szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem lesz könnyű dolga Sebastien Loebnek a Pikes Peaken: a legendás hegyi versenyen első ízben induló ralis szupersztár alá igazi erőművet szabott a Peugeot, de nagy erőkkel készül a viadal modernkori történetének dominátora, Nobuhiro ’Monster’ Tajima is, aki a napokban mutatta be a futamra szánt Toyota GT-86-os versenygépét.

Mint ismeretes, a kilencszeres ralivilágbajnok Loeb egy 875 lóerős, Le Mans-i technológiával felvértezett, a magyar tervező Bocsi Attila közreműködésével készült rakétát kap a június 30-án esedékes coloradói megmérettésre. Nem is lehet kérdéses, hogy a gallok fenegyereke a győzelemre pályázik, ehhez azonban olyan hegyi klasszisokat kell legyőznie, mint például az Unlimited, azaz korlátozás nélküli kategóriában kilenc ízben diadalmaskodó Nobuhiro ’Monster’ Tajima.

A japánok 62 esztendős fenoménja 2011-ben elsőként tudta 10 perc alá tudta szorítani a csúcsidőt a 156 kanyarból álló, 20 kilométer hosszú, 2865 méteres magasságról startoló és 4301 méteres magasságban végződő pályán, amely akkor ráadásul még nem egészen volt aszfaltos. A hegy szupersztárja korábbi sikereit rendre Suzukikkal érte el, tavaly azonban az elektromos kategóriába nevezték és az autója idejekorán kiégett, így az idei évre márkát váltott, és egy speciálisan átdolgozott Toyota GT-86-ossal feszül neki a viadalnak.

Toyota Super 86
carscoops

Noha a Super 86 fantázianevű járgány paramétereiről keveset tudni, az már kiszivárgott, hogy az összkerekes modellbe 687 lóerős motort építenek. Tajima a napokban egy videót is közzétett az új autóról, amellyel nem csak Loeb csíráját szeretné letörni, hanem Rhys Millennek is szeretne visszavágni: az amerikai pilóta – akinek édesapja is Tajima nagy riválisa volt – tavaly egy Hyundai Genesis volánja mögött 9:46,164-re faragta a japán ász korábbi, 9:51,278-as csúcsidejét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!