szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, hogy a Mitsubishi-rajongók elbúcsúzhatnak a ralisporttal egybeforrtnak mondható legendás „Evo” típusjeltől. A X-es után érkező új változat egészen más filozófia mentén készül és gyaníthatóan megváltozik a neve is.

A japán gyártó a Lancer-sorozat nagyteljesítményű változatait nevezte jelölte az Evo típusjellel, ám brit sajtóértesülések szerint ezt a jövőben már nem kívánják használni. Hivatalos megerősítés természetesen nincs, de erre utal az, hogy a márka vezére, Maszuko Oszamu néhány napja elárulta: az Evo X-es helyére lépő modell nem egy vérbeli erőgép lesz, hanem egy olyan hibrid modell, amely egyfajta kirakata lehet a gyártó által alkalmazott innovatív technológiáknak.

Mivel az új Lancer a Renault-Nissan Alliance-szel kötött megállapodás értelmében már Renault-platformra épül, a gyártó a fokozott igénybevétel miatt állítólag célszerűbbnek látja, hogy ne a teljesítményre hegyezzék ki az Evo-utódot. Az új modell – amelynek típusjele ismeretlen – egy plug-in hibrid lesz, amelynél a „kompromisszumentes” kezelhetőségre helyezik a hangsúlyt.

Mitsubishi
Mitsubishi

A további részletek egyelőre homályosak, de úgy hírlik, hogy az autó összkerekes lesz és az ülések alá helyezett akkuk révén ideális 50:50 százalékos súlyelosztás jöhet létre. Arról állítólag még nem is született döntés, hogy milyen motort választ az újdonsághoz a Mitsubishi: iparági pletykák szerint azzal az 1,1 literes, 135 lóerős, turbós egységgel kísérleteznek, amely a novemberi Tokiói Autószalonon bemutatott XR-PHV koncepcióban is dolgozik.

„Ez a motor legalább 35 százalékkal erősebb, mint bármely másik, ezzel összevethető hajtómű, így ideális lenne ehhez a modellhez” – idézett a MotorTrend egy meg nem nevezett, ám a projekten dolgozó szakembert.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!