Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sokan örülhetnek majd, amikor meglátják Varga Mihály aláírását, és a kezükbe is foghatják az ezzel ellátott pénzt.","shortLead":"Sokan örülhetnek majd, amikor meglátják Varga Mihály aláírását, és a kezükbe is foghatják az ezzel ellátott pénzt.","id":"20250312_Varga-Mihaly-forint-alairas-bemutato-bankjegy-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad.jpg","index":0,"item":"14b25e39-ba06-4cc6-a927-d8f18c3e7a70","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Varga-Mihaly-forint-alairas-bemutato-bankjegy-penz","timestamp":"2025. március. 12. 13:24","title":"Varga Mihály bemutatta, hogyan néz majd ki a forint mostantól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő öt nappal később már játszott, de a hangja is elment a fájdalomtól. ","shortLead":"A színésznő öt nappal később már játszott, de a hangja is elment a fájdalomtól. ","id":"20250313_Pasztor-Erzsi-elesett-baleset-Jatekszin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c.jpg","index":0,"item":"72ac74f2-cf51-4f03-9229-11c97ad44cc4","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Pasztor-Erzsi-elesett-baleset-Jatekszin","timestamp":"2025. március. 13. 13:08","title":"Pásztor Erzsi elesett a Játékszín előtt, és térdig becsúszott egy parkoló autó alá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Milorad Dodik, a boszniai Szerb Köztársaság elnöke rá akarja venni Oroszországot, hogy vétózza meg a boszniai békefenntartó missziót, az EUFOR-t. Arról is beszélt, hogy nem csinált semmi törvénybe ütköző dolgot. Soha nem hagyná el az országot – utalt Dodik a magyar TEK-esek boszniai jelenlétére.","shortLead":"Milorad Dodik, a boszniai Szerb Köztársaság elnöke rá akarja venni Oroszországot, hogy vétózza meg a boszniai...","id":"20250312_Dodik-boszniai-szerb-koztartsasag-eufor-tek-nem-hagyna-el-az-orszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4.jpg","index":0,"item":"bbbf4fa5-02ba-46f0-a157-991c2945bf28","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_Dodik-boszniai-szerb-koztartsasag-eufor-tek-nem-hagyna-el-az-orszagot","timestamp":"2025. március. 12. 18:49","title":"Megszólalt Orbán boszniai szerb szövetségese, akinek az előállítására kiadták a parancsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9fa89815-f6de-459a-868d-a2a78c040e6a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A partnere Ellen Burstyn Oscar-díjas színésznő lesz.","shortLead":"A partnere Ellen Burstyn Oscar-díjas színésznő lesz.","id":"20250313_Mundruczo-Kornel-Weber-Kata-uj-film-Taika-Waititi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fa89815-f6de-459a-868d-a2a78c040e6a.jpg","index":0,"item":"a7195fb3-2d08-4745-8089-391b9cff729b","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Mundruczo-Kornel-Weber-Kata-uj-film-Taika-Waititi","timestamp":"2025. március. 13. 09:38","title":"Az új Mundruczó-filmben Taika Waititi játssza a főszerepet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4f958fd-9a76-4535-a042-a9251a37d483","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Vlagyimir Putyin szerdán először látogatott Kurszk régióba az ukrán erők benyomulása óta, és arról beszélt, reményei szerint hamarosan kiszoríthatják onnan az ukránokat.","shortLead":"Vlagyimir Putyin szerdán először látogatott Kurszk régióba az ukrán erők benyomulása óta, és arról beszélt, reményei...","id":"20250313_Mar-a-vegso-szakaszaban-jar-a-kurszki-teruletek-visszafoglalasa-a-Kreml-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4f958fd-9a76-4535-a042-a9251a37d483.jpg","index":0,"item":"9cb6475a-303e-4bff-ae9b-24f6d3cd60c4","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_Mar-a-vegso-szakaszaban-jar-a-kurszki-teruletek-visszafoglalasa-a-Kreml-szerint","timestamp":"2025. március. 13. 09:26","title":"A Kreml szerint hamarosan visszafoglalhatják Kurszkot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc9c3885-5db7-4611-a611-b9deaa1663af","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Konsztantyin Koszacsov szerint a valódi megállapodások a fronton íródnak.","shortLead":"Konsztantyin Koszacsov szerint a valódi megállapodások a fronton íródnak.","id":"20250312_ukrajna-haboru-oroszorszag-tuzszuneti-javaslat-koszacsov-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc9c3885-5db7-4611-a611-b9deaa1663af.jpg","index":0,"item":"3209fe17-5210-4d9c-8c0e-b5d533dc0273","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_ukrajna-haboru-oroszorszag-tuzszuneti-javaslat-koszacsov-reakcio","timestamp":"2025. március. 12. 07:32","title":"Megjött az első orosz reakció az amerikai–ukrán tűzszüneti javaslatra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4072eb94-8a9c-4508-a63a-bbb5c94129b5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései alapján. A vizsgálat során 300 kiemelkedően teljesítő reklámot elemeztek az európai és amerikai piacokon, és meglepő eredményekre jutottak.","shortLead":"Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései...","id":"20250311_evolut-beauty-hirdetes-kutatas-szepsegipar-marka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4072eb94-8a9c-4508-a63a-bbb5c94129b5.jpg","index":0,"item":"4aec4e51-9927-414f-89de-3fd9245725b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250311_evolut-beauty-hirdetes-kutatas-szepsegipar-marka","timestamp":"2025. március. 12. 14:25","title":"Evolut-kutatás: Így kell hatékonyan kommunikálnia egy beauty márkának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A lakosok az utcára menekültek, a környéken több iskola zárva tartott, súlyos sérültekről egyelőre nincs hír.","shortLead":"A lakosok az utcára menekültek, a környéken több iskola zárva tartott, súlyos sérültekről egyelőre nincs hír.","id":"20250313_Napoly-foldrenges-intenziv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b.jpg","index":0,"item":"26c23236-7140-4bd6-b2f3-7bc788bc202f","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Napoly-foldrenges-intenziv","timestamp":"2025. március. 13. 12:39","title":"Erős földrengés volt éjjel Nápoly mellett, felzaklatott lakosok követelték, hogy nyissák meg nekik a korábbi NATO-bázist","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már most tudni, mi lesz a nyár slágere - megvette egy autógyár
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A YouTube-on a reklámok között csak a videójátékokról néznek többet, mint autókról, igaz a legnépszerűbbek nem is a hagyományos reklámspotok, inkább az olyan vírusvideók, mint amikor két generációs Mr. Spock versenyzik, vagy amikor fekete-fehér rapparódiában szórják a szülők a „mother-fathereket”, esetleg amikor Cherlie Sheen tengerparton vezeti a Fiat 500-asát.
Az online videók újraírják az autómarketink korlátait, és lehetőséget adnak arra is, az autógyáraknak, hogy termékeiket érdekesebb sztorikba helyezzék, megtörjék a tévéreklámok konvencióit és új módon találjanak utat a vevőikhez. Az online videók nézettségi listáin az autóipar a második helyen áll a reklámjaival, és csak a számítógépes játékok hirdetései verik a videómegosztókon – derül ki a Kantar Media legutóbbi felméréséből.
Néha az autógyártóknak sikerül belecsapniuk a lecsóba és vírussá változtatniuk a reklámjaikat és jó pár millió nézőt összeszedniük a neten. A Toyota, a Chrysler és a Hyundai Super Bawl kupára készült hirdetéseiket több mint 10 millióan nézték meg a YouTube-on, amellyel az év legtöbbet nézett hirdetései közé sikerült bekerülniük. A 2011-es Volkswagen-reklám, amely a Csillagok Háborújából kölcsönzött The Force (Az erő) címmel fut a minden idők legtöbbek által látott autóreklámja lett (80,3 millió megtekintés), ahogy az a Visible Measures felméréseiből kiolvashatóak - írja az Automotive News autóipari porál.
A Super Bowl tehát igazi autóreklám-szezonná vált, de az autógyárak és marketingügynökségei igyekeznek kitörni a kampányidőszakból, amelyhez leginkább egy jól megválasztott vírusvideó lehet a legjobb eszköz, amit aztán a közönség már a Facebookon és a Twitteren küldözgethet egymásnak.
A növekedésre pedig jócskán van lehetőség, hiszen míg a legnézettebb autóreklámot is pár tízmillióan nézték meg, addig a Gangnam Style 3,89 milliárd megtekintést hozott. Az autógyárak nagyjából 1100 onlinevideó-kampányt futtattak 2009 óta, amellyel átlagosan egyenként 1,23 millió nézőt értek el.
Seraj Bharwani, a Visible Measures vezető analitikusa szerint az autógyárak hirdetéseiben az újdonság, az újszerűség, a humor és az aktualitás igen erősen jellemző, amelyek mind arra ösztönzik a vevőket, hogy megosszák a videókat. Mindehhez persze nem elég feldobni egy videót a YouTube-ra, azt látogatott internetes oldalakon is futtatni kell, hogy aztán eljusson azokhoz, akik majd megosztják azokat. Sokan úgy gondolják, hogy ezek az autós videócskák önerejükből futottak fel több tízmilliós megtekintésig, de a vírusszerű terjedés mögött súlyos összegek állnak.
A vírusvideóknak szánt hirdetések a figyelem megragadása érdekében gyakran provokatívak is, így egy-egy félresikerült reklám ugyancsak vírusként terjed, mint például a Hyundai spotja, amellyel a brit Innocean ügynökség lőtt félre. A Hyundai hivatalnokai ugyanis nem győztek bocsánatot kérni világszerte a videóban megjelenő sikertelen öngyilkossági kísérlet miatt a feldühödött kommentelőktől. A cég még a YouTube-ról is igyekszik folyamatosan levetetni a videót, de a neten persze mindig újra és újra felbukkan.
Mostanában az egyik legmenőbb autós vírusvideó az Audi The Challenge (A kihívás) című 2 és fél perces darabja, amely egy héten belül 5 millió megtekintést ért el. A filmecske a vadiúj Star Trek film hátszelével indul, ugyanis a popikonná vált karaktert, Mr. Spockot alakító két generáció színészeit – Leonard Nimoyt and Zachary Quintót – láthatjuk versenyezni, és csipkelődni. Míg a régi iskola Spockja, Nimoy Mercedes-Benz CLS550-es autójával igyekszik a golfozásuk helyszínére az új generáció Audi S7-essel igyekszik ugyanoda. Kitalálhatjuk, hogy ki ér oda előbb, de persze nem is ez a lényeg.
Már szinte klasszikus autós vírusvideóvá vált a Toyota családi egyterűjéhez a Siennához készült 2010-es klipecske. Ezt tulajdonképpen egy rapvideó paródiájaként lehet leírni, ahol a fekete-fehér filmecskében egy fiatal pár rappel arról, milyen is szülőnek lenni, és olyan áthallásos szövegek hallhatók benne, mint a Mother-father. Az erőlködéstől mentes vicces reklámocska megtette a hatását. Már több mint 12 millióan látták, és az elmúlt évek óta folyamatosan generálja a hozzászólásokat.
A nyár igazi nagy dobása azonban várhatóan a Chrysler-Fiat nagy dobása lesz, amely bevásárolta magát a nyár legnagyobb slágerének szánt Sexy People (The Fiat Song) című dalba, amely remekül illik a Fiat Immigrants (Emigránsok) című kampányába. A 4 perces kis klipben az olasz popsztár, Arianna és a rapper Pitbull partizik bikinis lányok, félmeztelen fiúk, valamint vagy egy tucat Fiat 500-as társaságában, és a hírességek között még Charlie Sheent is megidézik egy Fiat volánja mögött. A slágert a Sony egyelőre még csak takaréklángon engedte útnak, még a rádiók sem játsszák, de már 6 millióan látták a videót, a marketingtervekben pedig a grandiózus 100 millió áll, amely már a Super Bowl közönsége.