Németországban 8,7 évre növekedett az autók átlagéletkorra, két hónapot öregedve egy év alatt a tavalyi 8,5 éves átlagos korhoz képes – derült ki a német közlekedési hatóság (KBA) statisztikából. Az elmúlt három évben meglévő negatív tendencia miatt a 2010-ben még 8,1 éves átlagéletkorú német autóállomány összességében fél évet öregedett 2013 elejére.
A trend várhatóan marad, az újautó-regisztrációk száma júniusban is esett, követve az elmúlt öt hónap tendenciáját. Az első fél évben a kereslet összességében 8 százalékkal, másfél millió eladott autóra csökkent – közölte a német a KBA.
A német autóipari szövetség (VDA) szerint, ami az idei eladásokat illeti, várható, hogy az elmúlt évhez hasonlóan alatta marad majd a határszámnak számító 3 millió újautó-eladásnak. A VDA szerint ugyanakkor a többség nem kezdett el buszozni vagy más tömegközlekedési eszközt használni, illetve megosztani a kocsiját másokkal, egyszerűen kivárnak. Várják a pozitív gazdasági jeleket – írta az Automotive News Europe.
Magyarországon a kocsik átlag életkora a Központi Statisztikai Hivatal szerint tavaly 12,5 év, ami fél évvel magasabb a 2011-es adatnál. A trend sajnos egyértelműen kedvezőtlen nálunk is. Az 1991-ben még 16 éves személyautó-átlagéletkor 2006-ra 10,3 évre csökkent, azóta azonban a trend megfordult.
Már a németek is öreg autókkal járnak
Egy friss kimutatás szerint a német utakon futó autók életkora is szépen növekszik. Mint bárhol máshol az unióban, úgy tűnik ott sem elsődleges kérdés mostanság az autócsere.

Furcsaságok Londonban, bandák New Yorkban, jeges séta Párizsig - a HVG nagy nyári könyvajánlója, 2. rész
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
Vécére ment volna szivárványos arcfestéssel egy budai borbárban, de azt mondja, buzizva próbálták elhajtani
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.