szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tulajdonosa csak arra használta, amire az autót tervezték, de az egyik kanyarban besokallt.

Örök kérdés egy szupersportautóval kapcsolatban, hogy a szerencsés tulajdonos kihasználja-e az autóban rejlő lehetőségeket, vagy csak krúzolgat vele és aztán hagyja is pihenni a garázsban. Utóbbi egy ritka old-timer esetén valamilyen szinte érthető, hiszen adott esetben már egyáltalán nem lehet alkatrészt szerezni hozzá, ha esetleg valami eltörik.

Ferrari 458 Speciale


Egy vadonatúj sportgépet viszont vétek lenne úrvezető stílusban használni, főleg hogyha versenypályás használatra készült, mint a Ferrari 458 Speciale, amely módosított aerodinamikai elemekkel, erősebb fékekkel, kagylóülésekkel és 605 lóerős feltöltő nélküli V8-as motorral éppen arra született, hogy a sofőr kihozza belőle a maximumot.

Ferrari 458 Speciale


A határok feszegetésének azonban megvan az a veszélye, hogy az ember hibázik, ami egy ilyen erős autó esetén súlyos következményekkel járhat. Ezt most megtapasztalta az a 458 Speciale tulaj is, aki a napokban a johannesburgi (korábbi F1-es) Kyalami versenypályán elvesztette uralmát az autója felett és egy balos kanyarból kisodródva jelentősen összetörte a kocsi elejét. A kár több milliós, de az autó vételárát tekintve valószínűleg nem kell emiatt kenyéren és vízen élnie a tulajdonosnak.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!