Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a543254c-e195-413a-abf5-373ff87f441a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Csütörtökön születhet jogerős ítélet a Fenyő-gyilkosság ügyében.","shortLead":"Csütörtökön születhet jogerős ítélet a Fenyő-gyilkosság ügyében.","id":"20250408_fenyo-janos-gyilkossag-gyarfas-tamas-utolso-szo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a543254c-e195-413a-abf5-373ff87f441a.jpg","index":0,"item":"b8d06f05-aa3b-4190-86ea-ac5e664067ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_fenyo-janos-gyilkossag-gyarfas-tamas-utolso-szo","timestamp":"2025. április. 08. 18:24","title":"Gyárfás Tamás az utolsó szó jogán: „Eleve nincsenek gyilkos hajlamaim”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94b72e26-32d1-4240-80ee-e8a2802f499a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tiszta Hollywood lesz Budapest.","shortLead":"Tiszta Hollywood lesz Budapest.","id":"20250408_Nemcsak-Will-Smith-Jennifer-Lopez-is-jon-hozzank-koncertezni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94b72e26-32d1-4240-80ee-e8a2802f499a.jpg","index":0,"item":"5d5dfa24-41ae-45f7-9d02-3023929a3832","keywords":null,"link":"/elet/20250408_Nemcsak-Will-Smith-Jennifer-Lopez-is-jon-hozzank-koncertezni","timestamp":"2025. április. 08. 08:27","title":"Nemcsak Will Smith, Jennifer Lopez is eljön hozzánk koncertezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25c2b2a4-ba83-4f01-8cdb-c3db6bbdc7fc","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az állami tulajdonban lévő kastély félmilliárd forintba kerül.","shortLead":"Az állami tulajdonban lévő kastély félmilliárd forintba kerül.","id":"20250407_keked-melczer-kastely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25c2b2a4-ba83-4f01-8cdb-c3db6bbdc7fc.jpg","index":0,"item":"696b593d-05c3-4f26-a6b9-7f72cddaa831","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250407_keked-melczer-kastely","timestamp":"2025. április. 07. 08:51","title":"Egy éve hirdetik, de senkinek sem kell a kékedi Melczer-kastély","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd64428b-493a-4684-9c8c-e0baad34d38c","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A reggeli mínusz 23 százalékból kora délutánra plusz 5 lett, a 4iG-ban is résztulajdonos Rheinmetall ugyanakkor Budapestről továbbra sem kap jó híreket.","shortLead":"A reggeli mínusz 23 százalékból kora délutánra plusz 5 lett, a 4iG-ban is résztulajdonos Rheinmetall ugyanakkor...","id":"20250407_rheinmetall-tozsde-frankfurt-dax-vam-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd64428b-493a-4684-9c8c-e0baad34d38c.jpg","index":0,"item":"b0c8e297-6728-4e2a-904e-af272c1a8d7c","keywords":null,"link":"/kkv/20250407_rheinmetall-tozsde-frankfurt-dax-vam-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 14:10","title":"Nagyon ugrott a reggeli sokk után a Rheinmetall, délután már felfelé húzta a frankfurti tőzsdét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbfb2e48-28fe-445b-80ff-7b9e626f8880","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Sokan arról számolnak be, hogy hiába veszi őket körül otthon szerető közeg, nem tudják úgy megélni a gyászukat, ahogyan arra legbelül vágynak. Vannak gyászolók, akik már tíz alkalom után megtapasztalják a megnyugvást egy önsegítő csoportban. Mi történik a gyászcsoportban? Milyen feladatokat kapnak a résztvevők? Van-e végpont a gyászfolyamatban, és hogyan érdemes gyászoló hozzátartozónk felé fordulni? Erről kérdeztük Nagy Zsolt mentálhigiénés szakembert.","shortLead":"Sokan arról számolnak be, hogy hiába veszi őket körül otthon szerető közeg, nem tudják úgy megélni a gyászukat, ahogyan...","id":"20250408_gyasz-halal-gyaszcsoport-interju-nagy-zsolt-mentalhigienia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbfb2e48-28fe-445b-80ff-7b9e626f8880.jpg","index":0,"item":"8a05b9df-06bd-43b6-954e-88c05ea647b3","keywords":null,"link":"/360/20250408_gyasz-halal-gyaszcsoport-interju-nagy-zsolt-mentalhigienia","timestamp":"2025. április. 08. 15:30","title":"Félve mondják ki, hogy jó volt – így működik a gyászcsoport, ahol a legnehezebb élethelyzettel segítenek megbirkózni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fbf4302-dabf-4a1f-be12-e197e7971617","c_author":"HVG","category":"360","description":"Szakítottak a hagyományos klinikai diagnosztizálási módszerekkel amerikai és spanyol kutatók: okosórákról gyűjtött adatok segítségével próbáltak azonosítani pszichiátriai betegségeket. Az eredmények alapján úgy néz ki, sikerrel.","shortLead":"Szakítottak a hagyományos klinikai diagnosztizálási módszerekkel amerikai és spanyol kutatók: okosórákról gyűjtött...","id":"20250407_hvg-adhd-szorongas-diagnozis-okosora-adatai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fbf4302-dabf-4a1f-be12-e197e7971617.jpg","index":0,"item":"04490758-6413-4f0d-b66d-60f1e8b8d3ae","keywords":null,"link":"/360/20250407_hvg-adhd-szorongas-diagnozis-okosora-adatai","timestamp":"2025. április. 07. 16:00","title":"Egy egyszerű okosóra adataiból kiolvasható az ADHD és a szorongás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"495305b6-be81-46dd-804e-0b612994408d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több tucat veszélyes sebezhetőséget javítottak az Androidban. Sok készülékre már le is tölthető a frissítés, de rövidesen minden támogatott eszközre befut.","shortLead":"Több tucat veszélyes sebezhetőséget javítottak az Androidban. Sok készülékre már le is tölthető a frissítés, de...","id":"20250408_android-aprilis-biztonsagi-javitocsomag-frissites-sulyos-sebezhetosegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/495305b6-be81-46dd-804e-0b612994408d.jpg","index":0,"item":"01c6794d-6af4-43a8-baf8-aaf5f12b0cc5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_android-aprilis-biztonsagi-javitocsomag-frissites-sulyos-sebezhetosegek","timestamp":"2025. április. 08. 11:03","title":"Androidos mobilja van? 62 hibát javíthat egy mozdulattal, köztük egy olyat is, amit a hatóságok is kihasználhattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0da316fc-8cd9-4a73-8aa1-e6f8b8c0abd9","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"„Bosszú a tüntetésekért” – kommentálta egy bíró a HVG által megszerzett törvénymódosítás-tervezetet, amelynek szövegén az igazságügyi tárca elméletben még változtathat, de jelenlegi formájában nem ígér sok jót. A bíróságoknak alig több mint egy hétvégét hagytak, hogy véleményezzék az őket érintő jogszabály-módosítások maratoni terveit.","shortLead":"„Bosszú a tüntetésekért” – kommentálta egy bíró a HVG által megszerzett törvénymódosítás-tervezetet, amelynek szövegén...","id":"20250408_birosagok-torvenymodositas-igazsagugyi-tarca-tervezet-hatarido-tullepes-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0da316fc-8cd9-4a73-8aa1-e6f8b8c0abd9.jpg","index":0,"item":"d3d7e5ec-e7ac-4538-acde-fefb6b121563","keywords":null,"link":"/360/20250408_birosagok-torvenymodositas-igazsagugyi-tarca-tervezet-hatarido-tullepes-fizetes","timestamp":"2025. április. 08. 06:30","title":"Itt vannak az igazságügyi tárca tervei: megfizettetnék a bíróságokkal az egynapos határidő-túllépést is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Izgalmas forma és kiváló vezethetőség jellemzi az új Toyota Aurist: a legfontosabb hadszíntéren, az alsó középkategóriában csatába induló modell alkotóitól maga az elnök, Akio Toyoda kérte, hogy az újdonság lendületes és merész legyen. Miután kipróbáltuk az újdonságot, állíthatjuk: a vezér jól döntött!
Toyoda nem véletlenül adta ki az ukázt: a japán gyártó 2006-ban a Corolla ferdehátú változatát egyszerűen átkeresztelte Aurisra, azonban a szépen csengő típusnév nem volt elég a sikerhez, a vásárlóközönség túlságosan unalmasnak tartotta a modellt, aminek folyományaként a márka jelentős veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az öreg kontinens legfontosabb kategóriájában.
Már a korábban bemutatott GT86 is jól megmutatta, hogy a márkánál szemléletváltás zajlik és nagyobb hangsúlyt fektetnek a sportosabb, dinamikusabb irányvonalra, s ugyanez érződik az új Aurison is. Az autó már első pillantásra is sokkal mutatósabb az elődjénél: a tengelytáv nem változott, azonban a karosszéria 3 centiméterrel rövidebb, illetve 5,5 centiméterrel alacsonyabb lett, az előző változat bumfordiságához képest pedig agresszív orr-részt és sportosan elegáns hátsót alkottak a Toyotánál. A küllemre biztosan nem lesz panasz, erről árulkodott az is, hogy a portugáliai menetpróba összes megállója során bámészkodók garmadája zsongta körül az új Aurist, az egyik parkolóban például egy lelkes, Toyota-bolond luzitán már az ajánlattételt fontolgatta.
Toyota Auris Híbrid - fotók
hvg.hu
A magasságcsökkentéssel egyébként több legyet is ütöttek egy csapásra, mert ezáltal csökkent az Auris légellenállása és alacsonyabbra került a súlypontja. A karosszéria felső részein nagy szilárdságú fémeket használtak, így 50 kilogrammal csökkent a súly és növelték a merevséget. A gyártónál ezeket a módosításokat tartják a kezelhetőség, a stabilitás és a menetkomfort legfőbb alapköveinek, de változtattak a futóművön is: a leköszönő modellel ellentétben az 1,33 literes benzines és az 1,44 dízel motorral hajtott változatok felett minden modell megkapja a kettős keresztlengőkaros futóművet, ugyanakkor a csatolt lengőkaros változatokat is áthangolták. A kitűzött célt sikerült elérnie a mérnököknek: az Auris nagy sebességnél is jól viselkedik, a kanyarstabilitása remek, nem dülöngél, s a vezetési élményhez jelentős mértékben hozzájárul az autó egyik erősségének számító, kisebb áttételezésű precíz, minden apró mozdulatra reagáló kormánymű is.
Noha a hátsó ülések lábterét a langalétábbak talán szűknek fogják találni, az új Auris belső tere mégis kellően tágas és az újratervezett ülések rutinos toyotások szerint is kifejezetten jól sikerültek, kényelmesek. A kormány fogása kiváló, a műszerfal jól mutat: a hvg.hu által kipróbált hibridben teljes egészében bőr borította, ami ebben a szegmensben egyáltalán nem megszokott, ennek ellenére többen – főként a német újságírók – előszeretettel hánytorgatták fel, hogy például az Astrához és a Golfhoz képest túlságosan sok a kopogós műanyag. Ha ezzel nem is, azzal mindenképpen egyetértünk, hogy a kesztyűtartó fedele valóban fröccsöntött műanyag érzését keltette.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Nem nevezhető az autó erősségének a lassú működésű navigáció sem, a különféle kapcsolók, gombok viszont a helyükön vannak, kellően kézre állnak, vezetés közben sem okoz bonyodalmat működtetésük. Érdekesség, hogy a Toyota mérnökei változtattak a hibrid konstrukció akkumulátorának pozícióján: a hátsó ülések alá rejtették azt, ami jótékony hatással van az Auris súlyelosztására és nyertek némi helyet a csomagtartó számára is, amely így már 360 literes.
A motorkínálatot nem érintette túlságosan a sportosítás, ezen a területen csak minimális a változás. Az 1,33 literes, 99 lóerős és az 1,6 literes, 132 lóerős benzines, illetve az 1,4-es 90 lóerős dízelmotor továbbra is szerepel a kínálatban, míg a 2 literes, 124 lóerős dízel ’átfogó’ átdolgozáson esett át. A 2,2 literes dízel kiesett a palettáról, míg a csúcsmodell az általunk is kipróbált 136 lóerős hibrid, amelynek hajtáslánca ugyanaz, mint a Priusé és a CT200h Lexusé, azonban olcsóbb és a tökéletesítési folyamatnak köszönhetően jobb is annál: a zajcsökkentés terén végzett munkának köszönhetően az autó igazán halk, normál használat mellett szinte nincs is hangja, ráadásul nagyobb tempónál sem ordít. Álló helyzetből százra 10,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 180 kilométer/óra, míg a kombinált fogyasztása a gyári adatok szerint 3,8 liter, igaz, a menetpróba során, a hajtósabb szakaszokon általában 5,2 -5,9 literes fogyasztás tűnt fel a kijelzőn. Tisztán elektromos hajtással egyébként körülbelül 2 kilométer megtételére alkalmas, legfeljebb 50 kilométer/órás sebesség mellett.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Elektronikus biztonsági rendszerek tekintetében a Toyota – egyelőre - nem bonyolította túl az új Aurist: sávtartó asszisztenst, holttér-figyelőt és egyéb, más gyártó által kínált nyalánkságokat egyelőre nem lehet rendelni az újdonságba, intelligens fényszóró és automata parkolórendszer viszont már van. Riválisaikkal ellentétben a japánok előbb a motorkínálatra gyúrtak rá, elektronikus kütyük garmadájával csak később kívánják felvértezni az Aurist.
Az elődjénél lényegesen jobb esélyekkel csatába induló új modellel a Toyotának ambiciózus tervei vannak, 2013-ban újból szeretnék meghódítani a C-szegmenst, ráadásul a flotta-fronton is sokat várnak az új Auristól. Az eladási cél 100 ezer darab az EU-ban, a gyártó számításai szerint ennek 48 százalékát teszik majd ki a flottamegrendelések. Hazánkban jövőre 500 darab értékesítését tervezik, az előzetes várakozások szerint ennek 20 százaléka a hibrid változat lesz, s a nemzetközi trendhez igazodva átfogó flottás ajánlatokkal is készülnek.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Árak vonatkozásában jónak ígérkezik az új Auris: a Start felszereltségű, 7 légzsákkal, első elektromos ablakemelővel, távirányítású központi zárral, USB-s audiorendszerrel szerelt, de klíma nélküli beugró modellért kevesebb, mint 4 millió forintot kell fizetni, míg a légkondival megspékelt Live-felszereltség 450 ezerrel kerül többe. A 4,8 millióért kínált Active-ban már a 6,1”-os érintőképernyő, az integrált tolatókamera, a bőrbevonatú kormánykerék, továbbá a csúsztatható könyöktámasz és a hátsó, pohártartóval szerelt kartámasz is megtalálható.
Ettől a szinttől kapható az alapon automata váltóval szerelt hibrid is, amely igazán erős ajánlat. 6,6 millióért az Active-felszereltségen felül is számos extrát tartalmaz, például a sportos üléseket, könnyűfém felniket, LED-es hátsó lámpákat. Ami még vonzóbbá teszi a hibridet, az a fenntartási költség: a prezentáción elhangzottak szerint a Toyotánál úgy számolnak, hogy a kedvező fogyasztás, az Európa számos országában a hibridhasználat miatt kapott különféle kedvezmények, valamint a szervizen megspórolható összegekkel együtt körülbelül három év alatt közel 2500 euró, azaz mintegy 700 ezer forint spórolható meg a hasonló szintű dízelmotoros változathoz képest. Idehaza – sajnos - csak a kedvező fogyasztásból és a kisebb szervizigényből profitálhatnak a vásárlók, de a Toyota kalkulációi szerint ez is elérheti az 1900 eurót.