szerző:
Demeter Péter

Komoly offenzívában van a Skoda. Gyakorlatilag minden harmadik hónapban premiert tartanak. Most a Superben volt a sor.

A cseh autómárka anyacége a Volkswagen azt tűzte ki célul az egyre sikeresebb Skodának, hogy öt éven belül 1,5 millió eladott kocsival kell hozzájárulniuk a csoport eredményéhez. A csehek nem állnak rosszul, tavaly már kilencszázezer felett jártak. A modellek közül persze nem a Superb a legnagyobb darabszámú, de mindenképpen nagyon fontos modell. Már csak azért is, mert például az egész unió egyetlen olyan nagy autópiacán, amely fejlődést mutat a Skoda Superb a legkedveltebb autó – mint az éppen a napokban derült ki a JD Power idei statisztikáiból.

A szigetországban a magyarázatok közt nyilván ott van, hogy a cseh márka soha nem ugyanazt jelentette, nekik mint nekünk. Plusz, szinte nulla százalékos hitel-kondíciókkal árusítják, de mindezeken túl jónak is kell lennie. A mostani megújulás az öt évvel ezelőtt bemutatott második generáció tulajdonképpeni megkésett ráncfelvarrása, szokatlanul közel a másfél év múlva várható generációváltáshoz. Ennek megfelelően nem is történtek csodák, tényleg csak aktualizálták a Volkswagen mai vívmányaival a Superbet. Röviden kifejezve: kicsit szebb, kicsit takarékosabb, kicsit drágább és egy kicsit még tágasabb lett a Skoda Superb.

Képgaléria.
©

Végighaladva a fenti összefoglalón az arculati frissítés részeként teljesen átdolgozták a kocsi elejét az A-oszlopig, új a hűtőrács az embléma és a fényszórók, amelyben már helyet kaptak LED-es indexek. A hátulján a fényszórókban az eddiginél hangsúlyosabban jelenik meg a hármas C-betű, amelyet a Skoda, elsődleges formai jegyként akar hangsúlyozni. Az Octaviában kettő, a Rapidban egy ilyen C-alak formálódik ki a hátsó fény révén megkülönböztetve a kategóriákat. A limuzin szerencsére megőrizte az ötajtós trükköt is, a hátsója két részletben nyitható, vagy csak a csomagtérfedelet vagy mindkettőt nyitjuk egy ügyes megoldással kinyitni.

A fogyasztás csökkenést első sorban az alapfelszereltségé avanzsált start-stop rendszer szolgálja ki, valamint a fékenergia visszatáplálás. A motorválaszték négy benzines és három dízel modellből áll, amelyek az 1.4 literes TSI-től a 3.6 literes FSI motorig terjednek. A fogyasztás bajnoka ezek között az 1.6 TDI GreenLine változat. Skoda már régóta kínálja nálunk is az úgynevezett GreenLine típust is, amellyel hivatalosan az 1.6 literes TDI 105 lovas motorral elvileg 4,2 literes fogyasztást ígér! (Ennek ellenére lényegében rezisztens rá a magyar piac, alig veszik, amit még csak nem is indokol a valamivel 100 ezer forintos felár.)

Mi a középső régióba tartozó 2.0 TDI (103 kW) dízelt próbáltuk ki a kombi változathoz és az 1.8 literes TSI-t egy limuzinban. A Bécs körüli kis kiruccanáson, ahol a mellékutak is olyanok simák voltak, mint az út és hídépítés tankönyv illusztrációi nehéz hibát találni a kocsiban. A zavartalan autózást szinte semmi sem töri meg. A falvak néptelenek, csak  a Fertő-tó osztrák oldalának borászatai környékén van némi mozgás, ott is csak a magyar vendégmunkások autói mozgolódnak. A kihalt országrészben a Superb sem háborítja meg a nyugalmat, a kétliteres motorral és DSG-váltóval szerelt kocsit csak a kormányon lévő váltófülekkel lehet valamennyire felpiszkálni. Ezzel sikerül tisztességeseket autózni a kanyarokban is, de persze az irdatlan tengelytávot figyelembe véve az autótól nem kell csodát várni.

A Superb mindig is elsőosztályú üléshellyel és kényelemmel rendelkezett és még ezen is tudtak fokozni. Mostantól a hátul ülő is tud helyet csinálni magának, ugyanis az anyósülést ő is kezelheti hátulról. Az 595 literes csomagtér már a limuzinban is gigantikus, a kombi 630 litere pedig tényleg költöztetéshez is jó. Egyetelen apró de igazán bosszantó hiányosságát fedeztük fel az friss Superbnek, nincs az alapfelszereltségben USB-csatlakozó, amely talán a legfontosabb alapszintű kiegészítő minden autóban.

Képgaléria.
©

Ami az árazást illeti a frissítés után, a forgalmazó Porsche Hungáriától kapott táblázat alapján a belépő modell, a limuzinok közt az Active felszereltségű 1.4 literes TSI 125 lóerős változat lesz, amelyért 6,406 millió forintot kérnek. A legolcsóbb dízel az 1.6 literes CR TDI 105 lóerős motorral 6,604 millió forintos listaárral. A kombik esetében az 1.4 TSI 6,7 millió forint, az 1.6 CR TDI 6,9 millióba kerül.

A várhatóan nagyobb volumen a limuzin esetében a Superb Business Plus 1.8 TSI 160 lóerós változat lehet 7,16 millió forintért kézi váltóval, míg DSG-vel 7,7 millióért. Dízelben ugyanez a felszereltség a 2.0 CR TDI 140 lóerős manuális váltós esetében 7,46 millió, míg a 2.0 literes CR TDI, DSG-vel 8,06 millióba kerül majd.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Komoly a választók szavazókedve

Komoly a választók szavazókedve

Holtan találták a K-pop 25 éves sztárját

Holtan találták a K-pop 25 éves sztárját

A kormányok után egy magánvállalat is kinézte magának a Marsot

A kormányok után egy magánvállalat is kinézte magának a Marsot

35 halálos áldozata van a tájfunnak Japánban

35 halálos áldozata van a tájfunnak Japánban

Négy önkormányzatban is képviselője lesz a Kutyapártnak

Négy önkormányzatban is képviselője lesz a Kutyapártnak

Tovább nőtt a Hagibis halálos áldozatainak száma Japánban

Tovább nőtt a Hagibis halálos áldozatainak száma Japánban