szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az európai gyártók újdonságdömpingje mellett hajlamosak vagyunk megfeledkezni a kínai márkák modelljeiről, pedig egyre nagyobb belőlük a választék.

Kínában rekord mennyiségű személyautó talált gazdára a tavalyi évben, megelőzve Európát és az Egyesült- Államokat, így érthető, ha az európai, amerikai és japán gyártók is kiemelt figyelmet fordítanak a Pekingi Autószalonra.

A kínai piacon 2013-ban Ford Focus-ból fogyott a legtöbb, márka szinten pedig a Volkswagen szerepelt a legjobban, de a nagy múltú autókonszernek mellett egyre inkább felzárkózóban vannak a kínai márkák is, igaz minőségben még jócskán van hova fejlődniük. Helyi gyártású, belpiacos modellekből tehát idén sincs hiány a héten zajló Pekingi Autószalonon, ezért összeszedtük az európai szemmel is vállalható (vagy legalábbis kevésbé rémisztő) modelleket.

Beijing Auto Senova D50: a Beijing Automotive Industry Holding (BAIC) még 2009-ben vásárolta meg a General Motorstól az utolsó előtti Saab 9-5-ös gyártási jogait. A svéd modell évekkel később kínai testben újjá is született, megtartva a klasszikus szedán sziluettet, viszont lecserélve a korábbi formavilágot, a helyi ízléshez jobban passzoló külsőre.
BYD Tang: a Build Your Dreams márka korábban szemérmetlenül másolta az európai autók formatervét, ezt a rossz szokást azonban abbahagyták egy ideje, és megpróbálnak egyedi külsőt tervezi az autóiknak. Többé-kevésbé sikeres próbálkozásnak tekinthető a Tang szabadidő-autó, ami a BMW X3-mal azonos méretű SUV, hibrid hajtáslánccal A 2.0 literes turbós benzinmotor és az elektromotor kettőse 348 lóerős összteljesítményt produkál, összkerék-meghajtással párosítva, mindezt átszámítva körülbelül 10 millió forintos áron.
Hawtai A25: európai szemmel kissé furcsa egy crossover modellen ekkora hűtőrácsot látni, de ez csak ízlés kérdése, ami viszont kínai szemmel érdekessége, hogy az 1.5 literes turbós benzinmotoron túl, 2.0 literes turbódízellel is rendelhető, ami nagyon ritkának számít a ezen piacon.
Fengshen AX7: a Dongfeng Motor Corporation alá tartózó Fengshen márka AX7 néven futó újdonsága valójában az első generációs Nissan Qashqai újracsomagolása egészen vállalható külsőbe.
CH Auto Event: nem csak szedánokkal és SUV-kal találkozni a Pekingi Autószalonon, hanem kínai sportautóval is, méghozzá rögtön egy elektromos hajtásúval. A pekingi központú CH Auto alumínium térhálós szerkezetű, szénszálas karosszériájú sportkocsival készült, amely 400 lóerős teljesítményre képes, hat óra alatt feltölthető, és 200 kilométer a hatótávja. A tömege pedig közel 1,7 tonna.
Zoyte Z500: a kevesebb, mint tíz éves múltra visszatekintő Zoyte cég új zászlóshajója a Z500, amin felfedezni egy-két koreai rivális vonásait, de összhatásában kifejezetten egyedi kompakt szedán lett belőle.
Youtube

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!