szerző:
hvg.hu

A Dodge Charger SRT Hellcat megkapta a Challenger 707 lóerős V8-as motorját, melynek köszönhetően a világ legerősebb szedánja vált belőle.

Amikor a Dodge júliusban közzétette Challenger Hellcat SRT műszaki adatait sikerült mindenkit meglepniük, ugyanis az izomautó csúcsváltozatába egy 707 lóerős V8-as Hemi motort pakoltak, amivel rögtön kikiáltották a valaha készült legerősebb muscle car-nak. A Dodge SRT részlegének (szimpatikusan őrült) vezetői ismét merész lépésre szánták el magukat, hiszen tegnap leleplezték a Charger SRT Hellcat-et is, amiben szintén a 6.2-es kompresszoros V8-as blokk teljesít szolgálatot. Azt talán mondanunk sem kell, hogy a 707 lóerejével a Charger is világelső, hiszen még soha nem készült ilyen nagy teljesítményű, szériában gyártott négyajtós szedán.

©
©
©

Az említett teljesítmény 880 Nm maximális nyomatékkal és 8-fokozatú automataváltóval párosítva 328 kilométer/órás végsebességet, valamint 11 másodperces negyedmérföldes sprintet eredményez, amivel még az új Viper csúcsváltozatát is lepipálja. A kimagasló teljesítményhez természetesen megerősítették fékrendszerét (elöl hatdugattyús Brembókkal), valamint adaptív futóművet pakoltak alá, továbbá az alap Chargerhez képest szinte minden karosszériaelemét átalakították a jobb levegőáramlás és hűtés érdekében. Az autót 20 colos Pirelli P Zero gumikkal szerelik, a 707 lóerős erőmű égéstermékei pedig két kipufogóvégen keresztül távoznak a szabadba.

Az utastérben Nappa-bőr és Alcantara kárpitozást használnak, ami pazarul mutat a piros-fekete színkombinációban, valamint szintén látványos a műszerfal méretes digitális kijelzője a két analóg mutató között. Megemlítendő még, hogy a Challengerhez Hellcathez hasonlóan ez is kétféle slusszkulccsal kerül majd a leendő tulajdonosokhoz: a pirosat használva mind a 707 paripa rendelkezésre áll, a feketével indítva viszont „csak” 500.

A Dodge Charger SRT Hellcat értékesítése 2015 első negyedévében kezdődik, azt viszont egyelőre nem árulták el, hogy mennyibe fog kerülni, de szinte biztos, hogy a BMW M5-nél vagy a Mercedes-Benz E 63 AMG-nél olcsóbb lesz.

©
©
©
©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!