szerző:
hvg.hu

Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidő-autókkal (SUV). A LeasePlan Hungária felméréséből kiderült, hogy az ezeket a modelleket céges autónak választó munkatársak nem elsősorban azért kedvelik a négykerék-meghajtású járműveket, mert terepre járnak velük. Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek.

Az idei év első felében hazánkban újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik 16%-a terepautó, illetve SUV volt, melynek 70%-át vállalatok vásárolták meg. A LeasePlan által kezelt közel 9000 járművet számláló vállalati flottában is több mint 8%-ban találhatók meg a szegmens modelljei. A Ford, a Toyota és a Volvo a legnépszerűbb gyártó, előbbi a Ranger, míg a két utóbbi a Hilux és az XC60 modellekkel. Gyakran választott típus még a Nissan Qashqai és a Dacia Duster, melyek az idei, országos újautó regisztrációs adatok alapján értékesített darabszám tekintetében vezetik a terepautó kategóriát. A Qashqai inkább a céges vásárlók körében népszerű, a Duster pedig – bár szintén jelentős darabszámban értékesítik vállalati ügyfeleknek – inkább a magánvásárlók körében kedvelt.

A céges terepjárók és szabadidő-autók 89%-át férfiak vezetik és csak 11%-ukat használja nő. A terepautót vezetők egynegyede a fővárosban, háromnegyedük pedig vidéken közlekedik. A kérdőívet kitöltők válaszai alapján a munkavállalók többsége nem saját döntése alapján ül ezekben a gépkocsikban. 80%-uk számára a gépkocsi típusa a munkakörhöz van rendelve, és csak egyötödük választhatott szabadon vagy egy cégautó szabályzat által előre definiált modell listából.

©

A válaszok alapján azok közül, akik juttatásként kapják a céges terepjárót és szabadon választhattak volna akár más gépkocsi típust, mindössze minden tízedik jár rendszeresen mellék- vagy földúton négykerékhajtású autójával, 90%-uk általában csak városi közlekedésben és autópályán használja terepautóját. Egynegyedük még soha nem tért le az aszfaltról cégautójával, viszont 40%-uk már került olyan helyzetbe – igaz többnyire véletlenül –, amikor nem boldogultak volna másfajta járművel. A választásnál csupán kevesebb, mint 20 %-uknál volt szempont, hogy a munkahelyük, otthonuk terepjáróval jobban megközelíthető. A válaszadók többsége elsődlegesen a biztonság és a tágas belső tér miatt preferálja ezeket a modelleket, és a városban is praktikusnak találja a terepjárókat. Ezt azzal indokolták, hogy a magasabb karosszéria miatt a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, utasként nagyobb a biztonságérzet, és a kátyús, valamint havas téli utakon egyszerűbb a közlekedés. A városi használat során az ilyen modellek hátrányaként a kérdőívet kitöltők jelentős része a nehezebb parkolást említette.

A felmérésben résztvevő cégautóhasználók elégedettek terepjárművükkel, hisz 70%-uk újra ilyen autót választana, ha lehetősége lenne rá.

Top 10 céges terepjáró/SUV 2011-ben 

Cégautó

Cégautók száma 2011-ben

Céges az összesből

1. Dacia Duster

381

43%

2. Nissan Qashqai

324

55%

3. Volvo XC60

185

82%

4. Hyundai ix35

181

52%

5. Nissan Juke

173

65%

6. Peugeot 3008

124

70%

7. BMW X3

123

69%

8. Kia Sportage

119

40%

9. Audi Q5

118

86%

10. Honda CR-V

113

51%

További rangsorok a HVG Cégautó 2012 különszámban.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Biró Csongor Autó

Dacia Duster teszt: azt adja, amit várunk tőle

A Dacia Duster szitokszó lehet a konkurens SUV-gyártók között, de még a Nissan és a Renault emberei is gyilkos irigységgel méregetik a Kárpátok csodáját. Bárhol elmegy, ahol autó elmehet, mindent kibír, amit autó kibírhat – mindezt olyan áron, amiért más gyártó csak kisautót ad.

Biró Csongor Autó

Dacia Duster teszt: ez lenne az új népautó?

Futott egy beszédes és hosszú kreatív a Dacia Duster sajtótájékoztatóján, aminek az üzenete az volt, hogy attól, ha valami román, még lehet minőségi. Nem tudom, ez a Dacia Dusterre is maradéktalanul igaz-e, de az tény, hogy nyugaton és keleten veszik, mint a cukrot. Ez lenne az új népautó?

Biró Csongor Autó

Dacia Duster teszt: ne tessék tolakodni, nem jut mindenkinek!

Többször vezettem már a románok hősét – olyan kocsi ez, amelynek mindig szívesen szorítok helyet a naptáramban, de ezúttal hosszú tesztnek vetettük alá a Dusztert (ahogy Zoltán nagyapám mondja): elvittük haza, a Kárpátok aljára, megmászattuk vele a Hargitát és megnéztük, mit tesz vele hirtelenjében 2000 vad kilométer.

Visszavonultak a szíriai kurdok a kialakítandó biztonsági övezetből

Visszavonultak a szíriai kurdok a kialakítandó biztonsági övezetből

Gázrobbanás repített ki egy férfit az ablakon Solymáron, válságos az állapota

Gázrobbanás repített ki egy férfit az ablakon Solymáron, válságos az állapota

Mészáros Lőrinc öccsének cége is állami megbízáshoz jutott

Mészáros Lőrinc öccsének cége is állami megbízáshoz jutott

Szijjártó: 2021 januárjától érkezhet katari földgáz Magyarországra

Szijjártó: 2021 januárjától érkezhet katari földgáz Magyarországra

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

Jelöletlen BMW M3-as rendőrautó állt szolgálatba az ausztráloknál

Jelöletlen BMW M3-as rendőrautó állt szolgálatba az ausztráloknál