szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A németországi Binz manufaktúra legújabb modellje hat ajtóval rendelkezik, valamint hat- illetve nyolcüléses konfigurációban is rendelhető.

A Binz manufaktúra ismerős lehet az egyedi Mercedes modellek kedvelőinek, hiszen a németországi székhelyű cég több mint hetven éve foglalkozik egyedi karosszériájú modellek építésével.

Az aktuális modellpalettájuk hosszított tengelyes luxuslimuzinokból és terepjárókból, rendőr-, tűzoltó- és mentőautókból, valamint halottaskocsikból áll, vagyis a legprofibb karosszériaműhelyek közé tartoznak. Legújabb munkájuk a ráncfelvarrott Mercedes-Benz E-osztályból épített hatajtós limuzin, ami már a külsejét és méreteit tekintve is szokatlan látványt nyújt, de a belseje még ennél is nagyobb meglepetést tartogat.

Binz

A tengelytáv megnyújtásának eredményeként több mint egy méterrel lett hosszabb az autó, így már alulról verdesi a hat métert a teljes hossza. Az oldalanként három ajtó mögött nem a szokásos utastér fogadja a vendégeket, hanem egy hat- vagy igény szerint nyolcüléses konfiguráció, ráadásul minden sornak külön klímakonzolja és könyöklője is van. Az átalakítás a szálerősítésű kompozit anyagok használatának köszönhetően kevesebb, mint 250 kilogramm plusz súlyt jelent, ami könnyedén kiküszöbölhető egy erősebb motorral, érdekesség viszont, hogy a V6-os és V8-as benzinesen kívül négyhengeres dízellel és benzinessel is rendelhető az autó.

A négyhengeresek használata azért tűnik egy kissé furcsának, mert ha tényleg helyet foglal hat ember a limuzinban és még a klímát is bekapcsolják, akkor jelentősen csorbulhat a menetdinamika, az igazság viszont az, hogy a kisebb motorokat nem a magánvásárlók, hanem főként a céges ügyfelek, például a szállodák kedvelik.

Binz
Binz
Binz

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!