A biztosításközvetítő által október közepén, az interneten elvégzett nem reprezentatív kérdőíves kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók 96 százaléka pedig 20 ezer forint éves díjmegtakarításért váltana biztosítási szolgáltatót. Az idei kampány során várhatóan mintegy 600-800 ezer ügyfél válthat biztosítót, akiknek a korábbi évek tapasztalatai szerint több mint 50 százaléka az interneten köti majd meg új biztosítását – írta közleményében a biztosításközvetítő.
Az idei kgfb kampányban – bár a biztosítók többsége tovább csökkentette díjait – a szereplők közötti verseny elsősorban az újonnan megjelenő közel tucatnyi kiegészítő biztosítás vonatkozásában erősödik. A kutatás ezt a kérdést is vizsgálta: a gépkocsi-tulajdonosok negyede megfelelő díj esetén balesetbiztosítást, és alig kisebb része, 22 százaléka kátyúbiztosítást vásárolna kiegészítő biztosításként. Ezek mellett az autósok jelentős része a velük utazó kisállatok biztosítására, vadkárbiztosításra, illetve a rendszám- és forgalmiengedély-pótlásra áldozna további forintokat.
A kiegészítő biztosítások mellett egyes társaságok további jelentős, akár 50 százalékos kedvezményt is kínálnak az autósoknak a kötelező díjából, amennyiben azt lakás vagy casco biztosítással együtt kötik meg.