szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 320 lóerős Twin’Run ugyan csak egy prototípus, de már a következő Twingo előfutárának tekinthető.

A Renault-nál nagy hagyománya van a háromajtós méregzsákoknak, hiszen alig van olyan autórajongó, aki ne emlékezne a ’80-as években megalkotott és mára legendássá vált R5 Turbóra vagy a hasonlóan őrült konstrukciónak számító Clio V6-ra. A franciák legújabb modellje az előbb említett típusoknak állít emléket és egyben a következő Twingo előfutárának tekinthető, legalábbis a formajegyeit tekintve.

A háromajtós, Twin’Run névre keresztelt tanulmányautó középmotoros elrendezése egyrészt tisztelgés a legendás elődök előtt, másrészt pedig az ideális súlyelosztást szolgálja, ugyanis a meghajtásáról a Megane Trophyból ismert 3.5 literes V6-os benzinmotor gondoskodik. Egy ekkora blokk a súlyelosztás szempontjából csak középen helyezhető el ideális helyen egy ilyen pici autóban, amit a francia mérnökök nagyjából el is találtak, hiszen 43/57 % a tömeg eloszlása az első és a hátsó tengelyen.

Renault

A Nissan eredetű versenyblokk teljesítménye 320 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm, ami 4850-es főtengelyfordulatnál jelentkezik. Az 950 lóerős tömegét figyelembe véve igazi zsebrakétáról van szó, amely a hatsebességes szekvenciális váltó és a mechanikus differenciálmű segítségével 4 és fél másodperc alatt futja a 0-100-at, a végsebessége pedig 250 km/óránál van korlátozva.

Ha belegondolunk, hogy ezt a menetdinamikát milyen érzés lehet átélni egy városi kisautóban biztos vannak, akik elrettennek, az igazi fanatikusok viszont csak még jobban kívánják, mivel magában rejti azt a veszélyfaktort, amit a gyártók igyekeznek teljesen kiirtani a modern autókból. A Twin’Run esetében az élményt ráadásul tovább fokozza, hogy a 3,7 méter hosszú, 1,75 széles és csupán 1,48 méter magas kasztni üveg- és szénszálas anyagból készült, továbbá az utastér, versenyautóhoz illően teljesen le van csupaszítva. Az autó ezeken kívül 18 collos spéci felniket kapott, melyek mögött elől hat-, hátul négydugattyús fékek kaptak helyet.

A Twin’Run a mérnökök kreatív önmegvalósításán és a szimpatikus őrültködésen túl a következő generációs Twingo promójának is tekinthető, hiszen a formavilága és a méretei hasonlóak lesznek továbbá a Smarthoz hasonlóan farmotoros lesz és hátsókerék-meghajtást kap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!