Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"456b48c7-7da3-49a3-ab75-f77fd0ef48f9","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ez egy egyenlőtlen alku, amit nyugodtan el lehetne engedni – mondta a Momentum politikusa, aki szerint a locsolkodás a férfiaknak legalábbis jóval kellemesebb, mint a nőknek.","shortLead":"Ez egy egyenlőtlen alku, amit nyugodtan el lehetne engedni – mondta a Momentum politikusa, aki szerint a locsolkodás...","id":"20250421_Cseh-Katalin-locsolkodasrol-nok-ferfiak-hagyomany-egyenlotlen-alku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/456b48c7-7da3-49a3-ab75-f77fd0ef48f9.jpg","index":0,"item":"72653a29-3e19-4b48-8ca4-3857c44c5874","keywords":null,"link":"/elet/20250421_Cseh-Katalin-locsolkodasrol-nok-ferfiak-hagyomany-egyenlotlen-alku","timestamp":"2025. április. 21. 17:05","title":"Cseh Katalin: Húsvéthétfő egy újabb nap, amikor nekünk, nőknek el kell tűrnünk valamit a hagyomány nevében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Valószínűleg a vámháborúban bevezetett sarcok miatt meghiusult, vagy legalábbis jegelt beszerzésekről van szó. A vámháborús bizonytalanság miatt sok kínai légitársaság húzza az időt a beszerzéseivel, 125 százalékos vámtarifával aligha fognak az USA-ból vásárolni.","shortLead":"Valószínűleg a vámháborúban bevezetett sarcok miatt meghiusult, vagy legalábbis jegelt beszerzésekről van szó...","id":"20250421_Tobb-amerikai-Boeing-visszapattant-Kinabol-a-napokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"0876537e-19ae-4027-8774-337e618d6b35","keywords":null,"link":"/kkv/20250421_Tobb-amerikai-Boeing-visszapattant-Kinabol-a-napokban","timestamp":"2025. április. 21. 21:59","title":"Több amerikai Boeing visszapattant Kínából a napokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f85f3c52-34ad-4f7d-aaf8-eb229b89c49b","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A pápaválasztás rejtélyes folyamata Ferenc tolmácsolásában már-már emberközelinek tűnik. A halála előtt nem sokkal megjelent, Remény című önéletrajzában felidézte, hogyan élte meg a sorsfordító pillanatokat 2013 márciusában. Az akkori gesztusai már sejtették, milyen pápa lesz belőle. És szinte az utolsó pillanatig viccnek gondolta, hogy tényleg megválasztják.","shortLead":"A pápaválasztás rejtélyes folyamata Ferenc tolmácsolásában már-már emberközelinek tűnik. A halála előtt nem sokkal...","id":"20250422_ferenc-papa-konklave-2013-megvalasztas-remeny-szavazas-biborosok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f85f3c52-34ad-4f7d-aaf8-eb229b89c49b.jpg","index":0,"item":"dab76780-8cb3-4c19-9e77-c83048009028","keywords":null,"link":"/elet/20250422_ferenc-papa-konklave-2013-megvalasztas-remeny-szavazas-biborosok-ebx","timestamp":"2025. április. 22. 14:14","title":"„Isten bocsássa meg a döntéseteket!” – így élte meg Ferenc a konklávét, amely pápává választotta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0014c513-33ed-4763-8557-7c6517412c1d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatóknak sikerült videóra venniük, amint vadon élő csimpánzok többször közösen falatoztak erjedt gyümölcsből. A miértre egyelőre csak feltételezések vannak.","shortLead":"Brit kutatóknak sikerült videóra venniük, amint vadon élő csimpánzok többször közösen falatoztak erjedt gyümölcsből...","id":"20250422_csimpanz-alkohol-gyumolcs-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0014c513-33ed-4763-8557-7c6517412c1d.jpg","index":0,"item":"5f5f2358-9b29-4e2a-a880-f0441ea76da0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_csimpanz-alkohol-gyumolcs-video","timestamp":"2025. április. 22. 13:03","title":"Közösen alkoholizálnak a csimpánzok, és egyelőre nem tudni, miért – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48b5bf4b-6a8a-4f2b-9f7b-64fade5537d5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz hatóságok azért körözik Jekatyerina Barabasht, mert kritizálni merte az orosz hadsereget, és ezért akár 10 év börtönbüntetéssel is sújthatják.","shortLead":"Az orosz hatóságok azért körözik Jekatyerina Barabasht, mert kritizálni merte az orosz hadsereget, és ezért akár 10 év...","id":"20250422_orosz-ujsagiro-szokes-hazi-orizet-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48b5bf4b-6a8a-4f2b-9f7b-64fade5537d5.jpg","index":0,"item":"356622ed-8148-4153-bd11-b47e9e601aa1","keywords":null,"link":"/vilag/20250422_orosz-ujsagiro-szokes-hazi-orizet-oroszorszag","timestamp":"2025. április. 22. 08:33","title":"Megszökött egy orosz újságíró a házi őrizetből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b27f25d-9f17-446f-a59a-dd280fd37e91","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Berkeley Egyetem kutatói szerint egyetlen hónap leforgása alatt annyit javult a vasútvonalak és az állomások levegőminősége Kaliforniában, mint korábban 30 év alatt.","shortLead":"A Berkeley Egyetem kutatói szerint egyetlen hónap leforgása alatt annyit javult a vasútvonalak és az állomások...","id":"20250421_kalifornia-vasut-dizel-elektromos-mozdonyok-legszennyezettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b27f25d-9f17-446f-a59a-dd280fd37e91.jpg","index":0,"item":"0c1a8ab7-671b-4908-a6c9-af9c4f27291c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250421_kalifornia-vasut-dizel-elektromos-mozdonyok-legszennyezettseg","timestamp":"2025. április. 21. 12:03","title":"Villanymozdonyokra cserélték a dízeleket Kaliforniában, ami utána történt, arra korábban 30 évet kellett várni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98b14207-5eac-42f4-85e7-a107a5ba592e","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Öt autó ütközött össze a Budapest felé tartó oldalon.","shortLead":"Öt autó ütközött össze a Budapest felé tartó oldalon.","id":"20250421_Baleset-volt-az-M5-oson-Ocsanal-5-kilometeres-a-sor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98b14207-5eac-42f4-85e7-a107a5ba592e.jpg","index":0,"item":"e42c717c-aabe-4bf8-a768-65840c56cc0c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250421_Baleset-volt-az-M5-oson-Ocsanal-5-kilometeres-a-sor","timestamp":"2025. április. 21. 14:19","title":"Baleset volt az M5-ösön Ócsánál, 5 kilométeres a sor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8375bdc-121d-4a30-9575-dde3f9a37bdd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A lap információi szerint ezzel áll összefüggésben a nemzeti hadiipari holding vezetőjének húsvéti leváltása. A nagy nyertes a 4iG lehet.","shortLead":"A lap információi szerint ezzel áll összefüggésben a nemzeti hadiipari holding vezetőjének húsvéti leváltása. A nagy...","id":"20250422_Telex-hadiipar-privatizacio-N7-holding-Rheinmetall-4iG","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8375bdc-121d-4a30-9575-dde3f9a37bdd.jpg","index":0,"item":"1ff05f92-40f4-4e27-a12e-866fda253dd4","keywords":null,"link":"/kkv/20250422_Telex-hadiipar-privatizacio-N7-holding-Rheinmetall-4iG","timestamp":"2025. április. 22. 10:35","title":"Telex: A hadiiparban is nagy magánosítási műveletre készül a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seat és a VW; mint Katalónia és Spanyolország. A spanyol márka része egy hatalmas egységnek, amelyet a Volkswagen jelent, a Seat pedig sokszor küzd saját identitásáért. Elszakadni nem tud, és nem is nagyon volna értelme, így meg gyakran őrlődik.
Nehéz helyzetben van a márka, elvesztették több modelljükkel is a fonalat – a Toledo előző szériája kifejezetten kudarc volt - most visszatérnének az eredeti koncepcióhoz. A Seatok közül a Leon még csak nem is ült fel különösebben a hullámvasútra. Az 1998 óta létező modell folyamatosan hozta a nagyjából 80 ezer darabos éves eladásokat, így mára már 1.2 millió darabot adtak el a sportos kompaktból. A kocsit mindig is a Golf sportos változataként vették, amelynek stílusa is van, csak olcsóbb.
A hármas Leon egyébként első blikkre tényleg szépre sikeredett. Különösen a hátsó részét találták el. Kicsit Alfás, kicsit Audis. Különösen az oldalából induló mély szemöldökív, amely egészen a hátfal harmadáig benyúlik, sikerült nagyon szépre. Pedig a gyár nem is erre, hanem az arcra, vagyis a kocsi frontrészére igazán büszke. A full LED-lámpás megoldással is választható fényszórók adnak szerintük hamarosan ikonikus jelleget majd a kocsinak. (A Volkswagen-konszern minden tagja kap egy kis kényeztetést. A Skoda egyre erősebb, egy új modellt kapott, a Rapidot, a Seat pedig, a kategóriában először, teljes LED-lámpás világítást.)
A LED-fényszórók elsődleges jelei az általános színvonal-emelésnek, amellyel a modell közelíti a magasabb presztizsű márkákat, amelyről a bemutató során számtalanszor igyekeztek is meggyőzni. Még egy nem szokványos installációval is előálltak, amely a praktikus, a dizájnos és a stílusos tárgyak közti különbséget szemléltette. Mondani sem kell, hogy az új Seat Leon a legutóbbi halmaz tagja.
Képek az új Seat Leonról. Klikk.
D.P.
A belső elrendezése, a nagykönyv szerinti módon, a vezetőt helyezi a középpontba: a műszereket kissé a vezető felé tájolták, hogy azok a sofőr számára a legjobb szögben legyenek. Mint autós tesztek egyik visszatérő momentuma, az illesztések színvonala is sokat javult, amelyet hangsúlyoztak is a „gyáriak”. Hogy az általános komfortérzet javulást ne csak a dizájn és az összeszerelés szolgálja, arról a fizikai paraméterek is gondoskodnak. A tengelytáv 58 milliméterrel lett nagyobb – miközben a kocsi rövidebb lett-, a csomagtér pedig 49 literrel bővült (380 literesre), amely már valóban kényelmesnek mondható.
A kocsi a jelenlegi általános követelményeknek megfelelően szépen le is adott a súlyából, fogyasztottak rajta 90 kilót, elsősorban a váza lett lényegesen könnyebb. De, hogy ne csak a súlyával büszkélkedhessen, a légellenállási tényezőn 10 százalékot, míg a károsanyag-kibocsátási szintjén 15 százalékot javított átlagban a modell az előző szériához képest.
A motorválasztékot ötféle benzines és négyféle dízel képviseli, amelyek közül kettőt: egy 2.0 literes TDI hatsebességes kézi váltós 180 lóerős dízelt és egy benzines 1.4-es TSI turbóst, szintén kézi váltóval, volt alkalmunk kipróbálni.
A dízel az FR felszereltségű, emeltszintű élménycsomaggal, napfénytetővel, bőrkárpittal, vadpiros színben kifejezetten feltűnő jelenség. A dízel kétliteres turbóval repítette a kocsit, viszont mégis a benzines jobban pörgethető motor jelentette az élményszerűbb autózást. A motorválaszték amúgy a hozzájuk párosuló adatokkal már mind-mind a VW legújabb sztenderdjeit jelentik. Ez pedig bizonyos esetekben 3.8 literes fogyasztást jelent 100 kilométerre egy 1.6 literes 105 lovas dízel erőforrástól, amivel hibrideket szoktak reklámozni.
Seat
Ami a kocsi vezethetőségét illeti, a Volkswagennél felfüggesztésből, amilyen kell leveszik a polcról. Fejlesztésről a márkák esetében szó nem nagyon lehet, a VW kijelölte magának, hogy standardizált elemekből épít autókat. Az előnyeivel és hátrányaival együtt. Minden bizonnyal egy általánosan magas minőséget kapunk. Ennek megfelelően a Leonban kétféle felfüggesztéssel találkozhatunk, amely éppen a kategóriák szerinti határokat jelöli ki. 150 lóerőig torziós hátsó híddal, a felette lévő modellek esetében pedig multilink felfüggesztéssel lehet megvenni a kocsit. Ezeken múlik, hogy szinte Golfot veszünk-e közel azzal azonos árral. Patikamérlegen van kiszámítva minden, miből mennyi jár egy modellnek.
Persze, hogy a fentiek elegek-e ahhoz, hogy a kitűzött célcsoportot elkápráztassák, majd kiderül. Mindenesetre szerintük a 35-45 közötti családapák pont ilyen kocsira vágynak. Érdekesség talán, hogy a kocsi először nem is hazai pályán debütált, hanem még novemberben Németországban, Ausztriában és Svájcban. Spanyolország csak ebben a hónapban kerülhet sorra. Ezen országok közül a belépőmodell a németeknél 15 390 euró, míg a spanyoloknál 14 990 euró. Valami hasonlóra számíthatunk itthon is, valószínűleg februártól.
A Ferenciek terénél Szabó Bálint trollkodta szét Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációját, a momentumosok pedig a Szabadság hidat zárták le egy időre.