szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GLA 45 AMG Concept 2.0 literes turbómotorja 360 lóerőt küld a kerekekre.

Tíz évvel ezelőtt még nem is tudtuk, hogy mi az a crossover kategória, most pedig az egyik leggyorsabb ütemben fejlődő szegmensről van szó, ahova folyamatosan érkeznek az újabbnál újabb szereplők. A szeptemberi Frankfurti Autószalonon a Mercedes-Benz is bemutatta a saját verzióját, ami az új fronthajtáshoz optimalizált padlólemezre épül és GLA-nak hívják. A forgalmazása még csak a jövő héten kezdődik Németországban, a Mercedesnél viszont eddig sem pazarolták az időt, hanem elkészítették a GLA 45 AMG Conceptet, ami a sportos csúcsmodell előfutára.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG

Érthető, hogy a németek hamar elkészültek a csúcsmodellel, hiszen a hajtáslánc az A 45 AMG-ből érkezik, vagyis a 2.0 literes benzines turbómotor, a 4-Matic összkerék-meghajtás és a 7-sebességes AMG Speedshift DCT automataváltó ugyanaz lesz. Ez pedig örömteli hír, hiszen a világ egyik legjobb literteljesítményű motorja 360 lóerőt és 450 Nm-es maximális nyomatékot produkál, ami a fejlett hajtáslánccal párosítva kevesebb, mint 5 másodperc alatt katapultálja a GLA-t 0-ról 100 km/órára.

Hivatalosan még csak tanulmányautóról van szó, de az is biztos, hogy nagyrészt már a végleges modellt láthatjuk, vagyis a sportos lökhárítók, a peres gumik és a látványos diffúzor véglegesnek tekinthetők, a hátsó szárny viszont kérdéses, hiszen az A 45 AMG-n sincs, és a GLA sziluettjét is megtöri. Hogy mikor érkezhet a szériamodell arra hivatalos válasz egyelőre nem érkezett, de nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, hónapokon belül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!