Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a8c68e86-f39d-48f0-9690-ee5232e8434c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Egy új rendelettel elismerik, a cél, hogy eleget tegyenek az Európai Bizottsággal való megállapodásnak.","shortLead":"Egy új rendelettel elismerik, a cél, hogy eleget tegyenek az Európai Bizottsággal való megállapodásnak.","id":"20250411_Pinter-Sandor-tarcaja-elismeri-a-kisebb-pedagogus-szakszervezeteket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8c68e86-f39d-48f0-9690-ee5232e8434c.jpg","index":0,"item":"a6f30446-42cb-4bff-8aab-4f113a2d0927","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Pinter-Sandor-tarcaja-elismeri-a-kisebb-pedagogus-szakszervezeteket","timestamp":"2025. április. 11. 07:41","title":"Pintér Sándor tárcája elismeri a kisebb pedagógus-szakszervezeteket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dd203fa-5630-4189-a286-c68435e8fbe7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nehéz észrevétlennek maradni egy ilyen autóval. ","shortLead":"Nehéz észrevétlennek maradni egy ilyen autóval. ","id":"20250410_Lopott-BMW-csucsmodellt-foglaltak-le-a-hataron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dd203fa-5630-4189-a286-c68435e8fbe7.jpg","index":0,"item":"07ef0f29-7cdf-4f49-b073-5f5efac6d277","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Lopott-BMW-csucsmodellt-foglaltak-le-a-hataron","timestamp":"2025. április. 10. 10:27","title":"Lopott BMW csúcsmodellt foglaltak le a határon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83cb781d-c86a-4805-bda9-401ebc7efa81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Viszlát, motorszám. ","shortLead":"Viszlát, motorszám. ","id":"20250410_Modosul-egy-fontos-bejegyzes-a-magyar-forgalmikban-motorszam-motorkod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83cb781d-c86a-4805-bda9-401ebc7efa81.jpg","index":0,"item":"4cb32ef2-ecdf-4235-91b7-317458bd0bba","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Modosul-egy-fontos-bejegyzes-a-magyar-forgalmikban-motorszam-motorkod","timestamp":"2025. április. 10. 07:58","title":"Módosul egy fontos bejegyzés a magyar forgalmiban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23091e44-6111-4897-b369-c95fe1bf5f1c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kétszeres olimpiai bajnok ma tölti be a 60-at. A gyászáról is mesélt.","shortLead":"A kétszeres olimpiai bajnok ma tölti be a 60-at. A gyászáról is mesélt.","id":"20250410_Koban-Rita-szuletesnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23091e44-6111-4897-b369-c95fe1bf5f1c.jpg","index":0,"item":"25a9b173-e9a8-42f5-b3c0-f64a73dade48","keywords":null,"link":"/elet/20250410_Koban-Rita-szuletesnap","timestamp":"2025. április. 10. 10:01","title":"A hatvanéves Kőbán Rita: Elterveztem, többet fogok sportolni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely arról beszélt a kormányinfón: laboratóriumi információ alapján lehetséges, hogy a száj- és körömfájás mesterségesen, egy kémcsőben jött létre. ","shortLead":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely...","id":"20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d.jpg","index":0,"item":"682f144c-c234-4a73-b80b-334813751b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","timestamp":"2025. április. 10. 16:01","title":"Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fce63da2-bc95-4e95-a468-77a2138e78f9","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"Indul a klub360, hogy Veled, az olvasóval együtt fejtsük meg szédületes sebességgel változó világunkat. Ha csatlakozol, hozzáférsz minden tartalmunkhoz, ingyen is megoszthatod ismerőseiddel, amit fontosnak tartasz, és örömmel látunk rendezvényeinken. Tarts velünk!","shortLead":"Indul a klub360, hogy Veled, az olvasóval együtt fejtsük meg szédületes sebességgel változó világunkat. Ha csatlakozol...","id":"20250411_HVG-klub360-partoloi-tagok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fce63da2-bc95-4e95-a468-77a2138e78f9.jpg","index":0,"item":"512520d6-1f5c-4cca-8e67-3ca8d4eb0034","keywords":null,"link":"/360/20250411_HVG-klub360-partoloi-tagok-ebx","timestamp":"2025. április. 11. 10:49","title":"Legyél tagja a klubnak, gondolkodj együtt a HVG csapatával!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2678947b-c624-4292-b539-3cb0bfdd6b8d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ítélet szerint James Toback forgatókönyvíró-rendező rengeteg nő ellen követett el négy évtizeden át szexuális erőszakot. ","shortLead":"Az ítélet szerint James Toback forgatókönyvíró-rendező rengeteg nő ellen követett el négy évtizeden át szexuális...","id":"20250410_40-no-vadolta-meg-szexualis-zaklatassal-17-milliard-dollart-kell-fizetnie-az-Oscar-ra-jelolt-filmesnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2678947b-c624-4292-b539-3cb0bfdd6b8d.jpg","index":0,"item":"babdd25e-046d-431f-ba17-80d133d606a6","keywords":null,"link":"/elet/20250410_40-no-vadolta-meg-szexualis-zaklatassal-17-milliard-dollart-kell-fizetnie-az-Oscar-ra-jelolt-filmesnek","timestamp":"2025. április. 10. 10:55","title":"40 nő vádolta meg szexuális zaklatással, 1,7 milliárd dollárt kell fizetnie az Oscar-díjra jelölt filmesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3803c76-dbe9-48b1-9f6b-6791c462dc44","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Buzdító videóüzenetben állt ki Aleksandar Vucsics szerb elnök és az őt támogatók mellett a magyar miniszterelnök. Azt mondta: „Nem vagytok egyedül (…) a szerb hazafiak számíthatnak a magyar hazafiakra”.","shortLead":"Buzdító videóüzenetben állt ki Aleksandar Vucsics szerb elnök és az őt támogatók mellett a magyar miniszterelnök. Azt...","id":"20250411_orban-viktor-tamogato-uzenet-szerbia-alekszandar-vucic","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3803c76-dbe9-48b1-9f6b-6791c462dc44.jpg","index":0,"item":"1ac177c2-d651-42b9-a4d8-965fd7f45052","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_orban-viktor-tamogato-uzenet-szerbia-alekszandar-vucic","timestamp":"2025. április. 11. 13:06","title":"Orbán Viktor a Vucsics-párti belgrádi tüntetőket buzdítja videójában: „A ti harcotok a mi harcunk is. Éljen Vucsics elnök, éljen Szerbia!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2012-es modellévre megújított Toyota Avensis sokban nem változott, de amiben igen, az az előnyére vált. Legjobban felszerelt, kombi változatát próbáltuk ki erős és kifejezetten takarékos motorral. Soha rosszabb vezetői kocsit.
Ha az első benyomásokat kellene összegeznem, akkor szégyenszemre egy PR-es kolléga hangján szólalnék meg: tökéletes kormányzás, finom váltó, parádés futómű, erős motor, alacsony fogyasztás, fejlett technika, odaadó kényelem. Attól félek, a többi benyomás alapján semmit nem tudok ezekhez a sablonokhoz hozzátenni. Vagy én égtem ki, vagy a kocsi tényleg hibátlan.
Látványosabb és kifinomultabb pofát kapott a magyar piacon is népszerű Toyota Avensis, amelynek kombi kivitele izgalmas, sportos családi- és magabiztos, erőt sugárzó cégautó. Ezzel a Toyotával az ügyvezető is elégedett lesz. A melós pedig csak álmodik róla. 9,95 millió forint a kombi a 177 lovas motorral, kézi váltóval és csúcsfelszereltséggel. De ez még nem minden, 140 ezer forintba kerül a metálfény 385 ezerbe a xenonfény, a fejlett navis, internetes, telefonos, tolatóradaros kütyüért 260 ezer forintot kérnek.
A Premium felszereltség ülései kényelmét perforált bőr borítás fokozza, a Toyota Touch & Go Plus számos új, modern technológiával egészíti ki a Toyota érintőképernyős multimédia rendszerét. A berendezésben hangvezérléssel irányítható a navigációs rendszer, a zenei keresés és lejátszás, valamint a telefonos kapcsolatok keresése és hívása. A rendszer segítségével e-maileket küldhetünk és fogadhatunk; a berendezés felolvassa a szöveges üzeneteket, kezeli a naptárt, valamint – a Gracenote adatbázisán keresztül – a “Játssz ehhez hasonlót” zenei keresés funkciója is elérhető. A műholdas navigáció 3D város- és térképmegjelenítést kínál.
bcs
A Premium felszereltségi szint tartalmazza az elektromos ülés- és kormányoszlop-állítást, a vezetőoldali beállításokhoz a memóriát és az ülésfűtést. Széria még az ultrahangos parkolásérzékelő, a panorámatető, valamint az új, sötét kivisötétszürke, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa. Ami a kényelemhez kell, minden benne van, csak az ülésszellőztetést hiányoltam, meg a vezetéstechnikai segédeket, de utóbbiak (ütközésmegelőzés, holttérfigyelő, sávváltásra figyelmeztető) csak a 150 lovas automatához járnak.
A műszerfal megjelenésében, tapintásában és általános hatásában fejlődött. A középkonzolon átrendezték a kezelőszerveket, így ergonomikusabban, könnyebben kezelhetők a gombok. A központi légbeömlők új kialakításúak, és a középkonzollal azonos, új, fémhatású felületet kaptak, míg a szélső szellőzők keretei mostantól krómozottak.
A gyakran megérintett alkatrészek (például az ajtófogantyú, a kapcsolók vagy az elülső konzol) tapintási érzete és minőségi hatása egyaránt javult. A műszeregység az eddigi borostyánsárga helyett minőségi megjelenésű fehér háttérvilágítást kapott, a középső tárolórekesz – kartámasz - fedelét az eddigi műanyag helyett bőr borítja.
Az Avensis tervezői javították az utastér hangszigetelését, a nagy kocsi csendes, minőségi, a dízel hangja alig hallatszik. A műszerfal vastag belső hangszigetelő elemét átformálták (csökkentve az illesztési hézagot), valamint meghosszabbították a kardánalagút irányába. A padlón alkalmazott, vastag szigetelést meghosszabbították a műszerfal belső szigetelése felé, a friss levegő bevezetőcsövét pedig hangszigeteléssel látták el.
Ugyanaz a felfüggesztés – elöl McPherson rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros fotómű – alkalmazza, mint elődjében. Az első futómű segédkeretének rögzítési pontjait a pontosabb vezethetőség, a közvetlenebb kormányreakció és a jobb kormányérzet érdekében optimalizálták. A rugóstag külön szerelt felső bekötést kapott, az elülső lengéscsillapítást áthangolták, ami a csillapítási teljesítményt és a rugózási komfortot egyaránt javította. A kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés könnyű és kompakt építésű, így a lehető legkevesebb helyet rabolja a csomagtérből.
A lengéscsillapítót úgy hangolták át, hogy jobb menetkomfortot és pontosabb vezethetőséget biztosítson. A hátsó kanyarstabilizátor átmérőjét 22-ről 23 milliméterre növelték, ami mérsékli a karosszéria oldaldőlését, és közvetlenebb kormányozhatóságot eredményez. Javítottak a jármű elektromos szervokormányán is, közvetlenebbül, élvezetesebben vezethető. A kormánymű áttételét 49,9 mm/fordulatról 54,2 mm/fordulatra módosították. Ezzel a kormány kevesebbet fordul ütközéstől ütközésig, parkolásnál nagy segítség a tolatókamera.
Az elektromos rögzítőfék intelligens, emelkedőn induláskor segít, finoman old gázadásra. A gyújtás levételekor automatikusan behúzza a féket. Xenon fényszórói okosak: a kormánymű állása és a jármű sebessége alapján kiszámítja, hogy három másodperccel később hol lesz a jármű, és úgy forgatja el a tompított fényszórót, hogy az a meghatározott pontra (pl. az előttünk álló kanyar belső ívére) világítson. Dinamikus szintszabályozással rendelkezik, ami automatikusan állandó szinten tartja a fényszóró magasságát.
Motorja kiegyensúlyozottan jár, induláskor nem szaggatja fel az aszfaltot, de amint a hármasba váltva a turbónyomás eléri a maximumot, izgalmasan húz az Avensis. 130 kilométer/órás sebességnél 2200-at, 120-nál 2000-et, 110-nél 1900-at, 100-nál 1700-at, 90-nél 1500-at forog percenként a főtengely.
Az 500 kilométeres tesztút végeztével a tankolásnál kellemes meglepetés ért: 6 literes átlagfogyasztást számoltam ki, két decivel kedvezőbbet, mint amit a fedélzeti számítógép mutatott. Start-stop és mindenféle hókuszpók nélkül dicséretes ekkora autótól ez az aszkézis.