szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az X5 és az X6 M második generációjánál megmaradtak a bajorok a jól bevált ikerturbós, 4,4 literes V8-as motornál, melynek teljesítményét a korábbi 555-ről 575 lóerőre tornázták fel, mindezt úgy, hogy a fogyasztás húsz százalékkal csökkent.

Amikor a BMW 2009-ben bemutatta a X5 és az X6 M-es változatát, kissé kétkedve fogadta az autós világ a sportos batárokat, hiszen a bajorok sportdivíziója először vett kezelésbe összkerekes modelleket. A kezdeti távolságtartásból aztán hamar rajongás lett, főleg a tengerentúlon, ahol tökéletesen megtalálták a célközönségüket a sportautós menetdinamikát produkáló összkerekes SUV-k. Ilyen előzmények mellett érthető, hogy a második generáció bemutatóját a november utolsó hetében zajló Los Angeles-i autószalonon tartja a BMW.

BMW X5 és X6 M
©
Az újdonságokban a bajor mérnökök ugyan meghagyták a jól bevált 4,4 literes ikerturbós V8-as erőforrást, de jelentősen átdolgozták, melynek eredményeként a korábbi 555-ről 575 lóerőre nőtt a teljesítmény, nem kevesebb mint 750 Nm maximális nyomaték kíséretében, amely 2200-tól egészen 5000-es percenkénti fordulatszámig a sofőr rendelkezésére áll.

BMW X5 és X6 M
©
A szériafelszereltségnek számító 8-fokozatú M-Steptronic automataváltóval 4,2 másodperc alatt teljesítik a nulla-százas álló rajtot, ami már egy sportkupé esetében is dicséretre méltó, több mint kéttonnás SUV-k esetében viszont egészen fergeteges. A végsebességük szokás szerint elektronikusan limitálva van 250 kilométer/óránál, ennél viszont érdekesebb, hogy az átlagfogyasztásuk a gyári adatok szerint 13,9-ről 11,1 literre mérséklődött, ami 20 százalékos javulást jelent. Ezt persze illik a helyén kell kezelni, hiszen leginkább a sofőr vérmérsékletén múlik, mennyit mutat majd a fedélzeti számítógép.

BMW X5 és X6 M
©
M-es modellekhez méltóan jelentősen átdolgozott külsőt kaptak, főleg a hatalmas légbeömlőkkel ellátott, kiszélesített első lökhárítók árulkodnak a mögöttük lapuló V8-as erőműről, de a sárvédőív-szélesítések, a 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasságot eredményező adaptív sportfutómű, hátul pedig a két darab dupla kipufogóvég és a diffúzor is egyértelműen tudtunkra adja, hogy nem a hathengeres dízellel szerelt változattal van dolgunk. A hab a tortán az opciósan rendelhető 21 colos, kovácsolt alumínium felni garnitúra, amiket Michelin Pilot Super Sport UHP gumikkal szerelnek, elöl 285/35-ös, hátul 325/30-as méretben.

BMW X5 és X6 M
©
Az utastérben Merino-bőrrel bevont, integrált fejtámlás sportülések, M-es sportkormány, klasszikus műszerfal, és BMW-kben megszokott központi kijelző és kapcsolók várják az utasokat, a jól bevált i-Drive rendszerrel.

BMW X5 és X6 M
©
Az új BMW X5 M és X6 M jövő tavasszal kerülnek az amerikai kereskedésekbe, ami azt jelenti, hogy Európában is akkora várhatóak az első példányok.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
„Szólítson mein Führernek” – szatirikus képzelt interjúval száll bele Orbán Viktorba a Profil

„Szólítson mein Führernek” – szatirikus képzelt interjúval száll bele Orbán Viktorba a Profil

Kilenc utassal borult árokba két autó Csorvásnál

Kilenc utassal borult árokba két autó Csorvásnál

Koronavírus-fertőzésben elhunyt a Párbeszéd nyíregyházi képviselője

Koronavírus-fertőzésben elhunyt a Párbeszéd nyíregyházi képviselője