Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Mostantól a magyar fővárosban is használható a közösségi taxiszolgáltatás: az Uber.
A rendszer lényegében a közösségi autóhasználatot egyesíti a taxiszolgálatással, vagyis az Uberen keresztül – amit az okostelefonunkra kell letölteni – megadjuk a úti célunkat, a rendszer ehhez hozzárendeli azokat a regisztrált autókat, amelyek közelünkben tartózkodnak. Innentől saját preferenciáink, autótípus, sofőr alapján választhatunk autót, a rendszer értesíti a sofőrt, hogy vegyen fel minket. A tarifa rugalmasan változik, csúcsidőszakokban drágábban, máskor olcsóbban utazhatunk.
A viteldíj rendezése automatikusan történik a rendszeren keresztül, a díj 80 százalékát kapja a "taxis". A budapesti tarifa egyelőre nem látszik, de Párizsban az alapdíj 1 euró, a kilométerköltség pedig 0,95 eurócent.
Hogy az elsőre talán idegennek tűnő közösségi taxizás mennyire hatékony, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy Párizsban tüntettek ellene a taxisok, Németországban megpróbálták betiltatni. Mindenesetre mostantól Budapesten is működik, és keresik a partner autósokat és az utasokat a szolgáltatás üzemeltetői.
Akit részleteiben is érdekel az Uber, annak ajánljuk a hvg.hu korábbi cikkét a témában.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.