Az autósok közel negyvenöt százaléka attól tart leginkább autójával kapcsolatosan, hogy közlekedési balesetben kárt szenved, illetve sérülést szenved baleset során. Hasonló arányban tartanak attól, hogy kátyú miatt kilyukad a kerék, úttesten átszaladó vaddal ütköznek vagy megreped a szélvédőjük. Ugyanakkor, kötelező biztosítás választásakor lényeges szempont az ár mellett, hogy milyen jellegű egyéb szolgáltatáshoz juthatunk hozzá. Az idei kampányban eddig a kötések öt százalékánál döntöttek az ügyfelek olyan kiegészítő szolgáltatások mellett, amelyek nagyrészt megoldást kínálnak a kockázatokra - derül a PBA Biztosítási Alkusz felméréséből.
November végéhez közeledve ismét élénkebb lesz az ügyfelek érdeklődése, de ettől függetlenül várakozásaink szerint a váltók száma a tavalyi statisztikák 60%-át fogja kitenni; nagyságrendileg csak 420.000-en kötnek idén új biztosítónál szerződést – összegezte dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
A sokszor emlegetett átlagdíj csökkenésen túl - a gépjármű tulajdonosok átlagosan 20%-ot takaríthatnak meg tavalyhoz képest -, az idei kampány legfőbb jellegzetessége a kiegészítők elterjedése. Minden huszadik autós kötött ilyen szolgáltatást a kötelező mellé, azaz egyre kevésbé csupán az ár miatt döntünk egyik vagy másik biztosító mellett.
A PBA kutatásából kiderül, hogy az autósok 10%-nál számít kizárólag az olcsó díj, közel 40 százaléknál szerepet játszik, hogy milyen hasznos kiegészítő szolgáltatáshoz juthat csupán 1-2 ezer forint pluszköltséggel.
Jól mutatja a kiegészítők elterjedésének okát a PBA felmérés másik része, amely szerint az autósok közel 25 százaléka a közlekedési balesetben elszenvedett kártól, 20%-uk a sérüléstől fél a leginkább, további jelentős hányad pedig kátyú, - és szélvédőkártól, valamint vaddal való ütközéstől. Kisebb részben az autó lerobbanásától és a koccanást követő jogi vitáktól tartanak a gépjármű tulajdonosok.