Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a195f73f-83ea-45ac-9116-866b8ad4c094","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Az új magyar légitársaságként emlegetett, de egyelőre csak kormányzati hátszéllel és kínai tulajdonosi háttérrel Hongkong és Budapest között árut szállító Hungary Airlines Kft. tavalyi éve nem volt sikertörténet: komoly veszteséget hozott össze. Viszont van bankbetétben több mint 2 milliárdja.","shortLead":"Az új magyar légitársaságként emlegetett, de egyelőre csak kormányzati hátszéllel és kínai tulajdonosi háttérrel...","id":"20250529_Repulorajt-a-Hungary-Airlines-nal-200-millios-veszteseg-tavaly-de-bankbetetben-tizszer-ennyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a195f73f-83ea-45ac-9116-866b8ad4c094.jpg","index":0,"item":"7fdb09d1-78f7-4a1b-883b-f9bd71889ff3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_Repulorajt-a-Hungary-Airlines-nal-200-millios-veszteseg-tavaly-de-bankbetetben-tizszer-ennyi","timestamp":"2025. május. 29. 14:47","title":"Repülőrajt a Hungary Airlinesnál: 200 milliós veszteség tavaly, de bankbetétben tízszer ennyi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0525ecd5-8e61-464d-901f-7c5aee663ecd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Peter Kazimír még Robert Fico pénzügyminisztereként vett részt egy vesztegetési ügyben, most 200 ezer euró bírságot kapott.","shortLead":"Peter Kazimír még Robert Fico pénzügyminisztereként vett részt egy vesztegetési ügyben, most 200 ezer euró bírságot...","id":"20250529_szlovakia-jegybank-korrupcio-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0525ecd5-8e61-464d-901f-7c5aee663ecd.jpg","index":0,"item":"3bcb2d1a-ab51-440d-be5d-82ae0325d678","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_szlovakia-jegybank-korrupcio-birosag","timestamp":"2025. május. 29. 13:57","title":"Bűnösnek mondta ki korrupcióban a bíróság a Szlovák Nemzeti Bank elnökét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d6b680-eed3-4875-a4e0-807a1e5c7741","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Paul Doyle-t pénteken bíróság elé állítják.","shortLead":"Paul Doyle-t pénteken bíróság elé állítják.","id":"20250529_liverpool-tomeges-gazolas-vadlott-paul-doyle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d6b680-eed3-4875-a4e0-807a1e5c7741.jpg","index":0,"item":"a892623c-64ec-4b66-b5fc-87b66779e922","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_liverpool-tomeges-gazolas-vadlott-paul-doyle","timestamp":"2025. május. 29. 18:50","title":"Egy 53 éves liverpooli férfit vádolnak a tömeges gázolással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62d02c7c-47dd-441e-8c63-2f75263d41d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt nem tudni, hogy miért most adtak ki drámai hangú közleményt, amikor régóta köztudott dologról van szó.","shortLead":"Azt nem tudni, hogy miért most adtak ki drámai hangú közleményt, amikor régóta köztudott dologról van szó.","id":"20250529_orosz-hirszerzes-szerbia-ukrajna-loszer-szallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62d02c7c-47dd-441e-8c63-2f75263d41d9.jpg","index":0,"item":"3dc0ae94-43cd-48e8-8cc4-b352777761b7","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_orosz-hirszerzes-szerbia-ukrajna-loszer-szallitas","timestamp":"2025. május. 29. 21:20","title":"Ráeszmélt az orosz hírszerzés, hogy a testvéri szerbek lőszert szállítanak Ukrajnának, és nagyon kiakadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ae7913b-fb4d-4b10-941f-16f72c3d203c","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Kell Morrist csak megfigyelésre vitték kórházba.","shortLead":"Kell Morrist csak megfigyelésre vitték kórházba.","id":"20250530_alaszka-gleccser-sziklaomlas-tulelo-turista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ae7913b-fb4d-4b10-941f-16f72c3d203c.jpg","index":0,"item":"088345e6-0e61-4e2a-9805-c8676d5d80f3","keywords":null,"link":"/elet/20250530_alaszka-gleccser-sziklaomlas-tulelo-turista","timestamp":"2025. május. 30. 10:39","title":"Rázuhant egy 320 kilós szikla, de a haja szála sem görbült egy alaszkai turistának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35582785-38ce-4d7b-9d08-f01b65d9b688","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss jelentés szerint a Meta a jövőben viselhető eszközöket szállíthat majd a hadseregnek, méghozzá az Oculus VR alapítójával közösen. A katonák ennek köszönhetően jobban láthatnak és hallhatnak majd a harctéren.","shortLead":"Egy friss jelentés szerint a Meta a jövőben viselhető eszközöket szállíthat majd a hadseregnek, méghozzá az Oculus VR...","id":"20250530_amerikai-hadsereg-viselheto-eszkozok-meta-oculus-palmer-lucky","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35582785-38ce-4d7b-9d08-f01b65d9b688.jpg","index":0,"item":"4add8155-8282-4b19-8dd3-c0b02e5157ae","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_amerikai-hadsereg-viselheto-eszkozok-meta-oculus-palmer-lucky","timestamp":"2025. május. 30. 12:03","title":"A hadseregnek gyárthat csodaszemüveget a Meta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e827ff52-e13d-4c3f-a950-b85e0e3bac29","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jóval többen fizetnek mobillal vagy okosórával, mint korábban, egy év alatt több mint 50 százalékkal bővült a forgalom – derül ki a K&h csütörtökön közzétett adatokból. A különböző alternatívák közül a K&H-nál is az Apple Pay-fizetés a leggyakoribb.","shortLead":"Jóval többen fizetnek mobillal vagy okosórával, mint korábban, egy év alatt több mint 50 százalékkal bővült a forgalom...","id":"20250529_kh-bank-okoseszkozos-fizetes-telefon-ora-apple-pay-google-pay-garmin-xiaomi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e827ff52-e13d-4c3f-a950-b85e0e3bac29.jpg","index":0,"item":"23f57998-3d57-4933-a62f-b14ad87b4961","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_kh-bank-okoseszkozos-fizetes-telefon-ora-apple-pay-google-pay-garmin-xiaomi-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 22:03","title":"Kiadták a magyar adatokat arról, hányan fizetnek bankkártya nélkül bankkártyával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eeb1554a-9587-49b4-b616-2a72d20d92bd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy év alatt a harmincadára esett vissza a Pió-21 Kft. nyeresége.","shortLead":"Egy év alatt a harmincadára esett vissza a Pió-21 Kft. nyeresége.","id":"20250530_schmidt-ungar-pio21-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eeb1554a-9587-49b4-b616-2a72d20d92bd.jpg","index":0,"item":"94b3ba42-3cae-4370-80dd-54db474911ea","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_schmidt-ungar-pio21-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 11:12","title":"Ebben az évtizedben először lett egymilliárdnál kisebb Schmidt Mária és az Ungár testvérek egyik családi cégének profitja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A mai autós világban, amikor a négykerekűek életgörbéje egyre rövidül, igencsak ritka az évtizedeken át változatlan formájú modell. E kevesek egyike a Mercedes-Benz terepjáró sorozata, a G-osztály. Az immár 33 éves gelandewagen (terepjáró) – mint annyi más praktikus jószág – a hadiiparból került át a civil életbe.
Az autósfáma úgy tartja, hogy a hetvenes évek elején, az akkortájt még a Mercedesben kisrészvényes iráni sah szorgalmazta a robosztus, de spártai kivitelű katonai terepes polgári változatát – luxus kivitelben. Bárki is volt az ötletgazda, a G-osztály annyira bejött, hogy az egykori osztrák Steyr-Puch céggel közösen kifejlesztett járművet az utódvállalat, a grazi Magna-Steyr ma is gyártja. Az elmúlt három évtizedben a dobozformájú, szögletes felépítmény mit sem változott, de a műszaki tartalom rendre lépést tartott az élvonallal. A legutóbbi, tavaly elvégzett feljavítások nyomán Merci offroadert változatlanul a kategória legjobbjai között emlegetik: a brutális erő, a masszív alváz és a terepjáró képességek fényűző kivitellel párosulnak.
A számunkra próbára bocsátott G 350 Blue TEC típus a nagy vas legkisebb tagja. Igaz, a legkisebb jelző kicsit furán hangzik. A motorháztető alatt ugyanis 211 lóerős, V6-os dízel dübörög, a 3 literes erőforrás csúcsnyomatéka 540 Newtonméter, a hét gangos automata váltón át a 2,5 tonnás monstrum már-már sportos sebességekre képes. A böhömnyi jármű 9,1 másodperc alatt van fenn 100-on, végsebessége az óránkénti 175 kilométer körül mozog. (Összehasonlításképpen a csúcsváltozat, a G 65 AMG 12 hengeres, 6 literes benzines motorja már 612 lóerős, végsebessége 230 km/óra).
Képgaléria a Mercedes G350-ről.
D.P.
A katalógusban megadott magas sebességadatok ellenére a G osztály nem GT, vezetése némileg teherautós. Álló helyzetben feltűnően nagy a kormány holtjátéka, főként városi közlekedésben nem lehet csak úgy ficánkolni vele, mint egy szuperminivel, s az íven tartott kanyarvételnél sem árt szem előtt tartani az ésszerű sebességet. A magas építésű, téglaformájú station wagon – mint valamilyen nagy hajó – egyenes úton is lágyan imbolyog, miközben a méretes, 20 colos ballonokon gördülő elefánt minden úthibát közvetít. Bár a kocsi terepjáró képességeit nem tettük próbára, általános szakmai vélemény szerint az a legjobbak közül való. Ezt sejteti a műszerfal közepén kialakított három különféle billenő kapcsolóval zárható differenciálmű, amelyekkel az első és a hátsó kerekekre jutó nyomatékot lehet elosztani. A kátyúba süllyedt jármű állítólag még akkor is kikászálódik, ha csak egy kereke tapad.
Kérdés persze, hogy a tulajdonosok közül ki merészkedik durva terepre, elvégre a csillagos státusszimbólum alapára közel 27 millió forint, a már említett G 65 AMG-ért pedig már több mint 85 milliót kell leszurkolni. E summáért a kocsi már alapból felszerelt mindenféle autós jóval, Mercedes kivitelben. A tesztautónkban az ülések hófehér bőrben pompáztak, benne voltak a legújabb elektronikus szolgáltatások, köztük a holttérfigyelő, a távolságtartó Distronic tempomat, vagy a műszerpult tetején trónoló, a Merci más típusaiból ismerős infotaintment színes kijelzője. A kocsi luxusához már csak a jókora üzemanyag-fogyasztás miatt is vastag pénztárca dukál. A téli pesti utcákon megette a száz kilométerenkénti 14 liter gázolajat, tempósabb vezetésnél pedig a mérőóra simán felkúszott 18 literre is.
Ám a három évtizede változatlan kasztni ellenére, alighanem G-osztály sem marad örökéletű. Erről tanúskodik, hogy a tavaly novemberben megrendezett Los Angeles-i autó-kiállításon közzétették a következő generáció egyik lehetséges formatervét. A marcona külsejű, Ener-G-Force névre keresztelt tanulmányautó arról tanúskodik, hogy a Mercedes tervezői azért nem ülnek a G-Klasse babérjain: előbb-utóbb szakítanak majd a szögletes kockaformával, miközben biztos tovább őrzik a legendás terepjáró strapabíró értékeit.
Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások nagyot ugrottak, 877 millió forintról 1,3 milliárdra.