Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f2f84ac4-b570-4ddf-9456-5f652fbd5ed1","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"35 éve indult a Magyar Narancs első évfolyama, és a lappal az eredetileg amerikai gonzó újságírói stílus hazai meghonosítása. A Narancs egykori főszerkesztője, Vágvölgyi B. András azóta szépíróvá képezte magát. 2023-as novelláskönyvében, az Edith Liebermann semmi kis életében akrobatikus nyelvhasználattal szikrázik a szöveg, feszes sztorikat kergetnek a filmszerű etűdök. A fikció, a tényirodalom és az újságírás aranyháromszögében megjósolhatatlanul mozog a magányos dzsungelharcos szerző. Írásai néhol megtestesítenek hagyományos irodalmi és sajtóműfajokat – másutt csak köszönőviszonyban vannak velük. Tárca, riport, karcolat, hagyományosabb novellák. Gonzó villanások a világról. A különleges mix összeáll, és Vágvölgyi egyre gazdagabb életművébe illeszkedik.","shortLead":"35 éve indult a Magyar Narancs első évfolyama, és a lappal az eredetileg amerikai gonzó újságírói stílus hazai...","id":"20241128_gonzo-magyarorszagon-magyar-narancs-evfordulo-vagvolgyi-b-andras-novellak-edith-liebermann-semmi-kis-elete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2f84ac4-b570-4ddf-9456-5f652fbd5ed1.jpg","index":0,"item":"5943668d-01a8-4ded-b695-4f2cf8b6482e","keywords":null,"link":"/360/20241128_gonzo-magyarorszagon-magyar-narancs-evfordulo-vagvolgyi-b-andras-novellak-edith-liebermann-semmi-kis-elete","timestamp":"2024. november. 28. 17:30","title":"„The Orbáns” a Netflixen és a szinte szadista szerzői tekintet – száguldva szórakoztat Vágvölgyi B. András novelláskötete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"059c7262-96c3-479b-85d4-a8ff2bc5b4b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A fosszília tökéletes állapotban került elő.","shortLead":"A fosszília tökéletes állapotban került elő.","id":"20241128_12-millio-eves-krokodil-maradvany-Peru-sivatag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/059c7262-96c3-479b-85d4-a8ff2bc5b4b5.jpg","index":0,"item":"c4bde82a-c888-4177-8932-92c1c5d226cc","keywords":null,"link":"/elet/20241128_12-millio-eves-krokodil-maradvany-Peru-sivatag","timestamp":"2024. november. 28. 14:21","title":"12 millió éves krokodil maradványait találták meg egy perui sivatagban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c401b6f-8d8f-4783-97a9-2e30167773fe","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A drukkerek szerint érdemben meg sem említették klubjukat a nyitóeseményen, pedig Puskás Ferenc itthon csak a kispesti csapatban játszott.","shortLead":"A drukkerek szerint érdemben meg sem említették klubjukat a nyitóeseményen, pedig Puskás Ferenc itthon csak a kispesti...","id":"20241128_budapest-honved-puskas-ferenc-puskas-muzeum-megnyito-kispesti-szurkolok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c401b6f-8d8f-4783-97a9-2e30167773fe.jpg","index":0,"item":"8e5202f9-2551-4d2f-92b6-b21de522c96c","keywords":null,"link":"/sport/20241128_budapest-honved-puskas-ferenc-puskas-muzeum-megnyito-kispesti-szurkolok","timestamp":"2024. november. 28. 11:31","title":"Felháborodtak a Honvéd-szurkolók, amiért nem hívták meg őket és klubjukat a Puskás Múzeum megnyitójára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f1b9768-54d3-4f05-8d63-60c80f294fae","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A 2024-es őszi adócsomag látványos evolúción ment keresztül az októberben társadalmi egyeztetésre bocsátott verzió óta – írja az Andersen adótanácsadó cég elemzésében. Már a parlament elé november elején benyújtott tervezet is komoly változásokat tartalmazott ehhez képest, arról a számos módosító javaslatról nem is beszélve, amelyek az azóta eltelt időszakban érkeztek. Az Andersen összegyűjtötte a 2025-től élő, legfontosabb adójogszabály-változtatásokat.","shortLead":"A 2024-es őszi adócsomag látványos evolúción ment keresztül az októberben társadalmi egyeztetésre bocsátott verzió óta...","id":"20241128_adotorveny-modositas-2025-andersen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f1b9768-54d3-4f05-8d63-60c80f294fae.jpg","index":0,"item":"a0a29d4a-3a87-4787-b4de-13edefba9770","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_adotorveny-modositas-2025-andersen","timestamp":"2024. november. 28. 14:34","title":"Airbnb-törvény, kiskeradó kiterjesztése, különleges övezetek megszűnése – ezek a legfontosabb változások a jövő évi adózásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c351277d-c630-4f1b-ad8d-fc07a952668c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy kettős gyilkosság nyilvánosságra kerülése után kezdték el lehallgatni a Blikk újságíróját.","shortLead":"Egy kettős gyilkosság nyilvánosságra kerülése után kezdték el lehallgatni a Blikk újságíróját.","id":"20241129_ujsagiro-lehallgatas-blikk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c351277d-c630-4f1b-ad8d-fc07a952668c.jpg","index":0,"item":"1e026445-a101-4e0c-9a1f-fb4f054ea154","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_ujsagiro-lehallgatas-blikk","timestamp":"2024. november. 29. 16:53","title":"Elmarasztalták a magyar államot egy újságíró lehallgatása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5513f9de-6c69-430f-9223-f7277d8fe100","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Semmi komoly, és inkább zápor, mint hó. ","shortLead":"Semmi komoly, és inkább zápor, mint hó. ","id":"20241129_idojaras-hozapor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5513f9de-6c69-430f-9223-f7277d8fe100.jpg","index":0,"item":"e1acfe28-b953-4b09-a026-6ed955b8e045","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_idojaras-hozapor","timestamp":"2024. november. 29. 14:28","title":"Több helyen lehet hózápor délután","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dff6339c-d3ff-4963-8d72-f34a018f5f58","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az igazságügyi miniszter a kirendelt védők kifizetését érintő törvénymódosításról tárgyalt a kamarával.","shortLead":"Az igazságügyi miniszter a kirendelt védők kifizetését érintő törvénymódosításról tárgyalt a kamarával.","id":"20241128_ugyvedi-kamarav-javaslattal-tuzson-bence","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dff6339c-d3ff-4963-8d72-f34a018f5f58.jpg","index":0,"item":"c5272678-4fb3-4a36-8a8a-d21d8dab07b5","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_ugyvedi-kamarav-javaslattal-tuzson-bence","timestamp":"2024. november. 28. 19:25","title":"Visszakozott a kormány az ügyvédi kamarával szemben, új javaslattal állt elő Tuzson Bence","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A dulakodás miatt a rendőrség eljárást indított.","shortLead":"A dulakodás miatt a rendőrség eljárást indított.","id":"20241129_mercedes-futar-gazolas-dulakodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4.jpg","index":0,"item":"eef776d4-4df3-4582-8776-60e76fa455d5","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_mercedes-futar-gazolas-dulakodas","timestamp":"2024. november. 29. 13:16","title":"Beismerte a futár, hogy betörte a szélvédőjét az őt szándékosan elütő Mercedesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően, az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.
Furcsa, bizsergető érzésként indul el, valahol a gerinc mentén, felkúszik a tarkóig, majd fokozatosan birtokába veszi a gerincagyat, végül az agy minden tekervényét. Nem tudjuk, pontosan mi történik, de le mernénk fogadni, hogy ha most tükörbe pillantanánk, akkor szőrösödő fizimiskát, megnyúló állcsúcsot és sárguló szemeket látnánk, a Hold sápadt fényénél lassan kezdi átvenni felettünk az uralmat az állat. Ahogyan a motorból, úgy a mi torkunkból is lassú bugyborékolás, majd állati morgás tör fel. Ámbár meglehet, csak szeretnénk farkasemberré változni, a valóságban talán inkább a hajunk hullik ki, vállunk terebélyesedik, miközben ingünk izompólóvá szakad, agytérfogatunk pedig a tizedére csökken: hazai béemvés utcai harcossá alakultunk. Sajnáljuk, de ez van, ezt az autót nem lehet öltönyös-nyakkendős zsúrfiúként vezetni.
bcs
És ez már kívülről is látszik. A 640i brutális megjelenés. Közel ötméteres hosszával, cápaorrával, diszkrétnek tűnő, ámde sokkal inkább leplezetten hivalkodó kilincsfényével és a vörösesen izzó küszöbvilágításával magára vonzza a tekinteteket. Láthatóan mindenki zavarba jön a környezetében, és mindenki ál blazírt arccal próbálja titkolni érdeklődését, s csak a legbátrabbak mernek meredten bámulni. Sógorom szomszédja, miközben átlátszó közönnyel vonja fel a vállát (és? új autó? akkor mi van?), amikor elfordulunk, gyorsan letöröl néhány nyálcseppet a szája sarkából. Igen, az új bajor topkabrió megosztó autó. Persze, csak akkor, ha nem mi vezetjük.
bcs
Ha viszont mi vezetjük, nagy ívben nem érdekel mások véleménye. Jóllehet az ilyen kocsik tulajdonosai nem ritkán villogni is akarnak becses tulajdonukkal, de BMW-t vezetni nem csupán a kivagyiságról szól – arra ott van egyebek mellett a Mercedes. BMW-t a vezetés élményéért akar magának az ember, s hiába a közel kéttonnás kasztni, a menetzaj, az elektromos kütyük garmadája, a 640i-t bizony borzasztó jó vezetni. Erről egyrészt a háromliteres twin scroll (kettős leömlésű) turbós, 320 lóerős benzinmotor gondoskodik, másrészt a veszedelmes hátsókerék-hajtás.
bcs
A motort kellőképpen úrvezetőssé szelídíti az automatikus váltó – már ha a puha váltóhoz hasonlóan puha a lábunk. Eleinte nem is értjük, minek ebbe a kocsiba ilyen motor, finom, óvatos gyerekcsiklandozáshoz szokott lábunk mozdulataira már 1500-ös fordulatnál felvált a nyolcsebességes váltó. Aztán kicsit növeljük a tétet, mint Korda Gyuri hajnali kettő felé, mire kezdetét veszi az első bekezdésben említett átváltozás: az automatika akár négysebességet is levált, hatezres fordulaton dühöng a BMW, mi meg elcsodálkozunk azon, hogy mi történt a korábbi decens vezetési stílusunkkal. Nem értjük, minek bárkinek 645-ös meg 650-es változat, de nincs idő ezen morfondírozni, mert hirtelen kedvünk támad előzgetni, és újra meg újra kipróbálni az 5,7 másodperces százas sprintet. Nem lehet megunni. Pláne, hogy John Holmes fénykorában nem volt olyan merev, mint ez a karosszéria-csavarodás árnyékát is messze kerülő kabrió.
bcs
Hölgypartnerünket talán elszomorítja a sofőr- és az anyósülés között húzódó vaskos kardánalagút, ám ennek megvan az értelme. Az így hátrajuttatott erő miatt ugyanis virgonc, alig kezelhető vadlóvá válik az autó, az élvezetes vezetés biztosított – talán túlságosan is. Talán ezért történhetett, hogy meglepően szűkre szabták a méretes örömautó hátsó üléseit. Nem sok embernek lehet nagy kedve beszuszakolni magát a két ülés valamelyikére, így a sofőr legfeljebb két ember életét kockáztatja egy-egy gyorsan bevett kanyarral. Most azért kicsit igazságtalanok voltunk, mert ha nem nézzük a hátsó lábteret, a hatos iszonyatosan kényelmes. Az első fotelek úgy nyújtanak sportos oldaltartást, hogy közben tökéletesen ellazítanak, a belső fények és vonalak nem bonyolultak, de szemet nyugtatóan esztétikusak, és a BMW minden porcikájához öröm hozzáérni. Talán csak a ki- és beszállás macerás kicsit, cserében viszont jó alacsonyan ülünk, és nem mellesleg ajtónyitásra a kormány automatikusan felemelkedik, így könnyítve meg a testesebb sebességrajongók elhelyezkedését.
[[ Oldaltörés (Nem eszik sokat) ]]
Ha már valaki 35 milliót köhög ki egy luxuskabrióért, nyilván keveset akar fizetni az üzemanyagért – okoskodhattak a német mérnökök, amikor megépítették a világ egyik legtakarékosabb soros hathengeres benzinmotorját. Számításuk bejönni látszik: e sorok szerzője nem akart hinni a szemének, amikor a böhöm bömössel úgy ment le Székesfehérvárra, hogy az átlagfogyasztás 8 liter alatt maradt. Jó, városban hamar felkúszott 11 liter fölé, farkasemberként pedig könnyedén lehet vele 15 literes fogyasztást is produkálni, ám ez már csak rajtunk múlik. A start-stop rendszer, az efficient dynamics kisebb-nagyobb takarékoskodásai kifizetődni látszanak, ma már nem lehet egyszerű parasztvakításként leírni az efféle rendszereket.
bcs
Az imént talán túl hamar elintéztük a kütyüket. Igaz, ha akarnánk, se nagyon tudnánk felsorolni a vezető kényelmét szolgáló ezernyi szolgáltatást. Manapság már szinte említésre sem méltó apróság az igen hasznos head-up display, ami a navigációval összeköttetésben az alattomos kanyarokat, zavaros elágazásokat is ügyesen mutatja. Klassz dolog a hátsókerék-kormányzás is, el is vétjük eleinte a parkolásokat, mert nem gondoljuk ennyire fordulékonynak az autót. Ez persze csak azért fordulhatott elő velünk, mert kikapcsoltuk a parkolássegítő rendszert. Ez is hasznos, ahogyan a holttér-figyelő rendszer, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető automatika is – e kettő apró kormányremegéssel figyelmeztet a veszélyre. A hátsó üveg szélterelőként is működtethető, ezt egy gombbal tudjuk fel-le húzogatni. Az ajtókat nem kell bevágni, azokat a 640i automatikusan képes behúzni, és talán már csak a vicc kedvéért is érdemes 122 ezer 600 forintot áldozni arra, hogy legyen tolatókameránk. Ez esetben ugyanis rükvercben felpattan a csomagtartón levő BMW embléma, és alóla kandikál ki a kamera. Ez jól belátja a hátsó teret, és az óriási képernyőn kanyarodási vonalak felrajzolásával segít a pontos parkolásban. Autótervezők ősi dilemmája, hogy az ablaktörlő lapátokat a kormány mellett bal oldalon elhelyezkedő kar le- avagy felkapcsolásával üzemeltessük. Nos, ezt a gordiuszi csomót a bajorok úgy vágták ketté, hogy egy gombot applikáltak említett kar végére. Ezt lenyomva jön működésbe az ablaktörlő – biztos, ami biztos alapon a kart lefelé, de felfelé billentve is töröl a lapát.
bcs
Egy igen fontos dologról nem szóltunk eddig – a tetőről. Átváltozott farkasemberként talán a vámpírok átkoztak meg, netán rossz hold kelt fel, mindenesetre hiába ropognak a csontok, ráncosodik a bőr és a ponyva, a csúcskabrió csak nem átváltozni. Eltelik 20 másodperc, 40, majd 60, és csigalassússággal és hangos nyöszörgéssel ugyan, de megindul a vászon. Épp időben, mert hirtelen kék-piros lámpák tolakodnak mögénk. El is csodálkozunk, mert a 640i már az a kategória, amit nem szoktak közúti ellenőrizni. A rend derék őrei guvadt szemekkel, leplezetlenül bámulják a kocsit, és még azt is megbocsátják, hogy úti okmányok nélkül tettünk néhány kört otthonunk környező utcáiban. Na ja. Mint ha nem tudtuk volna eddig is, hogy a nagy BMW – tetővel vagy tető nélkül – öltöztet. (A BMW Magyarország tájékoztatása szerint a tetőt működtető olajszivattyúban csökkenő olajszint, valamint a normálist jelentősen meghaladó számú nyitás-zárás okozta a hibát, de az is közrejátszott, hogy a tesztelők nem szóltak időben, amikor egyszerű olajszint-ellenőrzéssel és pótlással elháríthatta volna a szerviz a problémát.)
Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.
Hozzám nőtt a megtett 1600 kilométer során a legkisebb motorral szerelt ötös BMW. A könnyes érzelmeken túl a racionalitás is azt mondatja velem, hogy nem kell ennél különb autó. Kényelmes, impozáns, erős, takarékos, látványosan szép, technikája kifinomult, vezetése magabiztos és élvezetes. Az ára túlzottan magas, de ezt a prémium kategóriában szánalmas szóvá tenni. Aki jó autót akar, fizessen.
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A legnagyobb BMW jó társ, megbízható, kényelmes, erős és drága. A legizmosabb bajor dízelmotorral teszteltük, 306 lóerő és 600 Nm fölött rendelkeztük. Akkora erő ez, hogyha két X5-öst összekötnénk, és ellenkező irányba hajtanánk, megindulnának a tektonikus lemezek és megnyílna köztük a föld.
Húsz centivel és közel ötmillió forinttal rövidebb a megújult X3-as a böhöm X5-ösnél. Igaz, utóbbi akár hétszemélyes is lehet és alapmotorja hathengeres háromezres. Első ránézésre hatalmas a különbség a két autó között, ám tesztelve az X3-ast, nem valószínű, hogy a nagyobbik testvér mellett döntenék.
Nehéz dolga van az új BMW X3-asnak. Elődje igazi bestseller volt, 650 ezer tulajdonossal büszkélkedhet. Hét éve jelent meg a piacon, de még mai is frissnek mondható megbízhatósága, strapabíró képessége, menetdinamikája és takarékos motorjai révén. Az új X3-as ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti: motorjai izmosak és takarékosak, vezetése élményszerű. Nagyobb, de elődjénél puhább autó az X3. Hozza az elvárhatót, de azért nem esünk hasra előtte.
Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró.
Bár tagadták a BMW szakemberei, az új négyhengeres turbómotor bemutatásával leáldozóban van a benzines hathengeresek kora a bajor márkánál. A 245 lovas motor nemzetközi menetpróbáján bebizonyosodott, hogy még a nehéz X1-est is parádésan hajtja, belegondolni is jó, milyen lesz majd a hármasban, az ötösben és az 1-es sorozatban.
Lehet egy kombi luxusautó? Érezheti magát versenyzőnek egy kombiban a sofőr? Van tökéletes BMW? Kérdések csak addig szikráznak a levegőben, amíg ki nem próbáljuk az ötös kombit. Gazdag felszereltsége, erős és takarékos hathengeres dízelmotorja mindenre válaszol. Csak azt nem tudjuk meg soha, honnan a 25,5 millió forint. Ennyiért vesztegetik az álomkombit.