szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az autópiac általános gyengélkedése ellenére a Volkswagen változatlanul tartja magát ahhoz a tervéhez, hogy 2018-ban tízmillió autó eladásával világelső akar lenni.

A csoport éves eredményeinek ismertetésekor Martin Winterkorn vezérigazgató utalt arra, ezt a célt egyebek mellett úgy akarják elérni, hogy nagy léptekkel fognak terjeszkedni Kínában. A külföldön tervezett tíz VW-gyárból hét ott fog létesülni. A csoport árbevételének egyharmada már most az ázsiai országból származik, és öt év múlva várhatóan négymillió autót gyártanak majd Kínában, 75 százalékkal többet, mint most.

A múlt év minden eddiginél jobban sikerült Európa legnagyobb autógyártójánál: a konszolidált nettó nyereség 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41 milliárdról, a VW-hez tartozó márkákból összesítve 9,3 milliót adtak el. A VW modellek értékesítése 13 százalékkal, az Audiké 12 százalékkal nőtt.

Az autópiaci ranglistát most éppen a Toyota vezeti, a japán cég a természeti csapást követő évben, 2012-ben visszaszerezte világpiaci elsőségét.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!