szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Végre közreadta a Peugeot a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb extrém hegyi kalandjához készített 208 T16 Pikes Peak típusjelű versenygép műszaki paramétereit, így immáron biztosan tudhatjuk: a francia klasszis egy igazi erőművel száguldozhat a felhők felé.

Mint ismeretes, a Peugeot néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy az 1988-ben és 1989-ben aratott sikerek óta első ízben gyári csapattal térnek vissza a világ leghíresebb hegyi versenyére, a coloradói Pikes Peak-re. Az eseményen nem kisebb szupersztár képviseli majd a francia márkát, mint a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb, akinek – a magyar tervező, Bocsi Attila közreműködésével – speciális versenygépet készítenek a 208 T16 Pikes Peak formájában.

Az már az első képekről kiderült, hogy az extrém kalandra szabott járgány külleme veszedelmes, s a Peugeot friss kommünikéjéből immáron azt is tudhatjuk: a teljesítménye is igazán brutális lesz. A gyártó közlése szerint az összkerekes autót hajtó V6-os biturbó erőforrás 875 lóerős teljesítményre képes, így – mivel az autó 875 kilogramm – az erő-súly arány 1:1 lesz.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Peugeot

„Egy normál szívómotor esetében hegymenetben száz méterenként egy százalékot veszít a teljesítményéből a motor. Ez alapvető fontosságú tény, amit figyelembe kell vennünk a verseny kapcsán is, az autók ugyanis 2865 méteres magasságon startolnak, a befutó pedig 4301 méter magasan található. Bizonyos erőforrások már a rajthoz menet veszítenek 30 százalékot a teljesítményükből, így roppant fontos az igazán erős hajtómű” – ecsetelte a legendás hegyi verseny motorikus kihívásait Bruno Famin, a Peugeot sportigazgatója, aki rámutatott: a 208 T16 Pikes Peak lesz a legerősebb versenygép, amelyet a pályafutása során Forma-1-es autót is tesztelő Loeb valaha is vezetett.

Mivel a Pikes Peak útvonala tavaly óta teljes egészében aszfaltozott utakon zajlik, a Peugeot-nál igyekeztek hasznosítani a korábban Le Mans-i 24 órást nyerő 908 HDi FAP-ból nyert technológiát. A közlemény szerint a váltó bizonyos elemei, a fékek, a légbeömlők és a két méter széles, látványos hátsó szárny is a megbízhatósági torpedó első generációjáról származnak, ráadásul nem is titkolják, hogy mindettől – főként az aero-megoldásoktól – jelentős előnyt remélnek.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Peugeot

„Hiszünk abban, hogy a hatékony aerodinamikának köszönhetően versenyképes előnyhöz juthatunk ellenfeleinkkel szemben” – mondta a 208 T16 Pikes Peak fejlesztési projektjét vezető főmérnök, Jean-Christophe Pallier. „Az emelkedés közben elért sebességi tartomány 50 és 250 kilométer/óra között lesz, az aerodinamika pedig 95 kilométer/órás sebességtől kezdve kulcsfontosságú szerepet játszik.”  

Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Peugeot

Mint azt korábban a Peugeot nyilvánosságra hozta, az együttesnek nem volt túlságosan sok ideje az autó fejlesztésére, ugyanis az igazgatóság csak tavaly novemberben adott zöld utat a Pikes Peak-projektnek. A 156 kanyarból álló, 20 kilométer hosszú pályán június 30-án csapnak össze a versenyzők.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!