Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6522c03a-4a5e-41bd-8ebf-213403fefadd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Súlyosan megsebesült egy kolumbiai szenátor, a jövő évi elnökválasztás egyik lehetséges jelöltje, amikor rálőttek egy Bogotában tartott kampánygyűlésen szombaton.","shortLead":"Súlyosan megsebesült egy kolumbiai szenátor, a jövő évi elnökválasztás egyik lehetséges jelöltje, amikor rálőttek...","id":"20250608_Hatulrol-lelottek-eletveszelyesen-megsebesult-Kolumbia-egyik-elnokjeloltje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6522c03a-4a5e-41bd-8ebf-213403fefadd.jpg","index":0,"item":"9b18cef9-049a-49c4-b7d4-32ef595a715a","keywords":null,"link":"/vilag/20250608_Hatulrol-lelottek-eletveszelyesen-megsebesult-Kolumbia-egyik-elnokjeloltje","timestamp":"2025. június. 08. 08:54","title":"Hátulról lelőtték, életveszélyesen megsebesült Kolumbia egyik elnökjelöltje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9a7658b-017f-4ac9-956c-0dbdee4c25d8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A beterjesztők szerint ma már nem a pártokat, hanem a választókat befolyásolják külföldi támogatásokkal.","shortLead":"A beterjesztők szerint ma már nem a pártokat, hanem a választókat befolyásolják külföldi támogatásokkal.","id":"20250606_Eltorolne-az-orszaggyulesi-valasztasi-kampanykiadasok-felso-osszeghatarat-egy-KDNP-s-javaslat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9a7658b-017f-4ac9-956c-0dbdee4c25d8.jpg","index":0,"item":"341ed4da-10bc-4e56-9020-4e4fbf789022","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Eltorolne-az-orszaggyulesi-valasztasi-kampanykiadasok-felso-osszeghatarat-egy-KDNP-s-javaslat-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 20:58","title":"Eltörölné az országgyűlési választási kampánykiadások felső összeghatárát egy KDNP-s javaslat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy fake posztban azt állítják, romákat küldene az ukrán frontra. A politikus több helyen is jelezte, hogy ilyet soha nem mondott, csak roma közösségeket próbálják a Tisza ellen fordítani.","shortLead":"Egy fake posztban azt állítják, romákat küldene az ukrán frontra. A politikus több helyen is jelezte, hogy ilyet soha...","id":"20250607_Kamuvideo-terjed-az-interneten-Kulja-Andrasrol-a-Tisza-EP-kepviselojerol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481.jpg","index":0,"item":"7e9ef13b-ad32-41ae-b178-28cef66111c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Kamuvideo-terjed-az-interneten-Kulja-Andrasrol-a-Tisza-EP-kepviselojerol","timestamp":"2025. június. 07. 18:05","title":"Kamuvideó terjed az interneten Kulja Andrásról, a Tisza EP-képviselőjéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"795ae6ce-aadf-4971-bcef-7e0a62a4654a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vannak akik nemet mondtak, utána mégis posztoltak és a Voks 2025-re bíztatták követőiket, inkább belemennek, mert nem akarnak kiszúrni a településeikkel.","shortLead":"Vannak akik nemet mondtak, utána mégis posztoltak és a Voks 2025-re bíztatták követőiket, inkább belemennek, mert nem...","id":"20250607_Nepszava-Kenyszeritik-a-Fideszes-polgarmestereket-hogy-Ukrajna-ellen-kampanyoljanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/795ae6ce-aadf-4971-bcef-7e0a62a4654a.jpg","index":0,"item":"3cfa5447-4be0-434e-9629-dd0d4f781b38","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Nepszava-Kenyszeritik-a-Fideszes-polgarmestereket-hogy-Ukrajna-ellen-kampanyoljanak","timestamp":"2025. június. 07. 13:21","title":"Népszava: Kényszerítik a Fideszes polgármestereket, hogy Ukrajna ellen kampányoljanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A nőgyűlölő influenszer majdnem 150 ezer forintnak megfelelő bírsággal megúszta, de a jogosítványát is bevonták négy hónapra.","shortLead":"A nőgyűlölő influenszer majdnem 150 ezer forintnak megfelelő bírsággal megúszta, de a jogosítványát is bevonták négy...","id":"20250607_Andrew-Tate-ketszazzal-hajtott-el-az-otvenes-tabla-mellett-egy-roman-faluban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a.jpg","index":0,"item":"1d247b0c-c337-40c1-a37c-2e190cf0f613","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Andrew-Tate-ketszazzal-hajtott-el-az-otvenes-tabla-mellett-egy-roman-faluban","timestamp":"2025. június. 07. 20:56","title":"Andrew Tate kétszázzal hajtott el az ötvenes tábla mellett egy román faluban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20592c2d-5c00-4e6c-8b49-6f6ac9bf6613","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A házigazda németeket verték meg.","shortLead":"A házigazda németeket verték meg.","id":"20250608_francia-nemet-bronzerem-nemzetek-ligaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20592c2d-5c00-4e6c-8b49-6f6ac9bf6613.jpg","index":0,"item":"d8432eaa-0035-41ec-8418-5a839806621e","keywords":null,"link":"/sport/20250608_francia-nemet-bronzerem-nemzetek-ligaja","timestamp":"2025. június. 08. 17:23","title":"A franciáké a bronzérem a Nemzetek Ligájában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea738f14-7346-40ae-890e-13e5a2ee8bdb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Legalábbis a szakszervezet elnöke így értesült. Mindezt azért, mert nem minden busz fért be a telephelyre, amikor Lázár János közlekedési miniszter a vasútközlekedés összeomlásának másnapján 300 klímás buszt rendelt Budapestre.","shortLead":"Legalábbis a szakszervezet elnöke így értesült. Mindezt azért, mert nem minden busz fért be a telephelyre, amikor Lázár...","id":"20250608_A-tuzo-napon-arnyek-es-mosdo-nelkul-varakozhat-a-Lazar-Janos-altal-berendelt-buszsoforok-egy-resze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea738f14-7346-40ae-890e-13e5a2ee8bdb.jpg","index":0,"item":"3a92da85-29de-4c59-8fbe-99052956abb4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_A-tuzo-napon-arnyek-es-mosdo-nelkul-varakozhat-a-Lazar-Janos-altal-berendelt-buszsoforok-egy-resze","timestamp":"2025. június. 08. 15:40","title":"A tűző napon, árnyék és mosdó nélkül várakozhat a Lázár János által berendelt buszsofőrök egy része","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d17334bb-3a2a-48c8-9e73-62ed313ce504","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Barátságos meccset játszottak a Puskásban.","shortLead":"Barátságos meccset játszottak a Puskásban.","id":"20250606_2-0-ra-kikapott-a-magyar-valogatott-a-svedektol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d17334bb-3a2a-48c8-9e73-62ed313ce504.jpg","index":0,"item":"e6e5f6c1-9deb-42fa-b0d2-82274826cfeb","keywords":null,"link":"/sport/20250606_2-0-ra-kikapott-a-magyar-valogatott-a-svedektol","timestamp":"2025. június. 06. 21:30","title":"2-0-ra kikapott a magyar válogatott a svédektől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges autóban ülök. Nem sajtóautó, más nem tesztelte. De nem is ettől egyedi. Különleges személyeket furikázott Monaco gyémántokkal kirakott utcáin. Nem fedhetem fel a titkot, az életemre esküdtem meg. Az iDrive matricája mindent elmond. A hercegi esküvő egyik limuzinja volt a tesztautó, kétszáz kilométerrel vette meg a magyar importőr, és már van hazai gazdája. Gyűjtők, celebfanatikusok, lemaradtatok.
Az esküvői sztori csupán fahéj a habon, a hetes BMW-re akkor is rákattannék, ha kínai kommunisták bárányáldozatot mutattak volna be a motorfedelén. Szép, fenséges és méltóságteljes a kocsi. Ahogy beröffen a hathengeres soros dízel, az maga a gyönyör. Ebbe a brummogásba beleszeretettem (alapjáraton hangos és zavaró a mackós dörmögés). Ennél csak az jobb, ha bő gázzal hergeljük, és hagyjuk, hogy 600 newtonméteres nyomatéka kitépje lapockánkból a görcsöt. Parádés. Nem autó, élvezeti cikk. Árad belőle a finomság, a luxus, a kifogásolhatatlan minőség. Ilyen autóra nyugodtan mondhatjuk, hogy tökéletes, de azt is, hogy ez az autófeletti autó.
Életben tart, az öngyilkossági szándékot visszarántja a halálból, ezért még érdemes pár napig élni. Ha már egyszer úgyis menni kell, menjünk kicsit később, miután már nincs hetes sem. Amíg van, az életet fogjuk választani.
Stop-start nincs az autóban, fékenergia-visszanyerés viszont volt (Amikor leveszi a sofőr a lábát a gázpedálról, vagy fékezni kezd, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja.). Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése, ezáltal a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A 2 tonnás üres tömegnek, valamint a 306 pacinak az ellenére kifejezetten aszkéta a hetes. Az összkerékhajtású monstrum képes volt a 700 kilométeres késő őszi ködös teszt során 8,6 liter gázolajjal beérni száz kilométerenként, ami már-már botrányos. A végén még az terjed el rólam, hogy kínozom, éheztetem az állatokat. Pedig én tisztességesen nyomtam a gázpedált, de hiába. Ha valaki nem ilyen puhány módon vezet, mint én, az sem fog sokszor megfordulni a benzinkúton. A memóriájában eltárolták az élete során megtett 9800 kilométer átlagfogyasztását: 8,9 liter/100 kilométer.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli az ellenállást, és rontja az aerodinamikai tulajdonságokat. A 740xd-ben a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel üzemanyagot lehet megtakarítani. Nyolcfokozatú ZF váltóműve szintén a takarékosságot tartja szem előtt, ám, ha sportállásba lökjük a váltót (DS), isten őrizze azt, aki előttünk csoszog (nem bánt a Bömi). Ami az előzést illeti, nincs ellenfele, mindenkit levadászik előbb, vagy utóbb, de inkább előbb. Persze nem ez a cél, akinek feltűnik bulldog arca a visszapillantóban, jobb, ha nem kekeckedik, nem mindig én ülök a volánnál. A 180-200 kilométeres óránkénti sebességet úgy futja meg, mint más autó a 100-120-at. Brutálisan megy, nagy sebességnél is végtelenül stabil, az utastérben nincs nagyobb zajártalom 200-nál, mint 100-nál. Csak a pulzusunk ver gyorsabban, és az idő nyúlik meg egy kissé. De aztán utolérünk valakit, és a távolságtartó radar visszazökkent a nyugodt valóságba, a törvénytisztelő állapotba, ahol csak a politikusaink lopnak-csalnak-hazudnak.
bcs
Stabil, kifinomult, könnyű és erős a 7-es BMW futóműve. Az első egység kettős keresztlengőkaros, a hátsó szabadalommal védett integral v elnevezésű és szintén alumíniumból készült. A felfüggesztésre ható dinamikus és hajtásból eredő erőhatásokat a kerékagyelem, a hátsó segédváz, illetve a lengő- és a három vezetőkar veszi fel. Akusztikája és lengéskényelme elsőrangú, a nagyobb úthibákról a fülünkkel előbb veszünk tudomást, a fenekünket, közérzetünket semmi sem bánhatja. Vesebetegeknek külön ajánlott.
Egy orsós áthajtómű és egy koncentrikusan elhelyezett elektromos motor segítségével három fokos szögig a hátsó kerekek is bekormányozhatók. Az aktív kormányzás elöl is elektromotor segítségével változtatja a bekormányzási szöget, a kormánymozgás, a perdület és az oldalgyorsulás értékeiről tájékoztató szenzorok segítségével minden menethelyzetben optimális kormányzási tulajdonságokról gondoskodik. Alacsony sebességeknél a rendszer a hátsó kerekeket az elsőkkel ellentétes állású szög alatt kormányozza be. Gyorsabb tempónál a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányban fordulnak el. Az alumínium alkatrészek következetes használata miatt a hetes tömege 22 kilogrammal csökkent elődjéhez mérve, ebből 7 kilót hozott az alumínium tető.
Alkalmazkodó fényszórói a kanyarokkal összhangban mozognak: csóvája az útra tapad, a fényelosztás pedig a jármű sebességéhez igazodik. Városi forgalomban a fényszórócsóva lefelé terül, hogy jobban megvilágítsa az autó előtti területet anélkül, hogy elvakítaná a szembejövőket. Magasabb tempó esetén a xenon feljebb szór, hogy növeljék a megvilágított terület nagyságát. Parkoláskor, tolatáskor pedig az autó körülötti teret igyekszik megvilágítani és nem a szembejövőt elvakítani.
A vetített szélvédő a sebességről, a navigációs irányról, a sebességhatárról, vagy a sávelhagyásról figyelmeztet, de a távtartó radar beállításait is megjeleníti. Ha a vezető figyelme lankadna, akkor őrangyalok sora siet a segítségére. Az autó hátsó részén lévő érzékelők folyamatosan figyelik a forgalmi viszonyokat, a sávváltásra figyelmeztető rendszer a külső tükörben felvillanó fényjelzéssel figyelmeztet, ha egy másik autó a tükrök holtterében található vagy nagy sebességgel közeledik. A belső visszapillantó tükör közelében, a szélvédőn elhelyezett kamera folyamatosan figyeli az útburkolati jeleket valamint azok helyzetét, és emellett az út és a sávok szélét, majd ezt az autó pillanatnyi helyzetéhez hasonlítja. A rendszer akkor aktiválja magát, ha az autó véletlenül elhagyja a sávot. Ekkor a kormánykerék rezegtetésével azonnal figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a pilóta az index használatával jelzi sávváltási szándékát, a rendszer nem jelez.
A távolságtartó sebességrögzítő kényelmes találmány. Az előttünk lévő autóhoz igazítja a sebességet, ezt automatikusan csökkenti, vagy növeli a forgalomtól függően. Akár állóra fékezi az autót, ha megállásig lassít előttünk a jármű. Ha az aktív sebességtartó automatika nincs használatban, a pilóta beállíthatja, hogy a berendezés jelezzen, ha túl közel kerülne az előtte haladó járműhöz.
A segédberendezések sora még nem ért véget, és tesztautónk korántsem számít full-full extrásnak. Kamerarendszere hosszú orrát kompenzálja: az első lökhárítóba, a bal és a jobb oldalra egy-egy kamerát építettek be, ezáltal a vezető számára jobban beláthatóvá válnak a kereszteződések és a szűk helyek. A kamerák által közvetített kép a központi kijelzőn jelenik meg, így még azelőtt látjuk a képernyőn - akár sötétben is - a keresztező forgalmat, mielőtt életben az ablakon át látnánk azt a vezetőülésből. A tolatókamera nagy segítséget nyújt az 5,07 méteres autó parkolásakor. A képernyőn megjelenő színes vonalak tájékoztatják a vezetőt arról, hogy a parkolóhely elegendő nagyságú-e vagy sem.
De nem csak aktív a BMW védelme, hanem passzív is. Az érzékelők ütközés esetén pontosan azokat a biztonsági felszereléseket hozzák működésbe – például a biztonsági övfeszítőket, az aktív fejtámlákat, vagy az összesen nyolc légzsákot –, amelyek az utasok védelméhez szükségesek. Már elinduláskor beindul a tapogatózás. Az övet óvatosan megrángatja a rendszer, és enyhén ráfeszíti a mellkasunkra, így előre tudja, hogy, ha baj van, éppen milyen alakú, tömegű, formájú ember ül az üléseiben. A védelem az esetleges ütközést követően is éber marad: a vészvillogók és a belső világítás automatikus bekapcsolása, vagy a központi zár nyitása megkönnyíti az utasokhoz jutást.
Az összkerékhajtás a BMW-től már ismert xDrive rendszerű, több nyomatékot (60 százalékot) ad hátra, mint előre. Ennek ellenére ne keressük a hátsókerekes viselkedést, megcsúszás esetén az elektronikus lamellás differenciál folyamatosan tudja variálni, hogy melyik tengely kapjon több nyomatékot, akár 100 százalékot is. Esély nincs arra, hogy kihozzuk a sodrából. Nekem egyszer sikerült állat módjára kanyarodni bekapcsolt segédrendszerekkel. Sport plusz módban, sport váltóval persze lehet riszáltatni, de nem éri meg. A közönség arcán megütköző szánalom lesüti hátunkról a kabátot. Ez egy elegáns autó, ennek nem szabad ráznia a fenekét, aki arra vágyik, spórolja meg a négykerék-meghajtás egymilliós felárát. Vicces a középkonzol alján elhelyezett lejtmenetvezérlő, ilyent csak terepjárókban látni. Meredek úton lecammogva hasznos lehet.
A xDrive a biztonságról szól, pont azokat csábítja, akik tehetősek, szükségük van a hetes erejére, méretére, presztízsére, ugyanakkor nem szeretnének lámpától-lámpáig driftelni, de sokkal inkább felmennének magasra épített villájukhoz, netán a síeléskor sem akarnak megalázó helyzetbe kerülni.
A harmincmilliós vételár sem garancia arra, hogy eső után nem áznak meg a csomagjaink. A csomagtérajtó felnyitása (motoros) után két csapon át is folyik be a sáros lé a csomagtérbe, esküvői ruhát ne ott szállítsunk.
Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően, az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.
A BMW 535i folyamatosan edzésben tartja a szívet, olyan szépen dobogtatja meg minden egyes előzésnél, hogy érezzük, hogy van még bennünk szusz, van értelme léteznünk, ha más öröm, vagy elismerés nem is ér, de legalább ez az odafigyelés, a teljes odaadás, a megfelelni akarás életben tart.
Kipróbáltuk a leggyengébb és legkisebb BMW-t. A 120d lenyűgözött, a 116d-től hasonlót vártam. Csokis szájízzel a málnaszörp is keserű, a 116d lomhasága felerősítette a 120d dinamizmusát. De ez természetes. Bár ugyanaz a motor dolgozik a szépen megnőtt hátsókerekes bébi BMW-ben, az egyikben 184 lóerőt rejtettek el, a másiknak 116-tal kellett megelégednie. Fogyasztásban nincs különbség közöttük, élményben és árban van.
Maradtak a hátsókerék-hajtásnál, megnövelték az autót, kényelmesebbé tették, felszerelték az ötösből megismert csúcstechnikával és felpiszkálták takarékos motorját. Kell ennél több kedvcsináló egy teszteléshez? A legkisebb BMW-ben ezúttal sem csalódtunk. 8,6 milliós indulóárát pedig tessék lenyelni.