Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„50 magyar nagyjátékfilm költségvetéséből készült” – mondta Ruttkay Zsófia a 16 milliárdos állami támogatásból készült Hunyadi-sorozatról.","shortLead":"„50 magyar nagyjátékfilm költségvetéséből készült” – mondta Ruttkay Zsófia a 16 milliárdos állami támogatásból készült...","id":"20250306_ruttkay-zsofia-hunyadi-fuck-ner-polo-nyilatkozat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4.jpg","index":0,"item":"9e726f81-8482-4d4d-91ec-3654ad63018e","keywords":null,"link":"/kultura/20250306_ruttkay-zsofia-hunyadi-fuck-ner-polo-nyilatkozat-ebx","timestamp":"2025. március. 06. 14:47","title":"Megszólalt a Hunyadi forgatókönyvírója: ezért vett fel FUCK NER pólót a díszbemutatón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b85d3188-d2fe-4810-9521-3952bf951fb4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Bár az eladások csekély részét teszi ki a kanadai export, ez mégis csak aránytalan lépés a whiskeygyártó vezérigazgatója szerint.","shortLead":"Bár az eladások csekély részét teszi ki a kanadai export, ez mégis csak aránytalan lépés a whiskeygyártó...","id":"20250306_Kanada-bojkottalja-az-amerikai-szeszes-italt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b85d3188-d2fe-4810-9521-3952bf951fb4.jpg","index":0,"item":"0a01cd17-bcc6-4019-8f6b-732c69050b36","keywords":null,"link":"/kkv/20250306_Kanada-bojkottalja-az-amerikai-szeszes-italt","timestamp":"2025. március. 06. 08:18","title":"Kanada bojkottálja az amerikai szeszes italt, és ez rosszabb, mint a vám a Jack Daniel's gyártója szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e88813c2-b216-40a7-9378-ffb99d69240d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főigazgató ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz fordult, Lánczi Tamás pedig már törvénymódosítást is kezdeményezett a jogalkotónál. ","shortLead":"A főigazgató ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz fordult, Lánczi Tamás pedig már törvénymódosítást is kezdeményezett...","id":"20250305_Schmidt-Maria-arra-hivatkozva-tagadna-meg-kozerdeku-adatok-kiadasat-hogy-azokat-kulfoldrol-finanszirozott-ujsag-igenyelte-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e88813c2-b216-40a7-9378-ffb99d69240d.jpg","index":0,"item":"e7ad32c3-6843-4543-b3a3-c2845f6520b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Schmidt-Maria-arra-hivatkozva-tagadna-meg-kozerdeku-adatok-kiadasat-hogy-azokat-kulfoldrol-finanszirozott-ujsag-igenyelte-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 10:46","title":"A Magyar Hang kérdéseket küldött Schmidt Máriának, aki arra hivatkozva nem válaszolna, hogy külföldről finanszírozzák az újságot, és így „külföldi szervezetekhez” kerülhetnek az adatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03febdac-096b-446d-949e-c1816f0ba8c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha alkotmányellenesnek minősítik a törvényt, akkor a jövőben nem lehet kötelezővé tenni a magánéletre vonatkozó kérdéssort.","shortLead":"Ha alkotmányellenesnek minősítik a törvényt, akkor a jövőben nem lehet kötelezővé tenni a magánéletre vonatkozó...","id":"20250305_Mar-az-Alkotmanybirosag-vizsgalja-a-gyerekvedelemben-dolgozok-eletvitelenek-vizsgalatarol-szolo-szabalyozast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03febdac-096b-446d-949e-c1816f0ba8c3.jpg","index":0,"item":"7395aa72-6448-46a9-b5db-2219dab9006d","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Mar-az-Alkotmanybirosag-vizsgalja-a-gyerekvedelemben-dolgozok-eletvitelenek-vizsgalatarol-szolo-szabalyozast","timestamp":"2025. március. 05. 07:21","title":"Már az Alkotmánybíróság vizsgálja a gyerekvédelemben dolgozók életvitelének vizsgálatáról szóló szabályozást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55a5b946-8d41-433e-81c1-d16dd844aa13","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A főváros a Rákosrendezőre az araboknak ígért milliárdokból cserélné ki a kocsikat, de egyelőre nem világos, hogy megkapják-e ezt a pénzt.","shortLead":"A főváros a Rákosrendezőre az araboknak ígért milliárdokból cserélné ki a kocsikat, de egyelőre nem világos...","id":"20250306_nepszava-kisfoldalatti-felujitas-uj-kocsik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a5b946-8d41-433e-81c1-d16dd844aa13.jpg","index":0,"item":"7543310c-2d18-49ba-9f52-b712051b421a","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_nepszava-kisfoldalatti-felujitas-uj-kocsik","timestamp":"2025. március. 06. 09:13","title":"Hamarosan 60 évesek a földalatti szerelvényei – ez pedig biztonsági kockázatot jelent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbb989da-3204-42b4-81be-fa5aea0e010a","c_author":"Arató László - Folk György","category":"eurologus","description":"Az ukrán elnök részvételével kezdődött meg Brüsszelben az állam- és kormányfők rendkívüli csúcstalálkozója. Két témával foglalkoznak a vezetők: az orosz–ukrán háború jelenlegi helyzetével és Európa védelmének megerősítésével. És viszonylag sokan beszéltek Orbán Viktorról is, aki semmit sem mondott az újságíróknak.","shortLead":"Az ukrán elnök részvételével kezdődött meg Brüsszelben az állam- és kormányfők rendkívüli csúcstalálkozója. Két témával...","id":"20250306_orosz-ukran-haboru_eu-csucs_orban-viktor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbb989da-3204-42b4-81be-fa5aea0e010a.jpg","index":0,"item":"9f70f0eb-116c-49f7-b601-c5e14e66ddb2","keywords":null,"link":"/eurologus/20250306_orosz-ukran-haboru_eu-csucs_orban-viktor-ebx","timestamp":"2025. március. 06. 14:13","title":"A magyar politika „veszélyes szerencsejáték” – ha kell, Orbán nélkül fognak össze Európa biztonságáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d9cce67-4e16-4349-85f4-39290ee26c7d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Colossal Biosciences nevű cég kutatói úgy alakították át az egerek génjeit, hogy azok hasonlóak legyenek a mamutok génjeire. Hasonló dolgot terveznek az indiai elefántokkal is.","shortLead":"Az amerikai Colossal Biosciences nevű cég kutatói úgy alakították át az egerek génjeit, hogy azok hasonlóak legyenek...","id":"20250305_colossal-biosciences-mamut-feltamasztasa-gyapjaseger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d9cce67-4e16-4349-85f4-39290ee26c7d.jpg","index":0,"item":"23fbcb9a-8a65-4286-ad57-f7062cab46e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_colossal-biosciences-mamut-feltamasztasa-gyapjaseger","timestamp":"2025. március. 05. 20:03","title":"Egy lépésre a mamutok feltámasztásától: gyapjas egereket hoztak létre amerikai tudósok – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"126b2c57-907b-435e-90c0-f26e9ff42a6f","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A Nemzeti Lovas Stratégia kidolgozása után a fideszes Horváth László kormánybiztosként nem kisebb feladatot kapott Orbán Viktortól, mint a kábítószer-kereskedelem felszámolását. Ez ugyanúgy kudarcra van ítélve, mint a Fidesz-kormány korábbi célkitűzése, hogy 2020-ra drogmentessé teszi Magyarországot. Még jó, hogy a miniszterelnök sem gondolja komolyan, de közeleg a választási kampány. ","shortLead":"A Nemzeti Lovas Stratégia kidolgozása után a fideszes Horváth László kormánybiztosként nem kisebb feladatot kapott...","id":"20250306_Orban-herbal-haboru-drogugyi-kormanybiztos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/126b2c57-907b-435e-90c0-f26e9ff42a6f.jpg","index":0,"item":"7c9143e4-1d23-4bc3-82f6-28dc2845f624","keywords":null,"link":"/360/20250306_Orban-herbal-haboru-drogugyi-kormanybiztos","timestamp":"2025. március. 06. 13:01","title":"Orbán herbálháborúja: csak kábítás a drogellenes kormánybiztos bevetése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Izgalmas forma és kiváló vezethetőség jellemzi az új Toyota Aurist: a legfontosabb hadszíntéren, az alsó középkategóriában csatába induló modell alkotóitól maga az elnök, Akio Toyoda kérte, hogy az újdonság lendületes és merész legyen. Miután kipróbáltuk az újdonságot, állíthatjuk: a vezér jól döntött!
Toyoda nem véletlenül adta ki az ukázt: a japán gyártó 2006-ban a Corolla ferdehátú változatát egyszerűen átkeresztelte Aurisra, azonban a szépen csengő típusnév nem volt elég a sikerhez, a vásárlóközönség túlságosan unalmasnak tartotta a modellt, aminek folyományaként a márka jelentős veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az öreg kontinens legfontosabb kategóriájában.
Már a korábban bemutatott GT86 is jól megmutatta, hogy a márkánál szemléletváltás zajlik és nagyobb hangsúlyt fektetnek a sportosabb, dinamikusabb irányvonalra, s ugyanez érződik az új Aurison is. Az autó már első pillantásra is sokkal mutatósabb az elődjénél: a tengelytáv nem változott, azonban a karosszéria 3 centiméterrel rövidebb, illetve 5,5 centiméterrel alacsonyabb lett, az előző változat bumfordiságához képest pedig agresszív orr-részt és sportosan elegáns hátsót alkottak a Toyotánál. A küllemre biztosan nem lesz panasz, erről árulkodott az is, hogy a portugáliai menetpróba összes megállója során bámészkodók garmadája zsongta körül az új Aurist, az egyik parkolóban például egy lelkes, Toyota-bolond luzitán már az ajánlattételt fontolgatta.
Toyota Auris Híbrid - fotók
hvg.hu
A magasságcsökkentéssel egyébként több legyet is ütöttek egy csapásra, mert ezáltal csökkent az Auris légellenállása és alacsonyabbra került a súlypontja. A karosszéria felső részein nagy szilárdságú fémeket használtak, így 50 kilogrammal csökkent a súly és növelték a merevséget. A gyártónál ezeket a módosításokat tartják a kezelhetőség, a stabilitás és a menetkomfort legfőbb alapköveinek, de változtattak a futóművön is: a leköszönő modellel ellentétben az 1,33 literes benzines és az 1,44 dízel motorral hajtott változatok felett minden modell megkapja a kettős keresztlengőkaros futóművet, ugyanakkor a csatolt lengőkaros változatokat is áthangolták. A kitűzött célt sikerült elérnie a mérnököknek: az Auris nagy sebességnél is jól viselkedik, a kanyarstabilitása remek, nem dülöngél, s a vezetési élményhez jelentős mértékben hozzájárul az autó egyik erősségének számító, kisebb áttételezésű precíz, minden apró mozdulatra reagáló kormánymű is.
Noha a hátsó ülések lábterét a langalétábbak talán szűknek fogják találni, az új Auris belső tere mégis kellően tágas és az újratervezett ülések rutinos toyotások szerint is kifejezetten jól sikerültek, kényelmesek. A kormány fogása kiváló, a műszerfal jól mutat: a hvg.hu által kipróbált hibridben teljes egészében bőr borította, ami ebben a szegmensben egyáltalán nem megszokott, ennek ellenére többen – főként a német újságírók – előszeretettel hánytorgatták fel, hogy például az Astrához és a Golfhoz képest túlságosan sok a kopogós műanyag. Ha ezzel nem is, azzal mindenképpen egyetértünk, hogy a kesztyűtartó fedele valóban fröccsöntött műanyag érzését keltette.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Nem nevezhető az autó erősségének a lassú működésű navigáció sem, a különféle kapcsolók, gombok viszont a helyükön vannak, kellően kézre állnak, vezetés közben sem okoz bonyodalmat működtetésük. Érdekesség, hogy a Toyota mérnökei változtattak a hibrid konstrukció akkumulátorának pozícióján: a hátsó ülések alá rejtették azt, ami jótékony hatással van az Auris súlyelosztására és nyertek némi helyet a csomagtartó számára is, amely így már 360 literes.
A motorkínálatot nem érintette túlságosan a sportosítás, ezen a területen csak minimális a változás. Az 1,33 literes, 99 lóerős és az 1,6 literes, 132 lóerős benzines, illetve az 1,4-es 90 lóerős dízelmotor továbbra is szerepel a kínálatban, míg a 2 literes, 124 lóerős dízel ’átfogó’ átdolgozáson esett át. A 2,2 literes dízel kiesett a palettáról, míg a csúcsmodell az általunk is kipróbált 136 lóerős hibrid, amelynek hajtáslánca ugyanaz, mint a Priusé és a CT200h Lexusé, azonban olcsóbb és a tökéletesítési folyamatnak köszönhetően jobb is annál: a zajcsökkentés terén végzett munkának köszönhetően az autó igazán halk, normál használat mellett szinte nincs is hangja, ráadásul nagyobb tempónál sem ordít. Álló helyzetből százra 10,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 180 kilométer/óra, míg a kombinált fogyasztása a gyári adatok szerint 3,8 liter, igaz, a menetpróba során, a hajtósabb szakaszokon általában 5,2 -5,9 literes fogyasztás tűnt fel a kijelzőn. Tisztán elektromos hajtással egyébként körülbelül 2 kilométer megtételére alkalmas, legfeljebb 50 kilométer/órás sebesség mellett.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Elektronikus biztonsági rendszerek tekintetében a Toyota – egyelőre - nem bonyolította túl az új Aurist: sávtartó asszisztenst, holttér-figyelőt és egyéb, más gyártó által kínált nyalánkságokat egyelőre nem lehet rendelni az újdonságba, intelligens fényszóró és automata parkolórendszer viszont már van. Riválisaikkal ellentétben a japánok előbb a motorkínálatra gyúrtak rá, elektronikus kütyük garmadájával csak később kívánják felvértezni az Aurist.
Az elődjénél lényegesen jobb esélyekkel csatába induló új modellel a Toyotának ambiciózus tervei vannak, 2013-ban újból szeretnék meghódítani a C-szegmenst, ráadásul a flotta-fronton is sokat várnak az új Auristól. Az eladási cél 100 ezer darab az EU-ban, a gyártó számításai szerint ennek 48 százalékát teszik majd ki a flottamegrendelések. Hazánkban jövőre 500 darab értékesítését tervezik, az előzetes várakozások szerint ennek 20 százaléka a hibrid változat lesz, s a nemzetközi trendhez igazodva átfogó flottás ajánlatokkal is készülnek.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Árak vonatkozásában jónak ígérkezik az új Auris: a Start felszereltségű, 7 légzsákkal, első elektromos ablakemelővel, távirányítású központi zárral, USB-s audiorendszerrel szerelt, de klíma nélküli beugró modellért kevesebb, mint 4 millió forintot kell fizetni, míg a légkondival megspékelt Live-felszereltség 450 ezerrel kerül többe. A 4,8 millióért kínált Active-ban már a 6,1”-os érintőképernyő, az integrált tolatókamera, a bőrbevonatú kormánykerék, továbbá a csúsztatható könyöktámasz és a hátsó, pohártartóval szerelt kartámasz is megtalálható.
Ettől a szinttől kapható az alapon automata váltóval szerelt hibrid is, amely igazán erős ajánlat. 6,6 millióért az Active-felszereltségen felül is számos extrát tartalmaz, például a sportos üléseket, könnyűfém felniket, LED-es hátsó lámpákat. Ami még vonzóbbá teszi a hibridet, az a fenntartási költség: a prezentáción elhangzottak szerint a Toyotánál úgy számolnak, hogy a kedvező fogyasztás, az Európa számos országában a hibridhasználat miatt kapott különféle kedvezmények, valamint a szervizen megspórolható összegekkel együtt körülbelül három év alatt közel 2500 euró, azaz mintegy 700 ezer forint spórolható meg a hasonló szintű dízelmotoros változathoz képest. Idehaza – sajnos - csak a kedvező fogyasztásból és a kisebb szervizigényből profitálhatnak a vásárlók, de a Toyota kalkulációi szerint ez is elérheti az 1900 eurót.