Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) volt elnöke, aki a Pénzügykutató Zrt. körül csoportosuló, sokszínű szakértői csapat gazdaságpolitikai programját szerkeszti.","shortLead":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi...","id":"20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5.jpg","index":0,"item":"8f8115bd-9a2a-4cc2-a693-a08d5c5d88c2","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","timestamp":"2024. november. 26. 12:00","title":"Katona Tamás volt KSH-elnök: Az uniós pénzeket csak kormányváltással lehet lehívni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a096c0-54a3-40d4-a936-d0d70af935f3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Főként tüzérségi és légvédelmi eszközökre van szüksége Kijevnek.","shortLead":"Főként tüzérségi és légvédelmi eszközökre van szüksége Kijevnek.","id":"20241127_del-korea-fegyversegely-targyalas-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a096c0-54a3-40d4-a936-d0d70af935f3.jpg","index":0,"item":"bbf76e7c-7915-4ff8-ab64-6be860eb4fa3","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_del-korea-fegyversegely-targyalas-ukrajna","timestamp":"2024. november. 27. 09:53","title":"Dél-koreai fegyversegélyről tárgyalnak az ukránok Szöulban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b2e6ab6-7944-4160-a66c-5d6468ad82b2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Valójában inkább egy kupé, ami nyomokban sem hasonlít az eddigi terveken látott igazi Tesla Roadsterre.","shortLead":"Valójában inkább egy kupé, ami nyomokban sem hasonlít az eddigi terveken látott igazi Tesla Roadsterre.","id":"20241126_Megunta-varakozast-epitett-egy-Tesla-Roadstert-egy-amerikai-ezermester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b2e6ab6-7944-4160-a66c-5d6468ad82b2.jpg","index":0,"item":"02d35bd4-817d-411c-8cc4-220058cfc414","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_Megunta-varakozast-epitett-egy-Tesla-Roadstert-egy-amerikai-ezermester","timestamp":"2024. november. 26. 08:27","title":"Megunta várakozást, épített egy Tesla Roadstert egy amerikai ezermester","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ebd831f-8d9d-4549-a9ae-56a7fbe9a3a0","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.","shortLead":"Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan &...","id":"20241126_ivan-and-the-parazol-interju-video-film-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ebd831f-8d9d-4549-a9ae-56a7fbe9a3a0.jpg","index":0,"item":"b9f24c29-432d-47f8-bdb9-37191c05c06d","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_ivan-and-the-parazol-interju-video-film-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 20:00","title":"\"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás\" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4b8d5cc-28f6-4426-bc30-aebbfd2a1755","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy salátatörvény-tervezet kitörli a CEU-t kiebrudaló pontot az oktatási törvényből. Az amerikaiak hiába teljesítették a támasztott elvárásokat, a megállapodás mégsem jött létre, azóta Bécsben zajlik az oktatás. ","shortLead":"Egy salátatörvény-tervezet kitörli a CEU-t kiebrudaló pontot az oktatási törvényből. Az amerikaiak hiába teljesítették...","id":"20241127_Hatalyon-kivul-helyezi-a-CEU-kiuzeset-megalapozo-jogszabalyt-az-uj-torvenymodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4b8d5cc-28f6-4426-bc30-aebbfd2a1755.jpg","index":0,"item":"7d44713d-a6bc-461a-be47-4a66cac9aec1","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_Hatalyon-kivul-helyezi-a-CEU-kiuzeset-megalapozo-jogszabalyt-az-uj-torvenymodositas","timestamp":"2024. november. 27. 11:38","title":"Hatályon kívül helyezi a CEU kiűzését megalapozó jogszabályt egy új törvénymódosítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a6bc19-2b99-4a7a-883a-d5bc92143ef1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mélyül a pesszimizmus, novemberben 13 havi mélypontra esett a konjunktúraindex, két éves mélyponton a gazdálkodási környezet kiszámíthatóságának megítélése, miközben 11 havi csúcson az üzleti szféra áremelési tervei – derül ki a GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérésből.","shortLead":"Mélyül a pesszimizmus, novemberben 13 havi mélypontra esett a konjunktúraindex, két éves mélyponton a gazdálkodási...","id":"20241126_gki-konjunkturaindex-2023-november-gazdasag-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a6bc19-2b99-4a7a-883a-d5bc92143ef1.jpg","index":0,"item":"792efbe4-f56a-42a6-88c6-eec59b8a65bc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_gki-konjunkturaindex-2023-november-gazdasag-pesszimizmus","timestamp":"2024. november. 26. 05:20","title":"Óriási a bizonytalanság a magyar cégek körében, de egyben biztosak: még mindig árat akarnak emelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5ebc7e2-eb84-42ce-8752-ce1fcd801b98","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A mindössze egyszer jelölt sztár szerint a kutya sem emlékszik a jelölésekre. De a győzelemre se nagyon.","shortLead":"A mindössze egyszer jelölt sztár szerint a kutya sem emlékszik a jelölésekre. De a győzelemre se nagyon.","id":"20241127_Samuel-L-Jackson-Oscar-jelolesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5ebc7e2-eb84-42ce-8752-ce1fcd801b98.jpg","index":0,"item":"ed2d051e-be32-4e30-a6f7-36377703dd73","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Samuel-L-Jackson-Oscar-jelolesek","timestamp":"2024. november. 27. 10:13","title":"Samuel L. Jackson jól leszólta az Oscar-jelöléseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ba033e7-9540-4e2b-a5ae-b7276510a6d2","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A Mol hazai üzemeinek áramfogyasztását így már 2-3 százalékban a napenergia biztosítja.","shortLead":"A Mol hazai üzemeinek áramfogyasztását így már 2-3 százalékban a napenergia biztosítja.","id":"20241127_mol-napelem-tiszaujvaros-megujulo-energia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ba033e7-9540-4e2b-a5ae-b7276510a6d2.jpg","index":0,"item":"26fa01c7-7c5a-4cc7-89fb-6375db9708aa","keywords":null,"link":"/zhvg/20241127_mol-napelem-tiszaujvaros-megujulo-energia","timestamp":"2024. november. 27. 19:50","title":"Két és félszeresére növelte napelemparkjai kapacitását a Mol az új, tiszaújvárosi erőművel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Izgalmas forma és kiváló vezethetőség jellemzi az új Toyota Aurist: a legfontosabb hadszíntéren, az alsó középkategóriában csatába induló modell alkotóitól maga az elnök, Akio Toyoda kérte, hogy az újdonság lendületes és merész legyen. Miután kipróbáltuk az újdonságot, állíthatjuk: a vezér jól döntött!
Toyoda nem véletlenül adta ki az ukázt: a japán gyártó 2006-ban a Corolla ferdehátú változatát egyszerűen átkeresztelte Aurisra, azonban a szépen csengő típusnév nem volt elég a sikerhez, a vásárlóközönség túlságosan unalmasnak tartotta a modellt, aminek folyományaként a márka jelentős veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az öreg kontinens legfontosabb kategóriájában.
Már a korábban bemutatott GT86 is jól megmutatta, hogy a márkánál szemléletváltás zajlik és nagyobb hangsúlyt fektetnek a sportosabb, dinamikusabb irányvonalra, s ugyanez érződik az új Aurison is. Az autó már első pillantásra is sokkal mutatósabb az elődjénél: a tengelytáv nem változott, azonban a karosszéria 3 centiméterrel rövidebb, illetve 5,5 centiméterrel alacsonyabb lett, az előző változat bumfordiságához képest pedig agresszív orr-részt és sportosan elegáns hátsót alkottak a Toyotánál. A küllemre biztosan nem lesz panasz, erről árulkodott az is, hogy a portugáliai menetpróba összes megállója során bámészkodók garmadája zsongta körül az új Aurist, az egyik parkolóban például egy lelkes, Toyota-bolond luzitán már az ajánlattételt fontolgatta.
Toyota Auris Híbrid - fotók
hvg.hu
A magasságcsökkentéssel egyébként több legyet is ütöttek egy csapásra, mert ezáltal csökkent az Auris légellenállása és alacsonyabbra került a súlypontja. A karosszéria felső részein nagy szilárdságú fémeket használtak, így 50 kilogrammal csökkent a súly és növelték a merevséget. A gyártónál ezeket a módosításokat tartják a kezelhetőség, a stabilitás és a menetkomfort legfőbb alapköveinek, de változtattak a futóművön is: a leköszönő modellel ellentétben az 1,33 literes benzines és az 1,44 dízel motorral hajtott változatok felett minden modell megkapja a kettős keresztlengőkaros futóművet, ugyanakkor a csatolt lengőkaros változatokat is áthangolták. A kitűzött célt sikerült elérnie a mérnököknek: az Auris nagy sebességnél is jól viselkedik, a kanyarstabilitása remek, nem dülöngél, s a vezetési élményhez jelentős mértékben hozzájárul az autó egyik erősségének számító, kisebb áttételezésű precíz, minden apró mozdulatra reagáló kormánymű is.
Noha a hátsó ülések lábterét a langalétábbak talán szűknek fogják találni, az új Auris belső tere mégis kellően tágas és az újratervezett ülések rutinos toyotások szerint is kifejezetten jól sikerültek, kényelmesek. A kormány fogása kiváló, a műszerfal jól mutat: a hvg.hu által kipróbált hibridben teljes egészében bőr borította, ami ebben a szegmensben egyáltalán nem megszokott, ennek ellenére többen – főként a német újságírók – előszeretettel hánytorgatták fel, hogy például az Astrához és a Golfhoz képest túlságosan sok a kopogós műanyag. Ha ezzel nem is, azzal mindenképpen egyetértünk, hogy a kesztyűtartó fedele valóban fröccsöntött műanyag érzését keltette.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Nem nevezhető az autó erősségének a lassú működésű navigáció sem, a különféle kapcsolók, gombok viszont a helyükön vannak, kellően kézre állnak, vezetés közben sem okoz bonyodalmat működtetésük. Érdekesség, hogy a Toyota mérnökei változtattak a hibrid konstrukció akkumulátorának pozícióján: a hátsó ülések alá rejtették azt, ami jótékony hatással van az Auris súlyelosztására és nyertek némi helyet a csomagtartó számára is, amely így már 360 literes.
A motorkínálatot nem érintette túlságosan a sportosítás, ezen a területen csak minimális a változás. Az 1,33 literes, 99 lóerős és az 1,6 literes, 132 lóerős benzines, illetve az 1,4-es 90 lóerős dízelmotor továbbra is szerepel a kínálatban, míg a 2 literes, 124 lóerős dízel ’átfogó’ átdolgozáson esett át. A 2,2 literes dízel kiesett a palettáról, míg a csúcsmodell az általunk is kipróbált 136 lóerős hibrid, amelynek hajtáslánca ugyanaz, mint a Priusé és a CT200h Lexusé, azonban olcsóbb és a tökéletesítési folyamatnak köszönhetően jobb is annál: a zajcsökkentés terén végzett munkának köszönhetően az autó igazán halk, normál használat mellett szinte nincs is hangja, ráadásul nagyobb tempónál sem ordít. Álló helyzetből százra 10,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 180 kilométer/óra, míg a kombinált fogyasztása a gyári adatok szerint 3,8 liter, igaz, a menetpróba során, a hajtósabb szakaszokon általában 5,2 -5,9 literes fogyasztás tűnt fel a kijelzőn. Tisztán elektromos hajtással egyébként körülbelül 2 kilométer megtételére alkalmas, legfeljebb 50 kilométer/órás sebesség mellett.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Elektronikus biztonsági rendszerek tekintetében a Toyota – egyelőre - nem bonyolította túl az új Aurist: sávtartó asszisztenst, holttér-figyelőt és egyéb, más gyártó által kínált nyalánkságokat egyelőre nem lehet rendelni az újdonságba, intelligens fényszóró és automata parkolórendszer viszont már van. Riválisaikkal ellentétben a japánok előbb a motorkínálatra gyúrtak rá, elektronikus kütyük garmadájával csak később kívánják felvértezni az Aurist.
Az elődjénél lényegesen jobb esélyekkel csatába induló új modellel a Toyotának ambiciózus tervei vannak, 2013-ban újból szeretnék meghódítani a C-szegmenst, ráadásul a flotta-fronton is sokat várnak az új Auristól. Az eladási cél 100 ezer darab az EU-ban, a gyártó számításai szerint ennek 48 százalékát teszik majd ki a flottamegrendelések. Hazánkban jövőre 500 darab értékesítését tervezik, az előzetes várakozások szerint ennek 20 százaléka a hibrid változat lesz, s a nemzetközi trendhez igazodva átfogó flottás ajánlatokkal is készülnek.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Árak vonatkozásában jónak ígérkezik az új Auris: a Start felszereltségű, 7 légzsákkal, első elektromos ablakemelővel, távirányítású központi zárral, USB-s audiorendszerrel szerelt, de klíma nélküli beugró modellért kevesebb, mint 4 millió forintot kell fizetni, míg a légkondival megspékelt Live-felszereltség 450 ezerrel kerül többe. A 4,8 millióért kínált Active-ban már a 6,1”-os érintőképernyő, az integrált tolatókamera, a bőrbevonatú kormánykerék, továbbá a csúsztatható könyöktámasz és a hátsó, pohártartóval szerelt kartámasz is megtalálható.
Ettől a szinttől kapható az alapon automata váltóval szerelt hibrid is, amely igazán erős ajánlat. 6,6 millióért az Active-felszereltségen felül is számos extrát tartalmaz, például a sportos üléseket, könnyűfém felniket, LED-es hátsó lámpákat. Ami még vonzóbbá teszi a hibridet, az a fenntartási költség: a prezentáción elhangzottak szerint a Toyotánál úgy számolnak, hogy a kedvező fogyasztás, az Európa számos országában a hibridhasználat miatt kapott különféle kedvezmények, valamint a szervizen megspórolható összegekkel együtt körülbelül három év alatt közel 2500 euró, azaz mintegy 700 ezer forint spórolható meg a hasonló szintű dízelmotoros változathoz képest. Idehaza – sajnos - csak a kedvező fogyasztásból és a kisebb szervizigényből profitálhatnak a vásárlók, de a Toyota kalkulációi szerint ez is elérheti az 1900 eurót.