Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A négy áldozat egy anya és két kisgyermeke és egy 83 éves békeaktivista.","shortLead":"A négy áldozat egy anya és két kisgyermeke és egy 83 éves békeaktivista.","id":"20250220_Atadta-negy-izraeli-tusz-holttestet-a-Hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5.jpg","index":0,"item":"1fa371e4-40c5-460d-bb2a-2c090e5c777d","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_Atadta-negy-izraeli-tusz-holttestet-a-Hamasz","timestamp":"2025. február. 20. 09:17","title":"Átadta négy izraeli túsz holttestét a Hamász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre ők szeretnék.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre...","id":"20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd.jpg","index":0,"item":"77869a9a-66e9-4815-97a6-d2e2dfcc39d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","timestamp":"2025. február. 18. 20:03","title":"Rájöttek, hogyan lehet az áramot vezeték nélkül elvezetni a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b16e72e3-45f1-4597-88d8-b3c6912eed86","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren júniusig tartanak a felújítások, addig azt kérik, mindenki két és fél órával a járat indulása előtt érkezzen ki a reptérre.","shortLead":"A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren júniusig tartanak a felújítások, addig azt kérik, mindenki két és fél órával...","id":"20250219_felujitas-budapest-airport-repter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b16e72e3-45f1-4597-88d8-b3c6912eed86.jpg","index":0,"item":"6700bfc4-de7a-4723-a8d9-db8a69e11ab9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_felujitas-budapest-airport-repter","timestamp":"2025. február. 19. 15:43","title":"Felújításba kezd a Budapest Airport, kevesebb lesz a parkolóhely, és a buszjárat is máshová érkezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eca37480-49b5-474b-8f48-d13ecf5d1c97","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Évszázados gyakorlatot vizsgált felül a vízügy: már a földek elárasztására biztatja a gazdákat ahelyett, hogy szó nélkül elvezetné a víztöbbletet. Aki bevállalja, csütörtöktől jelentkezhet vízborításra szánt parcelláival az erre fejlesztett online felületen. Készüljön azonban, hogy nem választhatja meg, mikor jöjjön a víz, és az sem biztos, hogy könnyen le tudja majd ereszteni, ha itt lenne az ideje. A fejleményt ettől a független szakértő is korszakalkotónak tartja: érdemi párbeszéd indulhat az agráriummal az aszályos időszakok legkárosabb hatásainak kivédését segítő vízmegtartásról. ","shortLead":"Évszázados gyakorlatot vizsgált felül a vízügy: már a földek elárasztására biztatja a gazdákat ahelyett, hogy szó...","id":"20250219_vizmegtartas-vizvisszatartas-aszaly-ovf-arviz-belviz-talajviz-tajba-mezogazdasag-klimavaltozas-gazda-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eca37480-49b5-474b-8f48-d13ecf5d1c97.jpg","index":0,"item":"950c23d6-21a9-4168-b628-9ed57723243e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250219_vizmegtartas-vizvisszatartas-aszaly-ovf-arviz-belviz-talajviz-tajba-mezogazdasag-klimavaltozas-gazda-ebx","timestamp":"2025. február. 19. 18:00","title":"Eljött az évtizedek óta várt fordulat: pofonegyszerű módszerrel küzdene az aszály ellen a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"152c2ce4-125b-4ed4-8c5e-46a060010ace","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Magyar Nemzetben jöttek le részletek a miniszterelnöknek a kihelyezett frakcióülésen elmondott beszédéből. Orbán szerint egyelőre semmilyen előfeltétele nem adott Ukrajna uniós tagságának, így az szóba sem jöhet. A miniszterelnök arra kérte a képviselőket, hozzanak szigorú törvényeket, és „tiltsák ki Magyarországról azokat”, akik külföldi finanszírozásban részesültek. ","shortLead":"A Magyar Nemzetben jöttek le részletek a miniszterelnöknek a kihelyezett frakcióülésen elmondott beszédéből. Orbán...","id":"20250219_Orban-zart-korben-arrol-beszelt-a-fideszes-kepviseloknek-hogy-mi-az-a-politikai-korrupcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/152c2ce4-125b-4ed4-8c5e-46a060010ace.jpg","index":0,"item":"17252f63-d97d-4e3a-9706-fdff06c0c2ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Orban-zart-korben-arrol-beszelt-a-fideszes-kepviseloknek-hogy-mi-az-a-politikai-korrupcio","timestamp":"2025. február. 19. 06:47","title":"Orbán zárt körben arról beszélt a fideszes képviselőknek, hogy mi az a politikai korrupció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"507025b6-f243-4549-9887-91cd13ad67af","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A korábbi uniós biztos, jelenleg közigazgatási miniszter Navracsics Tibor arról beszélt, hogy háttérbe szorulnak az EU intézményei, és bár jelentősen csökken a jelentősége, a közös hatáskörbe tartozó szakpolitikák miatt megkerülhetetlen marad a multilateralizmus, amíg tart a tagállamok lojalitása. Trump eddigi tevékenységének legnagyobb vesztese Európa, azt viszont nem tudja, hogy ezen belül Magyarország számíthat-e pozitív megkülönböztetésre.","shortLead":"A korábbi uniós biztos, jelenleg közigazgatási miniszter Navracsics Tibor arról beszélt, hogy háttérbe szorulnak az EU...","id":"20250219_Navracsics-Trump-sikeret-vagy-idegesito-voltat-az-magyarazza-hogy-kiszamithatatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/507025b6-f243-4549-9887-91cd13ad67af.jpg","index":0,"item":"eca36a75-a963-4299-a1ba-e32e4166062c","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Navracsics-Trump-sikeret-vagy-idegesito-voltat-az-magyarazza-hogy-kiszamithatatlan","timestamp":"2025. február. 19. 13:42","title":"Navracsics: Trump sikerét vagy idegesítő voltát az magyarázza, hogy kiszámíthatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afe516b5-2b3e-482b-820d-b7d6902d51e0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Aki nem tudja elolvasni az egyszavas választ, annak felolvasás is van.","shortLead":"Aki nem tudja elolvasni az egyszavas választ, annak felolvasás is van.","id":"20250219_kyiv-independent-ki-kezdte-a-haborut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afe516b5-2b3e-482b-820d-b7d6902d51e0.jpg","index":0,"item":"086433fd-34b7-4ca1-a949-4948036ad0e5","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_kyiv-independent-ki-kezdte-a-haborut","timestamp":"2025. február. 19. 12:58","title":"Trumpra abszolút ráférne az az egymondatos gyorstalpaló, amit egy ukrán lap készített","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d5024a2-918d-4e97-b337-a7dd7250ede0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy alföldi kisváros egyik egyházi óvodájának vezetője aggodalmát fejezte ki a kormány új rendelettervezetével kapcsolatban, ami külön csoportokba tenné az iskolakezdés előtt álló gyerekeket.","shortLead":"Egy alföldi kisváros egyik egyházi óvodájának vezetője aggodalmát fejezte ki a kormány új rendelettervezetével...","id":"20250220_ovoda-rendelettervezet-iskolakezdes-kulon-csoport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d5024a2-918d-4e97-b337-a7dd7250ede0.jpg","index":0,"item":"a877ef98-c557-4feb-a26e-5e50918bdfe7","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_ovoda-rendelettervezet-iskolakezdes-kulon-csoport","timestamp":"2025. február. 20. 12:37","title":"Még azoknak az óvodáknak is gondot okozhat az új rendelettervezet, ahol nincsenek vegyes csoportok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kettős értelemben is igaz; kétpercenként eladnak egyet és, ha kiállunk a világ fejlettebb felén valamelyik város utcasarkára, két percen belül feltűnik egy.
Megírtuk már többször, hogy a világ legnagyobb példányszámban eladott autója a Toyota Corolla. Éppen a napokban kelt el belőle a 40 milliomodik darab. Ha a japánokon múlik, amíg a négykerekűek lesznek a közlekedés elsődleges eszközei nem is fog a helyzet megváltozni.
Szóval 11. generációhoz érkezett Corolla és ennek kapcsán a magyar képviselet is megtartotta a hozzá tartózó prezentációt. A márkaimportőr csak idénre 200 darab eladását tervezi, gyakorlatilag vakon elmegy belőle ennyi. De elég-e ez a sikerhez, hogy egy modellt lábon elad a neve? A Toyota Corolla egy korona, mint a neve is utal rá, de nem kell tőle forradalmi megújulást várni, mint egy uralkodóhoz illik apró lépésekkel képes haladni a korral.
Képgaléria
D.P.
A Toyota Corolla megcélzott vevői körében is az érett családok, a flottavevők vannak főleg, akik egy olyan kocsit várnak, amely magas presztízsű, kényelmes, jó a híre, jó az értéktartása még, ha mindezt meg is meg kell fizetni. Jól példázza mennyire világautó, hogy 16 országban gyártják, és 150 országban forgalmazzák. Az új Corollával a nyugat-európai piac legfontosabb szegmensében vált teljessé a japán márka jelenlegi kínálata. A januárban bemutatott Auris, az áprilisban érkezett Auris Touring Sports és a mostantól csak szedánként létező Corollával minden vevő megtalálhatja kedvencét.
Miről szól a megújulás egy ilyen autónál? A szedán változattól első sorban tágas utasteret várnak a vevők és ezzel nem marad adós az új Corolla. A tengelytáv 10 centiméterrel lett bőségesebb, így 2700 milliméter, amellyel fejedelemi a tér a hátsó üléssorba kényszerülőknek is. A kocsi száraztömege is csökkent, felszereltség szerint 13-60 kilogrammal. Már-már forradalmi újdonság - viccesen, hogy a korábbi változatokkal szemben a csomagtartó-fedélre került nyitógomb - komolyan pedig, hogy egy olyan infotainment rendszert fejlesztettek, amely a saját okostelefonunk képernyőjét tükrözi le a jármű középkonzolján lévő kijelzőre. Így a megszokott módon használhatjuk alkalmazásainkat a kocsiban is. A Toyota Touch2 ráadásul magyarul is kommunikál.
Az erőforrások terén nem léptek hatalmasat előre, háromféle motorral lehet rendelni az újdonságot. A kis 1.4-es D-4D turbódízel 90 lóerős és 205 Nm-es nyomatékú, a két benzines közül a kisebb az 1.33 literes VVT-i 99 lóerős és 128 Nm-es nyomatékú, míg a nagyobb az 1.6 literes 132 lovas, 160 Nm-es nyomatékkal. A próbaúton a nagyobbik benzinessel az 1.6 literes úgynevezett Valvematic rendszerű változó szelepvezérlésű motorjával tehettünk nettó félórás kört. A motor 132 lóerejét a Belvárosban kipróbálni lehetetlen volt, inkább a kezelőszervek, a váltó, valamint a motor hangjáról lehet egyáltalán valami tapasztalatot gyűjteni. motorok továbbra is nélkülözik a turbót, amely mára totális világuralomra tör, a Toyota inkább a hibridmotorokkal indult egy másik irányba. Igaz Corollából speciel nem lesz hibrid, ha valaki ilyenre vágyik annak az Aurisból kell választani.
Az érkező újdonság öt szinttel kívánja kiszolgálni a piacot: a Live, Live ECO, Active, Active ECO, Active Design, Lounge felszereltségi mátrixban minden célcsoport a kiemelt preferenciája szerint választhat. A Live, a versenyképes ár, és komfort, az Active az ár/érték arányra figyel ezzel az eladás gerincét képezheti, míg a Lounge az innovációkat és a kényelmet adja, míg a Limited kifejezetten az egyedi flottás igények miatt van.
Az új Corollánál az ütközésbiztonság is kifejezetten kiemelt paraméter, ennek megfelelően a felnőtt utas és sofőreredményben 94 százalékosra teljesítette az Euro NCAP tesztet összességében pedig nyilván öt csillagra. Ezt 7 légzsák, ostorcsapás jellegű sérüléstől védő fejtámlák és biztonsági gyermekülés-rendszer, új generációs ABS rendszer, kipörgésgátló (TRC) és járműstabilitás-vezérlés (VSC) valamint a hegymeneti elindulás segítő szolgálja ki.
Árakban az új Corolla is megköveteli azt a pluszt, amellyel a vevők egy atomóra pontosságával működő szerkezetet kívánnak birtokolni. Ennek megfelelően az ára is közel jár az ötmilliós határhoz, míg a csúcson akár 7 millió forintot kérnek érte alapból.