Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d5f9d7ee-2daf-40ef-8160-65f17a2318f2","c_author":"Balla István","category":"360","description":"A Pázmány Péter Katolikus Egyetem most induló gazdálkodási és menedzsmentképzését áthatja majd a katolikus szellemiség, de egyben meg kell felelnie a sztenderd szakmai követelményeknek is – mondja Botos Máté dékán. Interjú.","shortLead":"A Pázmány Péter Katolikus Egyetem most induló gazdálkodási és menedzsmentképzését áthatja majd a katolikus szellemiség...","id":"20250210_hvg-botos-mate-pazmany-peter-egyetem-dekan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5f9d7ee-2daf-40ef-8160-65f17a2318f2.jpg","index":0,"item":"71a4df14-22ed-4560-822c-5372f9b26ecc","keywords":null,"link":"/360/20250210_hvg-botos-mate-pazmany-peter-egyetem-dekan","timestamp":"2025. február. 10. 17:40","title":"Katolikus szellemiségű gazdaságtudományi képzéssel rukkol elő a Pázmány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01a4fa54-9e87-4a44-99d6-0348fa4d7b86","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Arra kíváncsi, hogy az USAID kiket támogatott Szlovákiában, és szívesen találkozna is a milliárdossal.","shortLead":"Arra kíváncsi, hogy az USAID kiket támogatott Szlovákiában, és szívesen találkozna is a milliárdossal.","id":"20250210_robert-fico-elon-musk-szlovakia-usaid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01a4fa54-9e87-4a44-99d6-0348fa4d7b86.jpg","index":0,"item":"4662f70b-9572-4187-a87c-8d30886e3d0a","keywords":null,"link":"/vilag/20250210_robert-fico-elon-musk-szlovakia-usaid","timestamp":"2025. február. 10. 17:17","title":"Fico levélben tudakolja Elon Musktól, hogy milyen amerikai pénzek mentek szlovákiai civileknek és újságíróknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b16cd3e5-11ec-4e38-bcf0-178aa4b11a34","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport arra volt kíváncsi, milyen döntéseket hoz a mesterséges intelligencia, ha olyan érzésekkel szembesül, mint az öröm vagy a fájdalom. Egyáltalán, hogyan fogja fel ezeket?","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport arra volt kíváncsi, milyen döntéseket hoz a mesterséges intelligencia, ha olyan érzésekkel...","id":"20250210_mesterseges-intelligencia-fajdalom-erzet-kiserlet-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b16cd3e5-11ec-4e38-bcf0-178aa4b11a34.jpg","index":0,"item":"1b01757d-2eb0-4c1f-8ad4-9dc1589fb0d5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250210_mesterseges-intelligencia-fajdalom-erzet-kiserlet-reakcio","timestamp":"2025. február. 10. 09:03","title":"Fájdalmat okoztak a mesterséges intelligenciának – gondolták: mi baj lehet a kegyetlenkedésből?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e937cbe-9ac5-47a9-9b3a-2706e5643822","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"“Egy befagyott konfliktus több és újabb agresszióhoz fog vezetni ismét és ismét. Ki fog akkor díjakat nyerni és győztesként bevonulni a történelembe? Senki” – fogalmazott az ukrán elnök.","shortLead":"“Egy befagyott konfliktus több és újabb agresszióhoz fog vezetni ismét és ismét. Ki fog akkor díjakat nyerni és...","id":"20250209_Zelenszkij-Trump-beketerv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e937cbe-9ac5-47a9-9b3a-2706e5643822.jpg","index":0,"item":"d407ad59-ab59-4275-b097-1327408041f9","keywords":null,"link":"/vilag/20250209_Zelenszkij-Trump-beketerv","timestamp":"2025. február. 09. 23:35","title":"Zelenszkij: Trumptól olyan béketerv kell, amely után Putyinnak nincs esélye újra háborúzni ellenünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d59ea881-613f-41fe-8163-3fee0e001b4a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több kínai mobilgyártó is úgy döntött, hogy beépíti a DeepSeek mesterségesintelligencia-modelljét, az R1-et a készülék működésébe. A legutóbbi ilyen bejelentés a Honortól érkezett.","shortLead":"Több kínai mobilgyártó is úgy döntött, hogy beépíti a DeepSeek mesterségesintelligencia-modelljét, az R1-et a készülék...","id":"20250211_honor-okostelefon-yoyo-digitalis-asszisztens-deepseek-r1-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d59ea881-613f-41fe-8163-3fee0e001b4a.jpg","index":0,"item":"e36fc9bf-576a-4162-a16b-1c9bdbc86bbe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_honor-okostelefon-yoyo-digitalis-asszisztens-deepseek-r1-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 11. 15:03","title":"Felturbózza a mobiljait a Honor, beépíti a DeepSeek mesterséges intelligenciáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cee8c0a-4bf8-4a72-8830-c259f6ba3c73","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A japán sajtó szerint a 43 éves nő elment a nagykövetségre, hogy segítsenek neki és a gyerekeinek hazatérnie, mert a volt férje elvitte az útlevelüket.","shortLead":"A japán sajtó szerint a 43 éves nő elment a nagykövetségre, hogy segítsenek neki és a gyerekeinek hazatérnie, mert...","id":"20250210_rendorseg-nagykovetseg-meggyilkolt-japan-no","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cee8c0a-4bf8-4a72-8830-c259f6ba3c73.jpg","index":0,"item":"79bc834a-090a-4f58-83e5-2ad110701a98","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_rendorseg-nagykovetseg-meggyilkolt-japan-no","timestamp":"2025. február. 10. 11:09","title":"A japán nagykövetségtől is hiába kért segítséget a később Budapesten meggyilkolt nő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e1a0268-503c-4298-8d11-ff758aa21dfa","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Két svéd újságíró kiment a vasárnapi Puskás Akadémia–Ferencváros-meccsre, de ott azt tapasztalták, hogy a hazaiaknak lényegében nincs is szurkolójuk. ","shortLead":"Két svéd újságíró kiment a vasárnapi Puskás Akadémia–Ferencváros-meccsre, de ott azt tapasztalták, hogy a hazaiaknak...","id":"20250211_felcsut-foci-sved-ujsagirok-jonathan-levi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1a0268-503c-4298-8d11-ff758aa21dfa.jpg","index":0,"item":"6882ddc8-325d-4943-8783-bc0d3665f425","keywords":null,"link":"/sport/20250211_felcsut-foci-sved-ujsagirok-jonathan-levi","timestamp":"2025. február. 11. 12:54","title":"A Felcsútban játszó svéd középpályás is elismerte, hogy Magyarország túl sokat költ a focira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67d37b72-3549-4b45-a888-51f72445b53f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jobboldali populisták világszerte csodálják az orbáni állammodellt, benne a sajtó ellenőrzésével, az őskonzervatív családpolitikával, valamint a migráció elleni harccal. A kormányfőnek azonban nem csupán odahaza van szava, sok támogatót gyűjtött össze még az Atlanti-óceán túloldalán is – írja az osztrák lap budapesti tudósítója, Bognár Péter.","shortLead":"A jobboldali populisták világszerte csodálják az orbáni állammodellt, benne a sajtó ellenőrzésével, az őskonzervatív...","id":"20250210_Orban-hatalomgyara-Die-Presse-leltar-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67d37b72-3549-4b45-a888-51f72445b53f.jpg","index":0,"item":"d50a1cc1-c930-4b0a-addf-74243f8dcd04","keywords":null,"link":"/360/20250210_Orban-hatalomgyara-Die-Presse-leltar-lapszemle","timestamp":"2025. február. 10. 07:20","title":"Leltárt készített a Die Presse Orbán hatalomgyáráról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seat és a VW; mint Katalónia és Spanyolország. A spanyol márka része egy hatalmas egységnek, amelyet a Volkswagen jelent, a Seat pedig sokszor küzd saját identitásáért. Elszakadni nem tud, és nem is nagyon volna értelme, így meg gyakran őrlődik.
Nehéz helyzetben van a márka, elvesztették több modelljükkel is a fonalat – a Toledo előző szériája kifejezetten kudarc volt - most visszatérnének az eredeti koncepcióhoz. A Seatok közül a Leon még csak nem is ült fel különösebben a hullámvasútra. Az 1998 óta létező modell folyamatosan hozta a nagyjából 80 ezer darabos éves eladásokat, így mára már 1.2 millió darabot adtak el a sportos kompaktból. A kocsit mindig is a Golf sportos változataként vették, amelynek stílusa is van, csak olcsóbb.
A hármas Leon egyébként első blikkre tényleg szépre sikeredett. Különösen a hátsó részét találták el. Kicsit Alfás, kicsit Audis. Különösen az oldalából induló mély szemöldökív, amely egészen a hátfal harmadáig benyúlik, sikerült nagyon szépre. Pedig a gyár nem is erre, hanem az arcra, vagyis a kocsi frontrészére igazán büszke. A full LED-lámpás megoldással is választható fényszórók adnak szerintük hamarosan ikonikus jelleget majd a kocsinak. (A Volkswagen-konszern minden tagja kap egy kis kényeztetést. A Skoda egyre erősebb, egy új modellt kapott, a Rapidot, a Seat pedig, a kategóriában először, teljes LED-lámpás világítást.)
A LED-fényszórók elsődleges jelei az általános színvonal-emelésnek, amellyel a modell közelíti a magasabb presztizsű márkákat, amelyről a bemutató során számtalanszor igyekeztek is meggyőzni. Még egy nem szokványos installációval is előálltak, amely a praktikus, a dizájnos és a stílusos tárgyak közti különbséget szemléltette. Mondani sem kell, hogy az új Seat Leon a legutóbbi halmaz tagja.
Képek az új Seat Leonról. Klikk.
D.P.
A belső elrendezése, a nagykönyv szerinti módon, a vezetőt helyezi a középpontba: a műszereket kissé a vezető felé tájolták, hogy azok a sofőr számára a legjobb szögben legyenek. Mint autós tesztek egyik visszatérő momentuma, az illesztések színvonala is sokat javult, amelyet hangsúlyoztak is a „gyáriak”. Hogy az általános komfortérzet javulást ne csak a dizájn és az összeszerelés szolgálja, arról a fizikai paraméterek is gondoskodnak. A tengelytáv 58 milliméterrel lett nagyobb – miközben a kocsi rövidebb lett-, a csomagtér pedig 49 literrel bővült (380 literesre), amely már valóban kényelmesnek mondható.
A kocsi a jelenlegi általános követelményeknek megfelelően szépen le is adott a súlyából, fogyasztottak rajta 90 kilót, elsősorban a váza lett lényegesen könnyebb. De, hogy ne csak a súlyával büszkélkedhessen, a légellenállási tényezőn 10 százalékot, míg a károsanyag-kibocsátási szintjén 15 százalékot javított átlagban a modell az előző szériához képest.
A motorválasztékot ötféle benzines és négyféle dízel képviseli, amelyek közül kettőt: egy 2.0 literes TDI hatsebességes kézi váltós 180 lóerős dízelt és egy benzines 1.4-es TSI turbóst, szintén kézi váltóval, volt alkalmunk kipróbálni.
A dízel az FR felszereltségű, emeltszintű élménycsomaggal, napfénytetővel, bőrkárpittal, vadpiros színben kifejezetten feltűnő jelenség. A dízel kétliteres turbóval repítette a kocsit, viszont mégis a benzines jobban pörgethető motor jelentette az élményszerűbb autózást. A motorválaszték amúgy a hozzájuk párosuló adatokkal már mind-mind a VW legújabb sztenderdjeit jelentik. Ez pedig bizonyos esetekben 3.8 literes fogyasztást jelent 100 kilométerre egy 1.6 literes 105 lovas dízel erőforrástól, amivel hibrideket szoktak reklámozni.
Seat
Ami a kocsi vezethetőségét illeti, a Volkswagennél felfüggesztésből, amilyen kell leveszik a polcról. Fejlesztésről a márkák esetében szó nem nagyon lehet, a VW kijelölte magának, hogy standardizált elemekből épít autókat. Az előnyeivel és hátrányaival együtt. Minden bizonnyal egy általánosan magas minőséget kapunk. Ennek megfelelően a Leonban kétféle felfüggesztéssel találkozhatunk, amely éppen a kategóriák szerinti határokat jelöli ki. 150 lóerőig torziós hátsó híddal, a felette lévő modellek esetében pedig multilink felfüggesztéssel lehet megvenni a kocsit. Ezeken múlik, hogy szinte Golfot veszünk-e közel azzal azonos árral. Patikamérlegen van kiszámítva minden, miből mennyi jár egy modellnek.
Persze, hogy a fentiek elegek-e ahhoz, hogy a kitűzött célcsoportot elkápráztassák, majd kiderül. Mindenesetre szerintük a 35-45 közötti családapák pont ilyen kocsira vágynak. Érdekesség talán, hogy a kocsi először nem is hazai pályán debütált, hanem még novemberben Németországban, Ausztriában és Svájcban. Spanyolország csak ebben a hónapban kerülhet sorra. Ezen országok közül a belépőmodell a németeknél 15 390 euró, míg a spanyoloknál 14 990 euró. Valami hasonlóra számíthatunk itthon is, valószínűleg februártól.