A világ egyik legnagyobb autós blogja és a magyarországi posta is megemlékezett Galamb Józsefről, annak kapcsán, hogy 100 éve indult a Ford T-Modell sorozatgyártása.
Száz évvel ezelőtt a makói születésű magyar Galamb József konstruktőr-főmérnök vezetésével kezdődött meg a világot kerekekre helyező Ford T-modell sorozatgyártása. A Magyar Posta bélyegképén a Ford T-modell példányai mellett Galamb József portréja látható. A tíz bélyegképet tartalmazó bélyegkisívből húszezer példány készült.
Fordot egyedül Galamb József szólíthatta a keresztnevén.
Magyar Posta
A jalopnik oldal, amelynek erős magyar kötődése van, lévén a Gawker média csoport tagja, amelynek alapítója egy anyai ágon magyar származású angol, másfelől jelentős magyar csapat támogatja a termékek előállítását budapesti székhellyel. A jalopnik cikkének szerzője, aki maga is magyar, azt írja ideje változtatni azon, hogy Galamb József neve leginkább itthon világhírű.
Galamb 1904-ben érkezett meg Amerikába egy évre rá már Henry Ford megtette a vállalata egyik főmérnökének. Ezt követően csatlakozott a céghez Farkas Jenő is, akinek szintén jelentős szerep jutott a T-Modell sorozatgyártásának menedzselésében. Galamb amerikai sikerei után 1918-ban megalapította az első Ford márkakereskedést és mérnöki ösztöndíjat hozott létre Magyarországon.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el, vagy egyszerűen távoznak, például Romániába. Közben egyre agresszívebben hódítanak az indiai és kínai szállítók.