szerző:
hvg.hu

Minden előzetes bejelentés és felhajtás nélkül mutatta be 2015-ös Forma-1-es autóját, az E23 Hybridet a Lotus. A Renault-korszak után már Mercedes-hajtáslánccal szerelt versenygéptől sokat vár a Romain Grosjeant és Pastor Maldonadót foglalkoztató alakulat.

Az egykoron szebb napokat is megélt enstone-i különítmény a tavalyi szezon legkomolyabb mélyrepülését produkálta. Az előző évi 315-höz képest 2014-ben mindössze 10 pontot gyűjtő alakulatnak nem sok oka volt a rongyrázásra, de még ennek fényében is meglepték a világsajtót azzal, hogy hétfőn rajtütésszerűen kiküldték sajtóközleményüket az E23 Hybrid típusjelű új versenyautó renderelt képeivel.

Lotus E23 Hybrid
©

Első pillantásra is jól látszik, hogy az idei, nem túl jelentős szabálymódosítások legfőbb célkitűzése, az orrkúpok esztétikusabbá tétele az eddig látott autók – Williams, Force India – közül ezen érvényesül a leginkább. Míg tavalyi autók többségének orrán egy kitüremkedést alakítottak ki, addig a Lotus egyedi villástargonca-megoldással állt elő, ennek azon se híre, se hamva, a mostani orrkúp kétségkívül a legkecsesebb az eddigiek közül. Mint arra a technikai igazgató, Nick Chester rámutatott, nem ez az egyetlen újdonság a Lotuson.

„Az E22-es egészen jó mutatókat produkált a szélcsatornában, még úgy is, hogy nehéz volt kibontakoztatni a valós potenciálját. Éppen ezért nagyobb figyelmet fordítottunk arra, hogy az autó karakterisztikája sokkal jobban alkalmazható legyen. A futóművel kapcsolatban, tavaly komoly csapás volt számunkra, hogy az évad közben betiltották a FRIC futóműveket, az E23-as futóművét pedig a frissített szabályoknak megfelelően alkottuk meg, vagyis nem próbálkoztunk az eredetileg más elven működő rendszer továbbfejlesztésével” – fogalmazott a szakember, aki rámutatott: bár az előző idény dicstelen volt a Lotus számára, a mérnöki gárda komoly, jól kamatoztatható tapasztalatokra tett szert.

Lotus E23 Hybrid
©

2014-ben a Lotus egyik Achilles-sarka kétségkívül a Renault-hajtáslánc volt: noha az egész E22-es csomag hagyott kívánnivalót maga után, az együttesnél hamar felismerték, hogy hajtómű tekintetében váltás szükséges. Nyár elején, az Osztrák Nagydíj magasságában kezdték meg a tárgyalásokat a tavaly bevezetett 1,6 literes, V6-os, turbós motorformulához a lehető legjobban alkalmazkodó Mercedesszel és a hosszas egyezkedés végül megállapodást eredményezett: a Hondára váltó McLaren után idén a Lotus csatlakozik a csillagos márka ügyfélköréhez és nem is titkolják, hogy kulcsfontosságúnak tartják a váltást.

Lotus E23 Hybrid
©

„Nyilvánvalóan masszív változás számunkra az, hogy új hajtáslánc-beszállítóval dolgozunk. Azért döntöttünk így, mert úgy tűnt, hogy az autónak ez a területe az, ahol a legkomolyabb teljesítménybeli javulást tudjuk elérni. Nem is pusztán a teljesítményről van szó, hanem a megbízhatóságról, a vezethetőségről, valamint a csomagolásról és hűtésről is” – mondta Chester, aki „masszív előrelépésnek”, „az elődjétől a várakozások szerint sokkal jobban teljesítő autónak” titulálta az E23 Hybridet.

Adódik a kérdés, hogy mire lesz elég a 2013-as Räikkönen-futamgyőzelem és Grosjean-dobogók után tavaly csak sínylődő együttes új alkotása? Az optimizmus tapintható a télen több támogatót is veszítő egyletnél: Chester megpendítette az ilyenkor szokásos nótát, amely szerint „az első nagydíjig nem tudhatjuk pontosan, hogy mire képes az autónk, de arra számítunk, hogy sokkal versenyképesebb lesz a tavalyinál”. Grosjeant és Maldonadót nem idézte a gárda kommünikéje, így csak a korábbi megnyilvánulásokra lehet alapozni: az előző idényben a McLarennel is hírbe hozott, ám a wokingiakról lemaradó francia decemberben arra tett utalást, hogy néhány dobogós helyezés már komoly előrelépés lenne és ezzel gyaníthatóan kiegyezne az általában törő-zúzó, de azért nem reménytelen egyszeres futamgyőztes venezuelai pilóta is.

Lotus E23 Hybrid
©

A vasárnap, a dél-spanyolországi Jerezben kezdődő előszezonbeli tesztidőszak startjához közeledve Matthew Carter ügyvezető igazgató tűnik a leginkább bizakodónak a Lotus-táborban. A szakember szerint „ideje magunk mögött hagyni a kiábrándító tavalyi szezont, hogy profitálhassunk az utóbbi 12 hónap kőkemény munkájából. Készen állunk arra, hogy visszatérjünk a számunkra megfelelő helyre a sportág csúcsán”.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Megválasztották Handó utódját az OBH élére

Megválasztották Handó utódját az OBH élére

Rablótámadásban meghalt egy magyar nő Nigériában

Rablótámadásban meghalt egy magyar nő Nigériában

Magyar kutatók segíthetnek a zikavírus elleni harcban

Magyar kutatók segíthetnek a zikavírus elleni harcban

Megvan, ki lesz a főszereplője az új Reszkessetek, betörőknek

Megvan, ki lesz a főszereplője az új Reszkessetek, betörőknek

Bakiztak az eskütételen, Orbán sem bírta faarccal – videó

Bakiztak az eskütételen, Orbán sem bírta faarccal – videó

Radar360: Színházi dráma törvénnyel és zaklatással

Radar360: Színházi dráma törvénnyel és zaklatással