szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GLE csúcsváltozata biturbó V8-as motort kapott, amely sportautókat megszégyenítő menetdinamikával ruházza fel a stuttgarti rombolót.

A BMW X6M bemutatkozása óta tudjuk, hogy a sportos terepkupé szókapcsolat egy létező kategóriát takar, még akkor is ha ez némi ellentmondást rejt magában. Ez persze hidegen hagyja a BMW-t, hiszen az X6M így is átütő népszerűségnek örvend, ami törvényszerű tette, hogy idővel megérkezik rá a Mercedes válasza. A stuttgartiak decemberben mutatták be a GLE-t, így várható volt, hogy a Detroiti Autószalonra tartogatják a csúcsváltozat debütálását.

Mercedes

Ez meg is történt a napokban, így most már megcsodálható a GLE 63 AMG S modell, amely Mercedes legerősebb sportmodelljeiből ismerős V8-as biturbó motorral száll harcba az X6M egyeduralma ellen.

Az 5,5 literes erőforrás nem kevesebb, mint 577 lóerőt és 760 Nm csúcsnyomatékot állít csatasorba, amivel egy hangyányival ugyan, de erősebb a bajor riválisnál. Ami ennél is érdekesebb, hogy a 4Matic összkerékhajtásnak és a hétfokozatú AMG automata váltónak köszönhetőn 4,2 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet, vagyis a tényleg sportautós dinamikát kínál.

Mercedes

Ahogy azt megszokhattuk, ez a külsején is látszik, a hatalmas légbeömlőkkel ellátott és mélyebbre húzott lökhárítók, a 22-colos peres gumik, az adaptív sportfutómű, a négy kipufogóvég és az elmaradhatatlan diffúzor egyértelművé teszik, hogy mivel állunk szemben. Az utastérben is a sportos kiegészítők dominálnak, első osztályú anyaghasználattal és az alapváltozatból ismerős formákkal kiegészülve.

Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!