szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelentős súlycsökkenés, elegáns és aerodinamikailag fejlett formavilág, takarékos motorok és fényűző utastér jellemzi a prémium-középkategória legújabb versenyzőjét. Akár légrugózású futóművel is rendelhető.

A Mercedes-Benz C-osztály a csillagos márka legnagyobb darabszámban értékesített modellje, ami azt jelenti, hogy a 2007-es piaci bevezetése óta világszerte több mint 2,4 millió darabot adtak el a belőle. Az új C-osztállyal a Mercedes szeretné folytatni a sikerszériát, melynek érdekében a zászlóshajónak számító S-osztályból vettek át számos műszaki és formai megoldást, valamint a vezetést segítő extrák és a biztonsági felszereltség terén is a prémium-középkategória plafonját súrolja az új C-Klasse.

„A Mercedes legjava – ez az új C-osztály, amely sok tekintetben állít fel mércét a középkategóriában. Érzelmes, ugyanakkor letisztult design jellemzi, ami magas minőségi színvonalú, modern enteriőrben folytatódik. Nagy teljesítményű és hatékony technika teremti meg az örömautózás alapját.” – nyilatkozta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatósági tagja és a konszern kutatási-fejlesztési vezetője.

Daimler

Az emberek átlagmagasságának növekedéséhez igazodva a C-osztály is nagyobb lett. Az elődjéhez képest 80 milliméternyivel növelt tengelytáv (2840 mm) hatására az autó 95 milliméterrel nyúlt meg (4686 mm), ezen kívül 40 milliméterrel (1810 mm) szélesebb lett. Az eredményül kapott nagyobb belső tér elsősorban a hátsó utasok javára válik, és a 480 literes csomagtartó is nagyobb a korábbinál.

Oldalnézetből a hosszú motorháztető, a hátratolt utastér és a rövid túlnyúlások rajzolják ki a Mercedes limuzinok klasszikus arányait, a nagy kerekek pedig sportosságról tanúskodnak. Két különböző arculat közül lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag az Exclusive kivitelben – a márka hagyományos hűtőmaszkját, Mercedes-csillaggal a géptetőn. A maszk lamellái a légellenállás csökkentésre teljesen lezárhatók.

Az utastér kialakításakor a Mercedes tervezői tudatosan kombinálták a márka sportautóinak architektúráját egy teljesen új felfogású, folytonos vonalú középkonzollal. Az automata váltóval szerelt autókban nagy, egyrészes középkonzol található, míg a manuális sebességváltós járművek középkonzolja valamivel meredekebb, egymástól elválasztott dekorációs elemekkel, ergonómiailag optimális teret teremtve a váltókarnak. A középkonzol tetején trónol a középre helyezett, szabadon álló képernyő, 7 col vagy Comand Online felszereltség esetén 21,3 centiméter átmérővel.

Daimler

Az új C-osztály tervezésénél kiemelt figyelmet fordítottak a súlycsökkentésre, melynek érdekében könnyűszerkezetes karosszériát kapott az autó. Az alumínium-hibrid konstrukció körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a hagyományos acélnál, sőt a jármű össztömege összesen 100 kg-mal csökkent. A könnyebb karosszéria 20 százalék körüli fogyasztáscsökkenést hoz teljesítményvesztés nélkül, valamint alacsonyabbra kerül az autó súlypontja, melynek révén a menettulajdonságok érezhetően sportosabbak lettek.

A kimagasló hatékonyság egyik előfeltétele az alacsony légellenállás, amely már 70 km/óránál felülmúlja az összes többi menetellenállást, így főszerepet játszik a fogyasztásban és a CO2-kibocsátásban. 0,24-es alaktényezőjével a C 220 BlueTec Eco új rekordot állít fel a középkategóriájú limuzinok között.
A motorpaletta Start/Stop funkcióval ellátott és az Euro-6 normát teljesítő benzin- és dízelmotorokból áll, amik akár 20 százalékkal csökkentik a C-osztály üzemanyag-fogyasztását az elődjéhez képest. A piaci bevezetéskor háromféle motor áll majd rendelkezésre, a C 220 BlueTEC 2.2 literes turbódízel motorral, míg benzines fronton a C 180 és a C 200, előbbi 1.6-os, utóbbi 2.0 literes turbós benzinessel.

Daimler

A dízel blokk 170 lóerőt produkál, a gyengébbik benzines 156-ot, míg a legerősebb benzines 184 paripát állít hadrendbe. Az átlagfogyasztás a dízel esetében 4,0 liter, míg a benzineseknél valamivel 5,0 liter felett alakul. Később bővül majd a kínálat egy 1.6 turbódízellel is, ami kétféle teljesítménnyel lesz elérhető, továbbá a 2.2-es blokk többféle változata is megjelenik. Benzines fronton is bővülni fog a kínálat többek közt egy hathengeres blokkal is.

Kiegészítésképp, akárcsak az S- és E-osztályban, kínálják majd a hibridmodellel kiegészített dízelmotort is. A négyhengeres dízellel és kompakt villanymotorral hajtott C 300 BlueTEC Hybrid teljesítménye 204 plusz 27 lóerő, a fogyasztása pedig mindössze 3,9 liter. Később érkezik egy különösen takarékos, legmodernebb konnektoros technikájú hibrid.

Teljesen új fejlesztés a C-osztály futóműve. Kanyargós úton élénk, ugyanakkor kategóriájának egyik legjobb menetkényelmét nyújtja, elöl négy-, hátul öt-lengőkaros felfüggesztés gondoskodik az úttartásról. A széria acélrugós felfüggesztés háromféle beállításban rendelhető (komfort, komfort-sport, 15 mm-rel ültetett sport), továbbá opcióként elérhető Airmatic légrugózással is, ami a kategóriában egyedülállónak számít.

A felsoroltakon kívül az új C-osztály sokat fejlődött a biztonság terén is, hiszen a Mercedes-Benz célja mindenkinek elérhetővé tenni a legmagasabb szintű biztonságot, vagyis az új C is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Ezek összefoglaló neve az „Intelligent Drive“.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!