Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fc1ae53b-02ab-43e1-9a98-334d610e9b24","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A hétszeres világbajnok szerint a csapata túl sokáig húzott egy kulcsfontosságú döntést, ami miatt elvesztettek egy előzési lehetőséget Miamiban. ","shortLead":"A hétszeres világbajnok szerint a csapata túl sokáig húzott egy kulcsfontosságú döntést, ami miatt elvesztettek...","id":"20250505_lewis-hamilton-ferrari-charles-leclerc-kimi-antonelli-miami-nagydij-radio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc1ae53b-02ab-43e1-9a98-334d610e9b24.jpg","index":0,"item":"bbdece0c-a6b3-442c-a7d8-5a84a54d140e","keywords":null,"link":"/sport/20250505_lewis-hamilton-ferrari-charles-leclerc-kimi-antonelli-miami-nagydij-radio","timestamp":"2025. május. 05. 15:05","title":"„Tartsatok teaszünetet is!” – a frusztrált Hamilton verseny közben keményen odamondott a Ferrarinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54a2dc70-c419-4986-b10d-5971216699dc","c_author":"HVG","category":"nagyitas","description":"A HVG fotóriportere, Veres Viktor nyerte az idei sajtófotó-pályázat legjobb hír- és eseményfotóért járó díját. A Hogy mi?! című kép, amely a tavalyi budapesti informális EU-csúcson készült, a legjobb Magyarországon készült hírképért járó különdíjat is elnyerte. Nagyítás galériánkban a legjobb díjazott fotókból válogattunk.","shortLead":"A HVG fotóriportere, Veres Viktor nyerte az idei sajtófotó-pályázat legjobb hír- és eseményfotóért járó díját...","id":"20250506_43-Magyar-Sajtofoto-Palyazat-Nagyitas-galeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54a2dc70-c419-4986-b10d-5971216699dc.jpg","index":0,"item":"acf82061-b042-464f-90a2-5cf42d51891d","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250506_43-Magyar-Sajtofoto-Palyazat-Nagyitas-galeria","timestamp":"2025. május. 06. 10:14","title":"Hogy mi?! Válogatás a 43. Magyar Sajtófotó Pályázat legjobb képeiből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d65865b1-ab60-4c89-8ce1-4c40c05fb994","c_author":"Földvári Zsuzsa","category":"360","description":"Nem volt választás, a hatósági parancs szerint le kellett ölni a Meixner-birtok állatait a száj- és körömfájásjárvány miatt. A család nem adja fel, noha nagy áldozatokra lesz szükség az üzlet marhatartás újraindításához.","shortLead":"Nem volt választás, a hatósági parancs szerint le kellett ölni a Meixner-birtok állatait a száj- és körömfájásjárvány...","id":"20250506_szaj-es-koromfajas-szarvasmarhak-leolese-Paul-Meixner-Burgenland-Rajka-Level-Hegyeshalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d65865b1-ab60-4c89-8ce1-4c40c05fb994.jpg","index":0,"item":"2acade79-9cb3-43f3-9e71-3786c457a8d9","keywords":null,"link":"/360/20250506_szaj-es-koromfajas-szarvasmarhak-leolese-Paul-Meixner-Burgenland-Rajka-Level-Hegyeshalom","timestamp":"2025. május. 06. 17:30","title":"Újrakezdi és indiai munkásai bérét sem csökkenti az osztrák-magyar gazda, akinek a járvány elvitte háromezer marháját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3ced2ad-b298-446a-9aea-95451ad265c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google véletlenül idő előtt közzétette azt a bejegyzését, ami az Android új dizájnnyelvét mutatta be. Bár azóta már törölte az írást, ennyi is elég volt, hogy kiszivárogjon néhány érdekes részlet.","shortLead":"A Google véletlenül idő előtt közzétette azt a bejegyzését, ami az Android új dizájnnyelvét mutatta be. Bár azóta már...","id":"20250506_google-android-dizajnnyelv-material-design-3-exprerssive-android-kinezete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3ced2ad-b298-446a-9aea-95451ad265c3.jpg","index":0,"item":"c7828e9d-0971-47f3-8d6e-a1c1f0d053ed","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_google-android-dizajnnyelv-material-design-3-exprerssive-android-kinezete","timestamp":"2025. május. 06. 10:03","title":"Kiszivárgott képeken látni, hogyan néz majd ki az új Android","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8af91842-591e-4432-bcc9-69d0183b4deb","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Politikai támogatás nélkül is létezik az Akadémia varázshatalma – mondta Freund Tamás MTA-elnök a testület ünnepi közgyűlésén, mire Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter jelezte, a tudomány terén is csak azt kell támogatnia az államnak, ami a magyar érdeket szolgálja.","shortLead":"Politikai támogatás nélkül is létezik az Akadémia varázshatalma – mondta Freund Tamás MTA-elnök a testület ünnepi...","id":"20250505_Pengevaltas-akademia-unnepi-kozgyulesen-Freund-odaszurt-Hanko-visszavagott-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8af91842-591e-4432-bcc9-69d0183b4deb.jpg","index":0,"item":"acff330e-905f-4da4-afe9-569f9a843a30","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_Pengevaltas-akademia-unnepi-kozgyulesen-Freund-odaszurt-Hanko-visszavagott-ebx","timestamp":"2025. május. 05. 15:23","title":"Pengeváltás az Akadémia ünnepi közgyűlésén: Freund odaszúrt, Hankó visszavágott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c6939e4-b941-4878-a27d-7319693772df","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Évtizedeken át vizsgálták a kutatók a NASA és az Európai Űrügynökség által rögzített adatokat, és most úgy tűnik, ennek eredményeként sikerülhet közelebb kerülni annak megértéséhez, hogy hol keletkezhettek az univerzum nehezebb elemei.","shortLead":"Évtizedeken át vizsgálták a kutatók a NASA és az Európai Űrügynökség által rögzített adatokat, és most úgy tűnik, ennek...","id":"20250505_arany-keletkezese-vilagyetem-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c6939e4-b941-4878-a27d-7319693772df.jpg","index":0,"item":"d6c22b48-7830-47e9-a3fd-cc1f66672ef2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_arany-keletkezese-vilagyetem-urkutatas","timestamp":"2025. május. 05. 13:03","title":"20 éve porosodó adatok mutatták meg, miért lehet annyi arany az univerzumban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Van még esélye egy demokratikus Romániának? Amerika még nem fordult át tekintélyuralomba, de hanyatlik a liberális demokrácia. A raktárakban és a szállításban dolgozó munkások lesznek a Trump-féle sokkterápia első áldozatai. A sajtószabadság múlik azon, fennmarad-e a Szabad Európa Rádió és a Szabadság Rádió. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Van még esélye egy demokratikus Romániának? Amerika még nem fordult át tekintélyuralomba, de hanyatlik a liberális...","id":"20250506_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"bf3c0b99-ab20-4ff4-8049-4229dfb7aebb","keywords":null,"link":"/360/20250506_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 06. 10:30","title":"„Forrongás érezhető Budapest utcáin” – helyszíni riport a Die Weltben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa arra kéri Orbán Viktort, hogy még májusban döntsön a nyugdíjak visszamenőleges, 1,3 százalékos emeléséről, amelyet a 13. havi nyugdíjra is kiterjesztenének.","shortLead":"A Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa arra kéri Orbán Viktort, hogy még májusban döntsön a nyugdíjak...","id":"20250506_orban-viktor-nyugdijkorrekcio-nyuszet-level","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab.jpg","index":0,"item":"4dcd7989-19e0-4bfc-bfe3-72fa97bcb06e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_orban-viktor-nyugdijkorrekcio-nyuszet-level","timestamp":"2025. május. 06. 14:15","title":"Évközi nyugdíjkorrekciót követelnek a nyugdíjasok Orbán Viktortól az infláció miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy sportos kombi lehet-e alternatívája a manapság mindenen átgázoló drága crossovereknek? Ilyen összeállításban, mint amit a Mercedes prezentált az új C-osztály puttonyosából, mindenképpen.
A formája már nem újdonság. A Mercedesek friss arculatát már elég jól megszokhattuk, az A-osztálytól kezdve az S-osztályáig minden csillagos modell megkapta az elmúlt két évben a divatosabb megjelenést. A mostani szereplőnk testvéréhez, a C-osztály limuzinjához is volt már szerencsénk.
A kombi, vagyis Mercedes terminológiával T-modell szépen megnőtt az elődjéhez képest: hosszabb (+96 mm), szélesebb (+40 mm), és még kényelmesebb is (+80 mm a tengelytávban), viszont jóval könnyebb, mint az előző generáció (áltagosan -65 kg). Ugyanakkor, csak a szegmens átlagát hozza a csomagtere a 490 literes alapmérettel és 1510 literes, döntött ülésekkel. A praktikumra már nem lehet panasz, a csomagtérből elektromosan dönthetők a hátsó támlák és elektromosan mozog a csomagtérajtó is.
A tesztre kapott C250 BlueTEC, abban mindenképp eltért a szokványostól, hogy nem valószínű, hogy a kombik zömét a Mercedes-nél az ilyen, AMG-csomagos változatok adnák. Jelen esetben mégis érthető a kiszerelés, a legkevésbé sem a konzervatívokat akarják megfogni, a célcsoport a fiatal, pénzes, családos menedzsereké. A Mercedes ezzel az autóval, ezzel a csomaggal, választási lehetőséget kínál a mindent letaroló műfajjal, a hobbi terepesekkel szemben.
Képgaléria.
D.P.
Amennyiben ilyen szemüvegen keresztül vizsgáljuk az összeállítást, akkor nagyon működik. Pedig furcsa esőre a kék fényezés, hivatalosan Brillantin-blue, ami nagyon dögös, mégis önkéntelen eszébe juttatja az embernek, hogy „olyan” bmw-s szín. Amióta persze a stuttgartiak bedobták az intelligens LED-lámpáikat, a bennük lágy „S-alkaban” futó nappali menetfénnyel, nem nehéz megismerni, milyen autó jön mögöttünk. Ehhez a csomaghoz még tovább is fújták a lufit a nagy légbeömlős hűtőmaszkkal, a hátsó dupla kipufogóvégekkel, a gigantikus féktárcsákkal és az alapból 19-es felnikkel. Minden ez, csak nem szerény összeállítás.
A belső térben, ha lehet, még egy szinttel feljebb folyik a kényeztetés és ebben jók igazán a stuttgarti csillagosok. Esti fényben kigyúlnak az ambient fények, amelyek hangulatosan kiemelik a szürkés-fehér kárpitozást, a sötét, maratott fabetétek is jól mennek az alumíniumhoz és a világos bőrhöz. Itt megvan bizony az S-osztály parfümös világa, az ajtók kárpitozásában, az ülések kezelőgombjaiban, a Burmeister-hifi hangszóróinak kialakításában.
Képgaléria.
D.P.
Ha tovább pillantunk, ott a mai Mercedesek belsejének másik jellegzetessége, a tabletes infotainment-központ. Valószínűleg még a fanatikus mercisek táborát is megosztotta megjelenésekor, viszont az vitán felüli, amelyik a C-osztályba került, az elsőrangú. A 8,4 colos kijelző grafikája ízléses és árnyalt, akármelyik menüpontban is matatunk logikus, a hardware pedig gyors.
A C250 BlueTEC-ben az erőforrás, egy 2143 köbcentis négyhengeres, 204 lóerős turbófeltöltésű dízelmotor, amely a hátsó kerekeket hajtja. Értékelendő is, hogy nem összkerekes, pedig a statisztikák szerint a prémium kategóriában, irgalmatlanul jönnek a minden kerekükön hajtott modellek, az összkerékhajtás az új státuszszimbólum. Az 500 Nm-s forgatónyomaték akár ahhoz is elég, hogy érvényre juttassa a hátsókerekes hajtásból adódó karaktert.
A nagyon jól kézben tartható túlkormányzottság révén, akár kicsit élvezetesebbé is lehet tenni az autózást kanyargós utakon. Egyébként, ha kicsit száguldozni van kedvünk a menetmód választót átbillentve - amely a kardánbokszon kapott helyett - a Sport+ fokozatig szépen emeli rendszer a fordulatszámokat. 500-at ugrik azonnal, amikor Comfortból Sportba váltunk és nagyjából még 500-600-at, amikor Sport+-t kapcsolunk. A kombi dinamikája is hibátlan, a 80-120 Km/h-s ugrást 6-7 másodperc alatt teljesíti Sport módban, megfeszülnek az acélrugók és ha kell, az AMG fékek fognak, mint az erőművész a cirkuszban.
D.P.
Sejthető azért, hogy nem csak az örömködés, hanem például az Euro6-os norma teljesítése volt a cél az új motorral, amely értéket AdBlue-adalékkal teljesít is. A hidegen kissé kerregős motor hangjából, ha bemelegszik, nem sok marad. 130 km/h-nál a főtengely fordulatszáma 1750 percenként Comfort-módban, míg Eco-módban 90-nél, alig 1300-at forog főtengely. Az átlagos használatra jutó fogyasztás azért más lesz, mint a gyári 5,1 liter 100 kilométerenként, ám a 7,5 literes átlagra sem kell különösebben panaszkodni.
Feltűnő volt, hogy a konkurenciához képest mennyire finoman indítja újra a motort a stop&start-rendszer. Éppen csak bepöccenti, nincs semmilyen kellemetlen rándulás, szépen veszi át a Mercedes kétkuplungos hét fokozattal kombinált 7G-TRONIC váltója a motor nyomatékának adagolását. Ugyanakkor, amilyen szépen oldja meg a piros lámpa utáni újraindítást és elindulást, képes zavarba jönni a gyorsan változó vezetési módozatoktól, ilyenkor a váltó keresgéli melyik is volna a megfelelő fokozat.
Képgaléria.
D.P.
Amiben a Mercedes manapság szintén kiemelkedő, az asszisztens és biztonsági rendszerek garmada. Még egy ilyen, „sima” C-osztályban is olyan vezetéstámogató technológiai arzenál érhető el, ami lényegében egy önmagát vezetni tudó autót eredményez. Kétségtelen, igényel némi megszokást, hogy az egyre több elérhető vezetéstámogató funkció mindegyikéből a legjobbat hozzuk ki. Így, az adaptív tempomatot városi dugóban is jó használni, ugyan így jó a sávtartó asszisztens is az araszoláshoz. A fáradtságra vagy figyelmetlenségre ez a rendszer már tényleg csak valós helyzetben reagál, nincs már az folyamatosan riogató „vigyázz autó jobbról, vigyázz autó balról, vigyázz nekimész” zaklató csilingelés, mint ami a korábbi asszisztens rendszereket jellemezte. Sőt, mára olyan, mintha inkább önállóan oldaná meg az ilyen helyzeteket az autó.
Ez a Mercedes-Benz C250 BluteTec T egy 22 millió forintos árú autó. Sokan felnyöghetnek, most hogy „atya ég, ez mégiscsak egy C-osztályú Mercedes”. Ugyanakkor van egy találó kifejezése az angoloknak az ilyen autókra, a „baby executive”. Mindez arra vonatkozik, hogy egy ilyen jármű manapság, simán hozza a „topmenedzser autók” színvonalát egy osztállyal lejjebb is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Nem csak az emelkedő élelmiszerárak, a költési szokások is drasztikusan leszívhatják a pénztárcánkat. Mutatunk pár trükköt arra, hogyan lehet tenni ez ellen.