szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Formula–1-es Monacói Nagydíj előestéjén mutatta be a Renault az Alpine A110-50-es névre keresztelt sportkocsitanulmányt, mely valamivel szelídebb változatban akár sorozatgyártásba is kerülhet - írja a Világgazdaság.

1956 Alpine Mille Miles
©

A DeZir tanulmányautó vonásait öröklő Alpine az utóbbi évek legfeltűnőbb Renault tanulmányautója, és ehhez illően a technika sem átlagos – írja a VG. Az ülések mögé a Nissan-eredetű 3,5 literes, V6-os szívómotor kerül 400 lóerővel és 7500-as percenkénti fordulatszámhatárral, valamint karbon szívócsövekkel.

A menetteljesítményekre vonatkozó adatot ugyan nem tette közzé a Renault, de a 880 kg-os tömegből arra lehet következtetni, hogy nem túloz a gyártó, amikor a versenyautókhoz méri az Alpine-t. Már csak azért sem, mert a hatfokozatú félautomata váltó F1-es technikát vonultat fel, akárcsak a Wintax telemetria-rendszer.

Az Alpine céget 1955-ben alapította Jean Rédélé francia autóversenyző az Alpesi Kupán elért sikerek után – írja az Autótörténelem című blog. Az első hivatalos Alpine, az A106, vagy eredeti nevén Mille Miles, az 1952-es Mille Miglia típusra épült. Elkészítésében nagy segítséget nyújtottak a Chappe testvérek, akik az üvegszál-erősítésű műanyag karosszériák szakértői voltak.

A kocsi neve a Renault-tól származott, ugyanis a 4CV gyári kódja R1063 volt, Rédélé az R betűt A-ra cserélte, és elhagyta a hármast. A Renault 1973-ban az egész Alpine céget felvásárolta.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Belehalt a koronavírus szövődményeibe Valéry Giscard d'Estaing egykori francia elnök

Belehalt a koronavírus szövődményeibe Valéry Giscard d'Estaing egykori francia elnök

Kitalálta az Apple, hogyan tudna vérnyomást mérni az Apple Watch

Kitalálta az Apple, hogyan tudna vérnyomást mérni az Apple Watch

Budapesti pláza parkolójában bukkant fel a McLaren újdonsága, a GT

Budapesti pláza parkolójában bukkant fel a McLaren újdonsága, a GT