szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Prémium autóknál megszoktuk, hogy a durván magas alapár nem tartalmaz szinte semmilyen felszereltséget. Fapados BMW-t találni lehetetlen, nekünk sikerült egy alapfelszereltséghez közeli példányt tesztelnünk. Az ötajtós 1-es BMW ebben a konfigurációban igazi cégautó, piros színben pedig csinos üzletasszonyokat öltöztet.

Nagyapám húsz éve elképzelni sem tudott más színt Daciájának, mint a pirosat. Nem is volt sok választási lehetősége, a hatból talán egy volt sárga. Ma kerülik a vásárlók a pirosat, pedig jó szín egy kocsinak, a kis BMW nagyon dögös benne, feldobja a téli álmot. Megnézik az utcán (főleg a férfiak), de látom a szemeken, hogy mindenki a nőt keresi benne. Mikor észrevesznek a volánnál, zavarba jönnek, és úgy tesznek, mintha csak a kocsit méregetnék.
bcs

Ha unja az Opelt, a Fordot, a Hyundait, vagy a Golfot, vegyen cége középvezetőinek BMW-t. Ez a reklámszöveg valószínűleg sosem hatna Magyarországon, pedig a flottavásárlók a sorban említett autókra gyakran annyit költenek, hogy abból egy BMW is kijönne. Persze nem ötös, de még hármas sem, de 1-es BMW, az kijönne. Hogy kicsi? Cégautónak? A sofőr befér, még három munkatársa is, a négy aktatáskának bőséges a csomagtartó. Ha csak a céges használatot nézzük, tökéletes megoldás a kicsi bömös - persze a bútor, a bringa, a három gyerekülés nem fér el, síeléshez sem partner - de mi köze van ezeknek a cégautózáshoz?

Sok álszent cég nem vehet BMW-t, Audit, Mercedest vagy Lexust, ám dacból 8-9 milliósra felsrófolt, tonnányi extrával legyengített Volkswagennel, Skodával, Forddal és Opellel flangálnak, miközben sárga irigység marja májukat, ha a lámpánál lehagyja őket egy kis BMW.

A 116i alapára 6,297 millió forint. Ebben semmi más nincs, csak a kék-fehér embléma. Hogy kényelmes, biztonságos, élhető cégautónk legyen, legalább annyit még rá kell szánnunk, mint amennyit tesztautónkra felbiggyesztettek: sport line felszereltség (alapszín, fekete díszítőlécek, szövetülés piros cérnával varrva, 16 hüvelykes könnyűfém kerekek, vörös díszléc a műszerfalon, első eltolható kartámasz, sport bőrkormány, sportülések elöl) 563 ezer forintért, advantage plus csomag (tolatóradar, automatikus kétzónás klíma, bixenon lámpák, ködfényszóró, lehajtható hátsó üléstámlák, multifunkciós kormánykerék, fényszórómosó, tároló rekeszek) 915 ezer forintért, Bluetooth és USB 148 ezerért, rádió 118 ezerért, esőszenzor és automatikus világításvezérlés 38 ezerért, tempomat 136 ezerért. Az 1,77 millió forintos extrák egyike sem túlzás, ahogy a tesztautó 8,075 milliós ára sem az.

Ettől persze még nem fogjuk minden kanyarban füstölni a gumikat, a kocsi farán ott üvölt a felirat: 116i (nulla forint felárért kérhetjük anélkül is). A legkisebb benzinmotorral szerelt BMW halvány ereje ellenére is BMW, de nem úgy vezetjük. Nem keressük az izgalmakat, a vezetés öröme, a dinamizmus velünk utazik, ám a hátsó ülésen kaptak helyet. Cégautót akartunk, BMW cégautót, és azt kaptunk, nem sportkocsit. A tesztvezetés alatt a vezetési élménykapcsolót a legalsó fokán (eco pro - takarékos mód) használtam, a sportos vénát nem engedtem szóhoz jutni: a kocsiban alig volt 100 kilométer és sokat is havazott azokban a napokban. Nincs tüske bennem, nem okozott csalódást, mert volt szerencsém 340-555 lóerős BMW-khez is. Korábban vezettük a leggyengébb és a legerősebb 1-es BMW-t is, ha a háromból választanom kellene, a 120d mellett döntenék (a legdrágább mindközül).

Az 1,6 literes hajtómű a BMW TwinPower Turbo technológiát TwinScroll turbófeltöltővel, szelepvezérléssel és nagy precizitású befecskendezéssel ötvözi. Bár a 116i motorja turbós, lomhának tűnik (sport és sport + fokozatokban érezzük is a 136 lóerőt), de autópályán könnyedén tartja a belső sáv diktálta tempót. Hangja nincs, cserében nyugodt, nem izgága és a hátsókerék-hajtás izgalmait csak havas úton érezzük. Friss hóban sem kell pánikolni, a középkonzolon bekapcsolt kipörgésgátlóval szépen egyenletesen haladunk, csak az ellenkormányozással kell foglalkoznunk - és persze azzal, hogy lehetőleg ne álljunk meg.

130 kilométer/órás sebességnél 2500-at forog a főtengely hatodikban (eco pro módban), 120-nál 2300-at, 110-nél 2200-at, 100-nál 2000-et, 90-nél 1800-at. A váltó precíz (csak egyszer váltottam hátramenetet egyes helyett), a gyűrűim kocognak a gombján, kicsit rázza a kart a motor - mi lesz, ha a háromhengeres hajtja majd? A pedálelrendezést nőkre szabták, gyakran nyomtam féket is kuplungozás közben.

A kocsi még erősen bejáratós volt, így nem is csodálkoztam azon, hogy a sajtóanyagban szereplő adatok közelében sem járt a fogyasztás. A több mint hatszáz kilométeres próba során 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Alapfelszereltség a start-stop, de mivel 3 fok fölé nem ment a teszt alatt a hőmérséklet, egyszer sem kapcsolt le magától a motor, az energia-visszatáplálás (fékezéskor) szerencsére nem időjárásfüggő.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

BMW 7 teszt: takarékos terminátor

Különleges autóban ülök. Nem sajtóautó, más nem tesztelte. De nem is ettől egyedi. Különleges személyeket furikázott Monaco gyémántokkal kirakott utcáin. Nem fedhetem fel a titkot, az életemre esküdtem meg. Az iDrive matricája mindent elmond. A hercegi esküvő egyik limuzinja volt a tesztautó, kétszáz kilométerrel vette meg a magyar importőr, és már van hazai gazdája. Gyűjtők, celebfanatikusok, lemaradtatok.

Biró Csongor Autó

Teszteltük a hibrid ötös BMW-t

A konkurensek nyomására kihozta hibrid ötösét a BMW, amely nem okozott csalódást. Minden, ami jó egy BMW-ben benne van, erős, mint egy benzines és majdnem olyan keveset fogyaszt, mint egy dízel. Hasonló teljesítményt nyújt mint az 535i, vagy az 535d, de azoknál jóval drágábban. A hibriddel azonban hangtalanul furikázhatunk a mélygarázsban, technikája kifogástalan, technológiáját a jövő szülte, a vezetési élmény pedig megfizethetetlen.

Biró Csongor Autó

BMW 6 teszt: kupékirály

Lehet lassan, finoman és biztonságosan közlekedni egy nagy BMW-vel. Ehhez kell egy háromliteres biturbó motor 313 lóerővel, hátsókerék-meghajtás, nyolcfokozatú automatikus sportváltó kormány mögött megbújó kapcsolókkal és baromi nagy havazás. Mindenből a legjobbat és a legtöbbet kaptam: a kocsiból és a télből is.

Biró Csongor Autó

Teszt: mit tud a leggyengébb BMW?

Kipróbáltuk a leggyengébb és legkisebb BMW-t. A 120d lenyűgözött, a 116d-től hasonlót vártam. Csokis szájízzel a málnaszörp is keserű, a 116d lomhasága felerősítette a 120d dinamizmusát. De ez természetes. Bár ugyanaz a motor dolgozik a szépen megnőtt hátsókerekes bébi BMW-ben, az egyikben 184 lóerőt rejtettek el, a másiknak 116-tal kellett megelégednie. Fogyasztásban nincs különbség közöttük, élményben és árban van.