Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének győztese áll. A vasárnapi második fordulóban is neki áll a zászló.","shortLead":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének...","id":"20250518_hvg-kontur-george-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"82bb707a-9111-42a4-9769-97c3206293cc","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-kontur-george-simion","timestamp":"2025. május. 18. 08:30","title":"Az erőszakos és törleszkedő, akiben a fociultrák sem bíztak: ki az a George Simion, akit Orbán a magyargyűlölet mellett is támogat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6a2e494-c69d-4ecf-b84e-384ae37acd65","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szinte luxus új kocsit venni.","shortLead":"Szinte luxus új kocsit venni.","id":"20250519_legolcsobb-uj-auto-friss-lista-arakkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6a2e494-c69d-4ecf-b84e-384ae37acd65.jpg","index":0,"item":"bc92385b-e325-4363-b552-3e26b8adabdd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_legolcsobb-uj-auto-friss-lista-arakkal","timestamp":"2025. május. 19. 08:07","title":"Ezek most a legolcsóbb új autók – itt a friss lista, árakkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbc27d5b-196b-4e75-b08d-0f3da3400c16","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnökét láthatóan zavarja, hogy a lapok több figyelmet szentelnek a működésüket fenyegető kérdésnek, mint a Nagyváradra vezető túrával.","shortLead":"A Tisza Párt elnökét láthatóan zavarja, hogy a lapok több figyelmet szentelnek a működésüket fenyegető kérdésnek, mint...","id":"20250518_Magyar-Peter-Nagyvarad-gyaloglas-tura-felhaborodas-atlathatosagi-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbc27d5b-196b-4e75-b08d-0f3da3400c16.jpg","index":0,"item":"0338d00f-61c9-4f5d-b9fa-e71c44d5f029","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Magyar-Peter-Nagyvarad-gyaloglas-tura-felhaborodas-atlathatosagi-torveny-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 11:28","title":"Magyar Péter sajnálja, hogy a sajtó „hatalmas felháborodásában” nem foglalkozik eleget a gyaloglásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1e97b84-bc62-4560-8c71-96aedfe7ab38","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az egészségkövető viselhető eszközök egyre népszerűbb képviselői az okosgyűrűk. Úgy tűnik, hogy a világ harmadik legnagyobb számítógépgyártója, az Acer is úgy gondolta, van mit keresnie ezen a piacon.","shortLead":"Az egészségkövető viselhető eszközök egyre népszerűbb képviselői az okosgyűrűk. Úgy tűnik, hogy a világ harmadik...","id":"20250518_computex-2025-acer-okosgyuru-freesense-ring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1e97b84-bc62-4560-8c71-96aedfe7ab38.jpg","index":0,"item":"ee501c74-58e5-4dd4-ae44-1e493c8abd9f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_computex-2025-acer-okosgyuru-freesense-ring","timestamp":"2025. május. 18. 21:03","title":"Váratlan szereplő jelent meg az okosgyűrűk piacán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f135f1e5-0a89-43b7-b7d0-381b9e297cf0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Függetlenként indul a 2026-os országgyűlési választáson Csongrád-Csanád megye 2-es számú választókerületében a Momentum korábbi szegedi elnöke, Halász Noémi. Szerinte csak egy kihívója lehet a kormánypártnak, ezért az elkövetkező egy év arról szól, hogy megtalálják a legerősebb jelöltet. Földtudományi kutatóként szerinte ő tudná legjobban képviselni a térséget.","shortLead":"Függetlenként indul a 2026-os országgyűlési választáson Csongrád-Csanád megye 2-es számú választókerületében a Momentum...","id":"20250519_Fuggetlenkent-indul-a-Momentum-volt-szegedi-elnoke-a-2026-os-valasztason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f135f1e5-0a89-43b7-b7d0-381b9e297cf0.jpg","index":0,"item":"6e8545a3-9c4a-467d-9489-bdaf9047f9bd","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Fuggetlenkent-indul-a-Momentum-volt-szegedi-elnoke-a-2026-os-valasztason","timestamp":"2025. május. 19. 11:08","title":"Függetlenként indul a Momentum volt szegedi elnöke a 2026-os választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"668e95bf-7d10-4366-b77f-9862f20f9f07","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A svájci és a kazah válogatott meccsének eredményén múlik, hogy az elitben folytathatja-e Majoross Gergely együttese.","shortLead":"A svájci és a kazah válogatott meccsének eredményén múlik, hogy az elitben folytathatja-e Majoross Gergely együttese.","id":"20250520_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-norvegia-vereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/668e95bf-7d10-4366-b77f-9862f20f9f07.jpg","index":0,"item":"28467659-2f1c-4cfa-8d28-91a425d7891a","keywords":null,"link":"/sport/20250520_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-norvegia-vereseg","timestamp":"2025. május. 19. 23:12","title":"Hoki-vb: a Norvégia elleni vereség ellenére is él még a remény a bennmaradásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4109ec2f-d4e2-41f6-b147-8003900f32ba","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új, a Windowst célzó, potenciálisan veszélyes eszközt fejlesztettek ki Defendnot néven – a megoldás egy hamis, és nem funkcionáló vírusirtóval veri át az operációs rendszert.","shortLead":"Új, a Windowst célzó, potenciálisan veszélyes eszközt fejlesztettek ki Defendnot néven – a megoldás egy hamis, és nem...","id":"20250519_microsoft-windows-defendnot-virusirto-kikapcsolasa-atveres-vedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4109ec2f-d4e2-41f6-b147-8003900f32ba.jpg","index":0,"item":"9e9cd63c-1ddc-415a-bd58-1ca3109d406e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_microsoft-windows-defendnot-virusirto-kikapcsolasa-atveres-vedelem","timestamp":"2025. május. 19. 15:03","title":"A zsenialitása miatt veszélyes – ez az eszköz átveri a Windowst, hogy kikapcsoljon minden védelmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c379b79d-f6c0-43ef-8555-7fb4229c3c5f","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Idén is megzavarták az izraeli produkciót.","shortLead":"Idén is megzavarták az izraeli produkciót.","id":"20250518_Eurovizios-Dalfesztival-Ausztria-JJ-Wasted-Love-Izrael","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c379b79d-f6c0-43ef-8555-7fb4229c3c5f.jpg","index":0,"item":"73b61d28-c327-4f3b-87b2-67a2cbb22604","keywords":null,"link":"/kultura/20250518_Eurovizios-Dalfesztival-Ausztria-JJ-Wasted-Love-Izrael","timestamp":"2025. május. 18. 10:20","title":"Ausztria nyerte az Eurovíziót, Izrael a tiltakozások ellenére is második lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Izgalmas forma és kiváló vezethetőség jellemzi az új Toyota Aurist: a legfontosabb hadszíntéren, az alsó középkategóriában csatába induló modell alkotóitól maga az elnök, Akio Toyoda kérte, hogy az újdonság lendületes és merész legyen. Miután kipróbáltuk az újdonságot, állíthatjuk: a vezér jól döntött!
Toyoda nem véletlenül adta ki az ukázt: a japán gyártó 2006-ban a Corolla ferdehátú változatát egyszerűen átkeresztelte Aurisra, azonban a szépen csengő típusnév nem volt elég a sikerhez, a vásárlóközönség túlságosan unalmasnak tartotta a modellt, aminek folyományaként a márka jelentős veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az öreg kontinens legfontosabb kategóriájában.
Már a korábban bemutatott GT86 is jól megmutatta, hogy a márkánál szemléletváltás zajlik és nagyobb hangsúlyt fektetnek a sportosabb, dinamikusabb irányvonalra, s ugyanez érződik az új Aurison is. Az autó már első pillantásra is sokkal mutatósabb az elődjénél: a tengelytáv nem változott, azonban a karosszéria 3 centiméterrel rövidebb, illetve 5,5 centiméterrel alacsonyabb lett, az előző változat bumfordiságához képest pedig agresszív orr-részt és sportosan elegáns hátsót alkottak a Toyotánál. A küllemre biztosan nem lesz panasz, erről árulkodott az is, hogy a portugáliai menetpróba összes megállója során bámészkodók garmadája zsongta körül az új Aurist, az egyik parkolóban például egy lelkes, Toyota-bolond luzitán már az ajánlattételt fontolgatta.
Toyota Auris Híbrid - fotók
hvg.hu
A magasságcsökkentéssel egyébként több legyet is ütöttek egy csapásra, mert ezáltal csökkent az Auris légellenállása és alacsonyabbra került a súlypontja. A karosszéria felső részein nagy szilárdságú fémeket használtak, így 50 kilogrammal csökkent a súly és növelték a merevséget. A gyártónál ezeket a módosításokat tartják a kezelhetőség, a stabilitás és a menetkomfort legfőbb alapköveinek, de változtattak a futóművön is: a leköszönő modellel ellentétben az 1,33 literes benzines és az 1,44 dízel motorral hajtott változatok felett minden modell megkapja a kettős keresztlengőkaros futóművet, ugyanakkor a csatolt lengőkaros változatokat is áthangolták. A kitűzött célt sikerült elérnie a mérnököknek: az Auris nagy sebességnél is jól viselkedik, a kanyarstabilitása remek, nem dülöngél, s a vezetési élményhez jelentős mértékben hozzájárul az autó egyik erősségének számító, kisebb áttételezésű precíz, minden apró mozdulatra reagáló kormánymű is.
Noha a hátsó ülések lábterét a langalétábbak talán szűknek fogják találni, az új Auris belső tere mégis kellően tágas és az újratervezett ülések rutinos toyotások szerint is kifejezetten jól sikerültek, kényelmesek. A kormány fogása kiváló, a műszerfal jól mutat: a hvg.hu által kipróbált hibridben teljes egészében bőr borította, ami ebben a szegmensben egyáltalán nem megszokott, ennek ellenére többen – főként a német újságírók – előszeretettel hánytorgatták fel, hogy például az Astrához és a Golfhoz képest túlságosan sok a kopogós műanyag. Ha ezzel nem is, azzal mindenképpen egyetértünk, hogy a kesztyűtartó fedele valóban fröccsöntött műanyag érzését keltette.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Nem nevezhető az autó erősségének a lassú működésű navigáció sem, a különféle kapcsolók, gombok viszont a helyükön vannak, kellően kézre állnak, vezetés közben sem okoz bonyodalmat működtetésük. Érdekesség, hogy a Toyota mérnökei változtattak a hibrid konstrukció akkumulátorának pozícióján: a hátsó ülések alá rejtették azt, ami jótékony hatással van az Auris súlyelosztására és nyertek némi helyet a csomagtartó számára is, amely így már 360 literes.
A motorkínálatot nem érintette túlságosan a sportosítás, ezen a területen csak minimális a változás. Az 1,33 literes, 99 lóerős és az 1,6 literes, 132 lóerős benzines, illetve az 1,4-es 90 lóerős dízelmotor továbbra is szerepel a kínálatban, míg a 2 literes, 124 lóerős dízel ’átfogó’ átdolgozáson esett át. A 2,2 literes dízel kiesett a palettáról, míg a csúcsmodell az általunk is kipróbált 136 lóerős hibrid, amelynek hajtáslánca ugyanaz, mint a Priusé és a CT200h Lexusé, azonban olcsóbb és a tökéletesítési folyamatnak köszönhetően jobb is annál: a zajcsökkentés terén végzett munkának köszönhetően az autó igazán halk, normál használat mellett szinte nincs is hangja, ráadásul nagyobb tempónál sem ordít. Álló helyzetből százra 10,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 180 kilométer/óra, míg a kombinált fogyasztása a gyári adatok szerint 3,8 liter, igaz, a menetpróba során, a hajtósabb szakaszokon általában 5,2 -5,9 literes fogyasztás tűnt fel a kijelzőn. Tisztán elektromos hajtással egyébként körülbelül 2 kilométer megtételére alkalmas, legfeljebb 50 kilométer/órás sebesség mellett.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Elektronikus biztonsági rendszerek tekintetében a Toyota – egyelőre - nem bonyolította túl az új Aurist: sávtartó asszisztenst, holttér-figyelőt és egyéb, más gyártó által kínált nyalánkságokat egyelőre nem lehet rendelni az újdonságba, intelligens fényszóró és automata parkolórendszer viszont már van. Riválisaikkal ellentétben a japánok előbb a motorkínálatra gyúrtak rá, elektronikus kütyük garmadájával csak később kívánják felvértezni az Aurist.
Az elődjénél lényegesen jobb esélyekkel csatába induló új modellel a Toyotának ambiciózus tervei vannak, 2013-ban újból szeretnék meghódítani a C-szegmenst, ráadásul a flotta-fronton is sokat várnak az új Auristól. Az eladási cél 100 ezer darab az EU-ban, a gyártó számításai szerint ennek 48 százalékát teszik majd ki a flottamegrendelések. Hazánkban jövőre 500 darab értékesítését tervezik, az előzetes várakozások szerint ennek 20 százaléka a hibrid változat lesz, s a nemzetközi trendhez igazodva átfogó flottás ajánlatokkal is készülnek.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Árak vonatkozásában jónak ígérkezik az új Auris: a Start felszereltségű, 7 légzsákkal, első elektromos ablakemelővel, távirányítású központi zárral, USB-s audiorendszerrel szerelt, de klíma nélküli beugró modellért kevesebb, mint 4 millió forintot kell fizetni, míg a légkondival megspékelt Live-felszereltség 450 ezerrel kerül többe. A 4,8 millióért kínált Active-ban már a 6,1”-os érintőképernyő, az integrált tolatókamera, a bőrbevonatú kormánykerék, továbbá a csúsztatható könyöktámasz és a hátsó, pohártartóval szerelt kartámasz is megtalálható.
Ettől a szinttől kapható az alapon automata váltóval szerelt hibrid is, amely igazán erős ajánlat. 6,6 millióért az Active-felszereltségen felül is számos extrát tartalmaz, például a sportos üléseket, könnyűfém felniket, LED-es hátsó lámpákat. Ami még vonzóbbá teszi a hibridet, az a fenntartási költség: a prezentáción elhangzottak szerint a Toyotánál úgy számolnak, hogy a kedvező fogyasztás, az Európa számos országában a hibridhasználat miatt kapott különféle kedvezmények, valamint a szervizen megspórolható összegekkel együtt körülbelül három év alatt közel 2500 euró, azaz mintegy 700 ezer forint spórolható meg a hasonló szintű dízelmotoros változathoz képest. Idehaza – sajnos - csak a kedvező fogyasztásból és a kisebb szervizigényből profitálhatnak a vásárlók, de a Toyota kalkulációi szerint ez is elérheti az 1900 eurót.