Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Megkezdődött a Fiat 500L sorozatgyártása az egykori Zastava-üzem helyén a szerbiai Kragujevácban - tette közzé honlapján a Radio Slobodna Evropa. Az 1,050 milliárd eurós beruházással létesített Fiat automobili Srbija (FAS) gyárat áprilisban nyitották meg.
Az új gazdasági társaságban a torinói cég részesedése 67, a szerb államé 33 százalék. A gyár a termelés kezdeti fázisában 1700 embert foglalkoztat és napi 50 gépkocsit gyárt, de a tervek szerint októbertől legalább 2500-ra emelik a dolgozói létszámot és napi 550 darabra az előállított autók számát - nyilatkozta a sajtónak Antonio Cesare Ferrara, a FAS vezérigazgatója.
A gyárban a Fiat négynapos munkahetet vezetett be 10 órás műszakokkal, ami újdonságnak számít Szerbiában. Ezáltal nő a dolgozók termelékenysége és jóval rugalmasabb a munkaszervezés - állítja Ferrara. A kragujeváciakat a Fiat olasz és lengyel üzemeiben tanították be a szerbiai gyárban is alkalmazott modern gyártási technológiára. A Fiat a Szerbiában gyártott autókat több mint 100 ország piacára szánja. A gépkocsi ára körülbelül 16 ezer euró lesz, és a benzines modellből két változat, a dízelesből pedig egy készül.
Az 500L modell gyártásával párhuzamosan Szerbiában januártól folytatódik a Punto Classic előállítása is, amely iránt nagy a kereslet az országban és a régióban is - mondta Ferrara. Az ötvenöt évig működő egykori fegyvergyárból autógyárrá átalakult Zastava-üzem futószalagjáról 2008 novemberében gördült le az utolsó autó.
Fénykorában 53 ezer alkalmazottja volt a gyárnak. A szerb autógyár 1953-tól több mint négymillió autót gyártott, ebből 650 ezret külföldön adtak el 76 ország piacán. A kilencvenes években tönkrement a nagyüzem, a leálláskor már csak 2.700 alkalmazottja volt, többségüket végkielégítéssel elküldték.
Szerbia sokat vár az új létesítménytől, a körzet gazdasági fellendülését és a nyomasztó munkanélküliség csökkenését.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
A BKV belső vizsgálatot indított.
A Magyar Stratégiai Zrt. tulajdonában álló ingatlan rendkívül értékes lehet.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.