus lezárása. ","shortLead":"Az amerikai elnök reagált Ukrajna követeléseire, úgy tűnik, ismét távolodni látszik orosz–ukrán konfliktus lezárása. ","id":"20250425_trump-krim-felsziget-zelenszkij-putyin-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a80ff9c8-457b-467e-a3e4-fa65fa1d539d.jpg","index":0,"item":"c001ee0b-be33-45b2-83c9-b37338d3e66e","keywords":null,"link":"/vilag/20250425_trump-krim-felsziget-zelenszkij-putyin-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. április. 25. 16:09","title":"Trump szerint a Krím félsziget Oroszországnál fog maradni ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a9f56d5-47ef-4e9a-875f-c2b2b4e714ac","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos Mercedes CLA L hatótávolsága meghaladja a 850 kilométert, és adott esetben az 1100 kilométert is megközelítheti.","shortLead":"Az elektromos Mercedes CLA L hatótávolsága meghaladja a 850 kilométert, és adott esetben az 1100 kilométert is...","id":"20250424_a-hatalmas-hatotavu-nyujtott-mercedes-cla-hosszabb-lett-a-c-osztalynal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a9f56d5-47ef-4e9a-875f-c2b2b4e714ac.jpg","index":0,"item":"b5779569-a83c-49c4-a35c-23b2b73fdebb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_a-hatalmas-hatotavu-nyujtott-mercedes-cla-hosszabb-lett-a-c-osztalynal","timestamp":"2025. április. 24. 09:54","title":"A hatalmas hatótávú nyújtott Mercedes CLA hosszabb lett a C-osztálynál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Azt még nem tudjuk, hogy Magyarországon kapható lesz-e az új Golf kabrió, de az biztos, hogy a megújult Volkswagen Eos már a hazai kereskedésekben várja napfürdőre vágyó vásárlóit. Az Eos is egy Golf kabrió, amitől csak különleges, kemény, napfénytetővel kombinált, mozgatható fedele különbözteti meg.
Sós tengerszag marja a szemem, éles madárfütty fészkeli be magát az agyamba, de az autó zaját nem hallom. Nyitva a tető, a kocsi dízel, de csak benzinesre emlékeztető surrogás hallatszik, ha teljesen lehalkítom a zenét. De a kabrió hangos muzsikával az igazi, még akkor is, ha borzalmas zenéket csal elő a rádió.
bcs
bcs
bcs
Hiába rendelkezik a VW a BlueMotion technológiával, amelynek révén kevesebb az autók fogyasztása és károsanyag-kibocsátása, az árra érzékeny magyarok nem veszik a kicsivel drágább zöldebb Volkswageneket. Az Eosból például csak a TSI benzinmotor leggyengébb, 122 lovas változata érkezik hozzánk, dízelből is csak egyet választhatunk, a kétliteres 140 lovas közös nyomócsöves turbódízelt. A különbség, hogy a hazai autókban nem lesz start-stop rendszer és energia-visszanyerés, emiatt a dízel négy decivel, a benzines 2 decivel fogyaszt többet átlagban, vegyes üzemben száz kilométerenként.
bcs
A szlovéniai bemutatón osztrákokkal voltunk együtt, az ő piacukra méretezett takarékos (BlueMotion) üzemű dízel és benzinmotorokkal (nálunk a 2006-os bevezetés óta 502 Eost adtak el, Ausztriában 2194-et). A dízelt tettük próbára, duplakuplungos DSG váltóval. Meglepő volt az a csend, ami nyitott és zárt tetővel is kísért az utunkon. Semmi kerregés, semmi dízelhang, 100-as tempóig nyitott tetővel is élvezhető, autópályán 130-150 kilométer/órás tempóval már fájdalmas a kabriózás, a szemek és a fülek bánják a kora nyári élvezeteket. A szélfogót két autós újságíró 3 perc alatt képes összerakni, jól tompítja a hátulról érkező légáramlatokat, a frizurát a szélvédőkeretből kihajtható bogár- és első szélfogó óvja, igaz, ilyenkor hangosabb lesz a menetzaj.
A 140 lovas dízelmotor könnyedén mozgatja a Golf méretű autót, a DSG pontosan és élvezetesen kapcsol, a kormány mögött lépő kapcsolókkal könnyedén beleavatkozhatunk az automatikába, sport módban vehemensebb a kocsi. Több mint 300 kilométeren át faggattuk az Eost, amiből legalább 200-at autópályán tettünk meg nagy tempóban. Ennek ellenére a teszt végén 6,2 literes fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, a DSG váltó átlagban 0,7 literrel kér többet.
Nagyon merev az autó, ez kabriónál kifejezetten fontos, mindegyik versenytársát veri ebben a műfajban és ebben a számban. Pontos és feszes a kormányzás, futóműve kitűnően csillapít, de azért sportos, igaz a szlovén utak simák, mind szélcsendben a Balaton. Extraként állítható futómű is rendelhető (255 ezer forintért), ez azonban meggondolandó tekintve a kocsi magas, 7,8 milliós alapárát. Igaz, ezért az összegért jelentősen gazdagabb az Eos alapfelszereltsége, mint korábban: kétzónás automatikus klíma, 8 hangszórós mp3-as rádió, esőszenzor, fűthető sportülések, szélfogó, tempomat (osztrák rendszámos tesztautónkban nem volt), parkolóradar, LED hátsó lámpa járnak hozzá.
[[ Oldaltörés (Szebb és jobb) ]]
Sokkal szebb az új Eos, mint az elődje: fekete lamellázattal és krómszegéllyel kialakított hűtőrács és a szintén krómfoglalatú légbeömlő nyílások jellemezte új Volkswagen-arculat is éppúgy része, mint a hangsúlyos hátsó diffúzor-elem, vagy éppen a fejlett LED-, illetve fénycső-technikával működő hátsó lámpák. Az igazi különlegességet azonban kétségkívül a már jól bevált konstrukcióként megjelenő, integrált toló-/billenő üvegtetővel kiegészített, ötrészes CSC acéltető-rendszer képviseli, amely 25 másodperc alatt nyílik vagy záródik. Az üveg-acél konstrukció igény szerint a rögzített keménytető, az igényes toló-/billenő üvegfelület, illetve a lehajtható kabriótető funkcióját is betöltheti.
bcs
Az innovatív fénycső-technikával kombinált, fénykibocsátó diódák (LED) alkotta hátsó lámpatestek egyedi megjelenést kölcsönöznek az új Eos számára (valamiben különböznie kell a Golf kabriótól). Felárért 14 LED-es bixenon fényszórók is rendelhetők.
Az új Eos számos intelligens vezetői segédrendszerével könnyíti a mindennapos közlekedést. A pontos parkolás önálló kormányzással működő parkolássegítő rendszere révén egyszerűsödik, fényszóró-asszisztense a közlekedés többi résztvevője vakítása nélküli, ám mindenkor lehető legjobb látást biztosító világítást segíti. Mindez természetesen plusz pénzért.
Az Eosban négyen is elférnek, hátul nem kényelmesen, de az első sportülések kiválóan tartanak,, a bőrülés azonban hamar felmelegszik. Akiknek ez gondot jelent, választhatnak nappa bőrt, amely kialakítása révén visszaveri a napsugarakat, és kevésbé melegszik fel.
A VW Eos isofix gyerekülés-rögzítési pontjai révén legkisebb utasai számára is védelemmel szolgál, leginkább gyerekek szoktak benne hátul ülni. Működési elve egyszerű: a gyerekülés két masszív rögzítő idom segítségével reteszelhető a helyére, megbízható módon, közvetlenül a karosszériaszerkezethez. A hátsó ülésen már a szériafelszereltségben is két gyerekülés rögzíthető ily módon, de extraként az első utasüléshez is rendelhetők isofix-tartók. A Volkswagen saját fejlesztésű fejtámlái baleset esetén hatékonyan működnek közre a fej-, illetve nyakcsigolya-sérülések megelőzésében, enyhítésében. Az Eos olyan aktív borulásvédelmi rendszerrel készül, amely teteje nyitott és zárt állapotában változatlan hatékonysággal működik. Védőelemei szükség esetén teljesen automatikusan, s mindössze 0,25 másodperc alatt 265 milliméteres magasságba emelkedve óvják az új Eos minden utasát. Az önműködő ellenkormányzás-támogatással kiegészített elektronikus menetstabilizáló berendezés (ESP), a vészfékrásegítővel kombinált blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (EDS), a motor fékezőnyomaték-szabályzása (MSR) és a vontatmánystabilizáló rendszereket foglalja magában. A kritikus menethelyzetek során a motorszabályzásba avatkozva, illetve az egyes kerekek célzott fékezésével segít az autót a kívánt pályán tartani.
Magyarországon két motorral kapható a Volkswagen Eos, az 1,4 literes TSI benzinmotor 122 lovas (alapára 7,8 millió forint), a dízel 140 lóerős (8,9 millió forint). Utóbbi választható DSG váltóval is (9,4 millió forint). Ausztriában kapható 160 lovas változatban is az 1,4-es, illetve ott elérhető a 211 lovas kétliteres TSI motor is (DSG-vel 40 570 eurótól).
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Az Auto Bild német autós szaklap közzétette a német műszaki vizsgaállomások 2010-es adatait feldolgozó statisztikáit. 7 253 709 autót vizsgáltak át, összesen 211 Németországban népszerű típust. A rangsort az határozza meg, hogy a megvizsgált autók milyen százalékánál találtak komolyabb hiányosságot a szervizek. A statisztika nem reprezentatív, de használt autó vásárlásakor hasznos lehet. A 4-5 éves használt autók között a legkevesebb meghibásodást a Porsche Boxter/Caymannál és a Toyota Corolla Versónál találták.