szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?

Mostantól nem csak a stuttgartiak középkategóriás SUV-jét hívják Macannak, hanem a Fővárosi Állat- és Növénykert egyik kistigrisét is.

A Porsche Macan a napokban tartja világpremierjét a Los Angeles-i Autószalonon, melynek alkalmából a hazai importőr a Fővárosi Állat- és Növénykertbe szervezte a középkategóriás SUV magyarországi premierjét. Nem csak a helyszín volt rendhagyó, hanem maga a sajtótájékoztató is, hiszen élőben mi sem láthattuk az autót (ezt jelenleg csak Los Angelesben tehetik meg), volt viszont tigriskeresztelő ünnepélyes keretek között. Mostantól tehát a három hónapos tigriskölykök egyikét Macannak hívják, akinek a Porsche Budapest Centrum a jelképes örökbefogadója.

Porsche
Porsche

Hogy miért pont a Macan nevet kapta a kistigris, arra az a válasz, hogy az eredetileg indonéz eredetű szó jelentése tigris. Aki esetleg furcsállná, hogy miért neveznek el egy tigrist Tigrisnek, az inkább gondoljon arra, hogy milyen jól cseng a Macan név, és még illik is az anyuka mellé, akit Nivának hívnak. A Porsche Macannak persze nem sok köze van a Lada Nivához, hiszen a stuttgarti SUV a legsportosabb szabadidőautó a kategóriában, legalábbis a németek szerint, amit számos dologgal bizonyítani is tudnak.

Niva és Macan vagyis Hang és Tigris
R.D.

Egyrészt itt van a Macan formája, ami egyértelműen magán hordozza a jellegzetes Porsche ismertetőjegyeket. A sportosan lejtő tetőív, a hatalmas légbeömlők, a széles fenék a 918 Spyderre emlékeztető lámpákkal és a küszöb felett található penge motívum mind a dinamizmust hivatottak erősíteni. Ahogyan a széles motorháztető is, ami most először „lefolyik” a sárvédőívekre, és a lámpákat is körülöleli, ahogyan azt például a Mininél is láthattuk korábban.

A gömbölyded formához 2,8 méteres tengelytáv és 4,7 méteres hosszúság társul, ami 10 és 16 centivel kevesebb, mint a Cayenne ugyanezen értékei, viszont bőven elegendőek ahhoz, hogy négy ember kényelmesen elférjen az utastérben és még egy 500 literes csomagtartó is a rendelkezésükre álljon. Széltében egyébként közel 2 méter a Macan, a magassága viszont alig több mint 1,6 méter, ez adja a tömzsi összhatást, ami ennyire kompakttá teszi.

A motorpaletta is a sportosságra van kihegyezve, hiszen a piaci debütáláskor kizárólag turbós V6-os motorokkal lesz elérhető. Benzines fronton a 3.0 literes 340 lóerős és 460 Nm maximális nyomatékkal rendelkező blokk a Panamera S-ből érkezik és 5,4 másodperces 0-100-as sprintet biztosít, illetve 250 km/óra feletti végsebességet. A következő szint a Macan Turbo, amit egy teljesen új fejlesztésű 3.6 literes V6-os mozgat 400 paripával és 550 Nm-es maximális nyomatékkal, melynek köszönhetően 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a száguldás pedig egészen 266 km/óráig tart.

Porsche
Porsche

Dízel fronton eleinte csak a 3.0 literes turbós V6-os erőforrás lesz rendelhető 258 lóerővel és 580 Nm csúcsnyomatékkal, ami azonos értéket produkál a 0-100-as állórajt és fogyasztás tekintetében, hiszen 6,1 másodperc és 6,1 liter a gyárilag mért érték. Mindezt nettó 14,3 millió forintos áron kínálja, ugyanennyiért a gyengébbik benzinessel szerelt Macan is hazavihető, a legerősebb Turbo változat pedig 19,7 millióról indul.

Ez igazán kedvező ajánlat, de aki még kevesebbért szeretne hozzájutni a kisebbik Porsche SUV-hez, annak érdemes várnia picit, hiszen nemsokára érkezik a 2.0 literes TDI és TFSI blokk is a kínálatba, 200 lóerő feletti teljesítménnyel, nagyjából nettó 11 milliós indulóárral, amiben a hétfokozatú PDK-automata, az összkerék-meghajtás, és a bőrülések is benne vannak.

Az utóbbi években a Cayenne volt a Porsche legnagyobb darabszámban értékesített modellje, lehet, hogy ez jövőre már változni fog a Macan javára. Persze csak akkor, ha tényleg olyan jó lesz vezetni, mint ahogy azt beharangozták.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon.
A rovat vezető cikkei negyed órával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!