A 320 lóerős Twin’Run ugyan csak egy prototípus, de már a következő Twingo előfutárának tekinthető.
hvg.hu
A Renault-nál nagy hagyománya van a háromajtós méregzsákoknak, hiszen alig van olyan autórajongó, aki ne emlékezne a ’80-as években megalkotott és mára legendássá vált R5 Turbóra vagy a hasonlóan őrült konstrukciónak számító Clio V6-ra. A franciák legújabb modellje az előbb említett típusoknak állít emléket és egyben a következő Twingo előfutárának tekinthető, legalábbis a formajegyeit tekintve.
A háromajtós, Twin’Run névre keresztelt tanulmányautó középmotoros elrendezése egyrészt tisztelgés a legendás elődök előtt, másrészt pedig az ideális súlyelosztást szolgálja, ugyanis a meghajtásáról a Megane Trophyból ismert 3.5 literes V6-os benzinmotor gondoskodik. Egy ekkora blokk a súlyelosztás szempontjából csak középen helyezhető el ideális helyen egy ilyen pici autóban, amit a francia mérnökök nagyjából el is találtak, hiszen 43/57 % a tömeg eloszlása az első és a hátsó tengelyen.
Renault
A Nissan eredetű versenyblokk teljesítménye 320 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm, ami 4850-es főtengelyfordulatnál jelentkezik. Az 950 lóerős tömegét figyelembe véve igazi zsebrakétáról van szó, amely a hatsebességes szekvenciális váltó és a mechanikus differenciálmű segítségével 4 és fél másodperc alatt futja a 0-100-at, a végsebessége pedig 250 km/óránál van korlátozva.
Ha belegondolunk, hogy ezt a menetdinamikát milyen érzés lehet átélni egy városi kisautóban biztos vannak, akik elrettennek, az igazi fanatikusok viszont csak még jobban kívánják, mivel magában rejti azt a veszélyfaktort, amit a gyártók igyekeznek teljesen kiirtani a modern autókból. A Twin’Run esetében az élményt ráadásul tovább fokozza, hogy a 3,7 méter hosszú, 1,75 széles és csupán 1,48 méter magas kasztni üveg- és szénszálas anyagból készült, továbbá az utastér, versenyautóhoz illően teljesen le van csupaszítva. Az autó ezeken kívül 18 collos spéci felniket kapott, melyek mögött elől hat-, hátul négydugattyús fékek kaptak helyet.
A Twin’Run a mérnökök kreatív önmegvalósításán és a szimpatikus őrültködésen túl a következő generációs Twingo promójának is tekinthető, hiszen a formavilága és a méretei hasonlóak lesznek továbbá a Smarthoz hasonlóan farmotoros lesz és hátsókerék-meghajtást kap.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.