Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első külföldi útja Szaúd-Arábiába vezetett.","shortLead":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első...","id":"20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0.jpg","index":0,"item":"f367387a-f63e-4454-8907-5cdc6b58c089","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","timestamp":"2025. február. 05. 10:48","title":"Szaúd-Arábiára cseréli Iránt Szíria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"067c1f37-62e1-46b3-93a5-0189f05fcfe5","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Szoboszlai Zsolt szerint nagy eredmény lenne, ha a Liverpool megnyerné a bajnokságot, mivel még nincs angol bajnoka Magyarországnak.","shortLead":"Szoboszlai Zsolt szerint nagy eredmény lenne, ha a Liverpool megnyerné a bajnokságot, mivel még nincs angol bajnoka...","id":"20250204_labdarugas-liverpool-szoboszlai-dominik-szoboszlai-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/067c1f37-62e1-46b3-93a5-0189f05fcfe5.jpg","index":0,"item":"e26a34bf-46b4-479b-a9b8-1d6a805e0a76","keywords":null,"link":"/sport/20250204_labdarugas-liverpool-szoboszlai-dominik-szoboszlai-zsolt","timestamp":"2025. február. 04. 11:58","title":"Szoboszlai édesapja: Dominiknak egoistábbnak kell lennie, hogy érvényesülni tudjon a sztárok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"402b5340-683c-44f7-a151-fa06752c8e5c","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Szüntelenül keresik a horvát gazdaság vezető politikusai az átlagosnál magasabb infláció rejtélyes okát, miközben újabb ársapkákkal próbálják felvenni ellene a harcot, és persze megőrizni a népszerűséget. A kormány populista intézkedései mellett azonban a fogyasztók maguk is a kezükbe vennék a sorsukat, ezért immár többedjére hirdettek bojkottot a kereskedelmi láncok ellen.","shortLead":"Szüntelenül keresik a horvát gazdaság vezető politikusai az átlagosnál magasabb infláció rejtélyes okát, miközben újabb...","id":"20250205_inflacio-horvatorszag-arsapka-hatosagi-ar-bojkott-multik-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/402b5340-683c-44f7-a151-fa06752c8e5c.jpg","index":0,"item":"cbf4df28-bd3b-44ba-8b01-ed59ba546dc9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_inflacio-horvatorszag-arsapka-hatosagi-ar-bojkott-multik-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 12:00","title":"Harc az infláció ellen horvát módra: a lakosság a multik elleni bojkottal, kormányuk ársapkával próbálkozik – nem sok sikerrel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","shortLead":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","id":"20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba.jpg","index":0,"item":"98a6ac2d-3557-4f7b-944f-b70d384f2f14","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","timestamp":"2025. február. 05. 06:41","title":"V6-tal támad az új Audi RS5 a 4 hengeres Mercedes-AMG C 63-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon keletkezésének titkát.","shortLead":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon...","id":"20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0.jpg","index":0,"item":"bbc2e66e-de79-470a-8d8c-4324778cd6e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","timestamp":"2025. február. 05. 16:03","title":"Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget és feladatot jelentenek a befektetési alapok számára. A problémákról és a kilátásokról a HVG több hazai alapkezelőt is megkérdezett.","shortLead":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget...","id":"20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e.jpg","index":0,"item":"534421b7-be16-4b46-827b-dc657d4372c5","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz az EU-nak.","shortLead":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz...","id":"20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e.jpg","index":0,"item":"b450a2ce-9657-4fe4-84b1-18405e7a398b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","timestamp":"2025. február. 05. 16:12","title":"Az Európai Bizottság vámot akar kivetni a Temu és a Shein csomagjaira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da668d24-faa6-4402-9749-0b1cbb3d7e0a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az oroszbarát Grúz Álom komoly csapást mérhet a független sajtóra, ugyanis jelentős változásokat jelentettek be a médiatörvénnyel kapcsolatban is. ","shortLead":"Az oroszbarát Grúz Álom komoly csapást mérhet a független sajtóra, ugyanis jelentős változásokat jelentettek be...","id":"20250205_Gruzia-parlament-kizartak-a-kepviseloket-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da668d24-faa6-4402-9749-0b1cbb3d7e0a.jpg","index":0,"item":"736ff6e7-ef8f-4069-a6e1-d1494e6c2d5a","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_Gruzia-parlament-kizartak-a-kepviseloket-ellenzek","timestamp":"2025. február. 05. 21:47","title":"Kizárták a grúz parlamentből az ellenzéki képviselők négyötödét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy sportos kombi lehet-e alternatívája a manapság mindenen átgázoló drága crossovereknek? Ilyen összeállításban, mint amit a Mercedes prezentált az új C-osztály puttonyosából, mindenképpen.
A formája már nem újdonság. A Mercedesek friss arculatát már elég jól megszokhattuk, az A-osztálytól kezdve az S-osztályáig minden csillagos modell megkapta az elmúlt két évben a divatosabb megjelenést. A mostani szereplőnk testvéréhez, a C-osztály limuzinjához is volt már szerencsénk.
A kombi, vagyis Mercedes terminológiával T-modell szépen megnőtt az elődjéhez képest: hosszabb (+96 mm), szélesebb (+40 mm), és még kényelmesebb is (+80 mm a tengelytávban), viszont jóval könnyebb, mint az előző generáció (áltagosan -65 kg). Ugyanakkor, csak a szegmens átlagát hozza a csomagtere a 490 literes alapmérettel és 1510 literes, döntött ülésekkel. A praktikumra már nem lehet panasz, a csomagtérből elektromosan dönthetők a hátsó támlák és elektromosan mozog a csomagtérajtó is.
A tesztre kapott C250 BlueTEC, abban mindenképp eltért a szokványostól, hogy nem valószínű, hogy a kombik zömét a Mercedes-nél az ilyen, AMG-csomagos változatok adnák. Jelen esetben mégis érthető a kiszerelés, a legkevésbé sem a konzervatívokat akarják megfogni, a célcsoport a fiatal, pénzes, családos menedzsereké. A Mercedes ezzel az autóval, ezzel a csomaggal, választási lehetőséget kínál a mindent letaroló műfajjal, a hobbi terepesekkel szemben.
Képgaléria.
D.P.
Amennyiben ilyen szemüvegen keresztül vizsgáljuk az összeállítást, akkor nagyon működik. Pedig furcsa esőre a kék fényezés, hivatalosan Brillantin-blue, ami nagyon dögös, mégis önkéntelen eszébe juttatja az embernek, hogy „olyan” bmw-s szín. Amióta persze a stuttgartiak bedobták az intelligens LED-lámpáikat, a bennük lágy „S-alkaban” futó nappali menetfénnyel, nem nehéz megismerni, milyen autó jön mögöttünk. Ehhez a csomaghoz még tovább is fújták a lufit a nagy légbeömlős hűtőmaszkkal, a hátsó dupla kipufogóvégekkel, a gigantikus féktárcsákkal és az alapból 19-es felnikkel. Minden ez, csak nem szerény összeállítás.
A belső térben, ha lehet, még egy szinttel feljebb folyik a kényeztetés és ebben jók igazán a stuttgarti csillagosok. Esti fényben kigyúlnak az ambient fények, amelyek hangulatosan kiemelik a szürkés-fehér kárpitozást, a sötét, maratott fabetétek is jól mennek az alumíniumhoz és a világos bőrhöz. Itt megvan bizony az S-osztály parfümös világa, az ajtók kárpitozásában, az ülések kezelőgombjaiban, a Burmeister-hifi hangszóróinak kialakításában.
Képgaléria.
D.P.
Ha tovább pillantunk, ott a mai Mercedesek belsejének másik jellegzetessége, a tabletes infotainment-központ. Valószínűleg még a fanatikus mercisek táborát is megosztotta megjelenésekor, viszont az vitán felüli, amelyik a C-osztályba került, az elsőrangú. A 8,4 colos kijelző grafikája ízléses és árnyalt, akármelyik menüpontban is matatunk logikus, a hardware pedig gyors.
A C250 BlueTEC-ben az erőforrás, egy 2143 köbcentis négyhengeres, 204 lóerős turbófeltöltésű dízelmotor, amely a hátsó kerekeket hajtja. Értékelendő is, hogy nem összkerekes, pedig a statisztikák szerint a prémium kategóriában, irgalmatlanul jönnek a minden kerekükön hajtott modellek, az összkerékhajtás az új státuszszimbólum. Az 500 Nm-s forgatónyomaték akár ahhoz is elég, hogy érvényre juttassa a hátsókerekes hajtásból adódó karaktert.
A nagyon jól kézben tartható túlkormányzottság révén, akár kicsit élvezetesebbé is lehet tenni az autózást kanyargós utakon. Egyébként, ha kicsit száguldozni van kedvünk a menetmód választót átbillentve - amely a kardánbokszon kapott helyett - a Sport+ fokozatig szépen emeli rendszer a fordulatszámokat. 500-at ugrik azonnal, amikor Comfortból Sportba váltunk és nagyjából még 500-600-at, amikor Sport+-t kapcsolunk. A kombi dinamikája is hibátlan, a 80-120 Km/h-s ugrást 6-7 másodperc alatt teljesíti Sport módban, megfeszülnek az acélrugók és ha kell, az AMG fékek fognak, mint az erőművész a cirkuszban.
D.P.
Sejthető azért, hogy nem csak az örömködés, hanem például az Euro6-os norma teljesítése volt a cél az új motorral, amely értéket AdBlue-adalékkal teljesít is. A hidegen kissé kerregős motor hangjából, ha bemelegszik, nem sok marad. 130 km/h-nál a főtengely fordulatszáma 1750 percenként Comfort-módban, míg Eco-módban 90-nél, alig 1300-at forog főtengely. Az átlagos használatra jutó fogyasztás azért más lesz, mint a gyári 5,1 liter 100 kilométerenként, ám a 7,5 literes átlagra sem kell különösebben panaszkodni.
Feltűnő volt, hogy a konkurenciához képest mennyire finoman indítja újra a motort a stop&start-rendszer. Éppen csak bepöccenti, nincs semmilyen kellemetlen rándulás, szépen veszi át a Mercedes kétkuplungos hét fokozattal kombinált 7G-TRONIC váltója a motor nyomatékának adagolását. Ugyanakkor, amilyen szépen oldja meg a piros lámpa utáni újraindítást és elindulást, képes zavarba jönni a gyorsan változó vezetési módozatoktól, ilyenkor a váltó keresgéli melyik is volna a megfelelő fokozat.
Képgaléria.
D.P.
Amiben a Mercedes manapság szintén kiemelkedő, az asszisztens és biztonsági rendszerek garmada. Még egy ilyen, „sima” C-osztályban is olyan vezetéstámogató technológiai arzenál érhető el, ami lényegében egy önmagát vezetni tudó autót eredményez. Kétségtelen, igényel némi megszokást, hogy az egyre több elérhető vezetéstámogató funkció mindegyikéből a legjobbat hozzuk ki. Így, az adaptív tempomatot városi dugóban is jó használni, ugyan így jó a sávtartó asszisztens is az araszoláshoz. A fáradtságra vagy figyelmetlenségre ez a rendszer már tényleg csak valós helyzetben reagál, nincs már az folyamatosan riogató „vigyázz autó jobbról, vigyázz autó balról, vigyázz nekimész” zaklató csilingelés, mint ami a korábbi asszisztens rendszereket jellemezte. Sőt, mára olyan, mintha inkább önállóan oldaná meg az ilyen helyzeteket az autó.
Ez a Mercedes-Benz C250 BluteTec T egy 22 millió forintos árú autó. Sokan felnyöghetnek, most hogy „atya ég, ez mégiscsak egy C-osztályú Mercedes”. Ugyanakkor van egy találó kifejezése az angoloknak az ilyen autókra, a „baby executive”. Mindez arra vonatkozik, hogy egy ilyen jármű manapság, simán hozza a „topmenedzser autók” színvonalát egy osztállyal lejjebb is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.