Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A legfrissebb baleseti statisztika szerint az év első tíz hónapjában a személyi sérüléssel járó balesetek 10,1 százalékáért voltak felelősek az ittasan közlekedők, míg tavaly az év azonos időszakában 11,4 százalékáért – írta csütörtöki számában a Népszabadság.
A rendőrség az ittas vezetők által okozott balesetek számának csökkenését részben a nyáron hatályba lépett Btk.-módosításokkal, részben pedig a gyakori és szigorú ellenőrzésekkel magyarázza.
A Népszabadság efelidézte, hogy a nyáron hatályba lépett új szabályozás értelmében már nem aszerint büntetik az ittas vezetőket, hogy mennyire befolyásolta vezetőképességüket az elfogyasztott alkohol.
A büntetés kiszabásához ma már elegendő az alkoholfogyasztás tényét megállapítani. Ha valaki ittasan ült volánhoz, akkor is súlyos büntetésre számíthat, ha jobban vezet, mint más józanul – írta a lap.
Hozzátették, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akinek a szervezetében 0,5 ezrelék vér-, vagy 0,25 ezrelék légalkoholszintet mérnek, annak azonnal ugrik a jogosítványa és büntetőeljárás is indul ellene.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.